Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Olijvje

Olijvje

16-05-2011 om 10:40

Longontsteking of iets dergelijks?

Hierboven loopt nog een draadje van mij i.v.m het verwijderen van mijn keelamandelen. Sinds vorige week voel ik mij niet goed, afgelopen donderdag bij de ha geweest en een kuur gekregen. Nu gaat het sinds zaterdag een heel stuk beter met mijn keel. Maar helaas begin ik steeds zieker te worden. Ook heb ik nu al een aantal dagen koorts, wat bijzonder is in mijn geval, want hoe ziek ik me soms voel, koorts heb ik eigenlijk nooit. Ik ben bang dat de ontsteking van mijn keel verder naar binnen is gedrongen. Dit is nieuw voor mij maar het voelt niet goed. Ik heb pijn op mijn borst en ademhalen gaat sneller en is oppervlakkig. Ook hoest ik steeds heel vies slijm op. Net de assistente aan de lijn gehad, als het goed is gaat de ha mij terugbellen tussen 11:00 en 14:00 uur.

Ik voel gewoon dat het niet goed zit, en probeer zo normaal en rustig mogelijk te doen. Ik hoop dat ha zo direct belt, maar misschien is er iemand hier die mijn klachten herkent? En mij alvast wat advies kan geven. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, en dat ik misschien gewoon even moet uitzieken ofzo.

En die koorts is toch ook gek, zelfs nu in de ochtend meet de thermo 38.9. Daarbij heb ik al de hele week diarree en volgens mij hou ik ook vocht vast, want mijn ring kreeg ik niet uit zonder zeep te gebruiken. De afdruk is nu nog te zien in mijn vinger.

Zijn er deskundigen hier? Alvast mijn dank. Ga nu even douchen, misschien knap ik er van op.

Groet,
Een belabberde Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

16-05-2011 om 10:53

Olijvje

Ik heb ook nooit koorts als ik ziek ben. Enkele maanden geleden wel, begon met keelontsteking, ging over maar ik voelde me steeds zieker worden en kreeg steeds hogere koorts, tot 39 graden en dat is voor mij extreem. Ik vertrouwde het niet en na een maand of zo koorts en verhoging, heb ik om een bloedonderzoek gevraagd. Uiteindelijk bleek het om het CMV virus te gaan. Ik was extreem moe en kon bijna niks meer. Laat sowieso je huisarts naar je longen luisteren, want het kan idd om een longontsteking gaan, maar mocht dat het niet zijn an blijf je je zo ziek voelen, vraag dan om een bloedonderzoek, kan een virus zoals CMV of Pfeiffer zijn.

Vera*

Vera*

16-05-2011 om 11:08

Als je heel oppervlakkig ademt kan een arts je longen niet goed beluisteren. Dus als de arts niets hoort wil dat niet zeggen dat er niets is.
Hier was zoon ziek met veel pijn, ademde heel oppervlakkig en bleek pas op de rongtenfoto dat er iets/ontsteking zat. Maar te horen was er niets.

Vera

Olijvje

Olijvje

16-05-2011 om 12:57

Oke

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet om 13:50 bij de ha zijn, hoop dat het allemaal meevalt, maar zo voel ik me niet, bah!

annie

annie

16-05-2011 om 13:35

In de gaten houden

Houd het goed in de gaten. Mijn man is ook al een tijd aan het sukkelen met benauwdheid, hoesten met veel slijm (gierende ademhaling, vooral 's nachts) en bij hem is nu net kinkhoest geconstateerd. Ik zag absoluut niet dat het bij jou zo is maar houd het in de gaten. Bij hem begon het ook met een gewone verkoudheid met wat griepachtige verschijnselen en een hoestje.

amk

amk

16-05-2011 om 13:58

Bij twijfel

in dit geval een longfoto laten maken.

Mijn dochter heeft ook nooit koorts, maar wel regelmatig longontsteking, inmiddels zijn wij zo ver met de huisarts dat hij het luister deel maar overslaat, maar als ik bel gelijk de rontgenafdeling belt dat ik er aan kom die dag. We hebben er al te veel gemist zogezegd, en dit scheelt gewoon tijd. Slechts 1x is gebleken dat ze geen longontsteking had.

Olijvje

Olijvje

16-05-2011 om 14:58

Wel longontsteking...

Nou ben net weer terug. De huisarts ging direct luisteren en ondertussen kreeg ik net weer een flinke hoestbui. Volgens huisarts was het heel duidelijk te horen, alles kraakt/piept en zit vol. Een longonsteking dus.
De kuur waar ik al mee bezig was moet ik nu direct staken, heb nu iets anders en moet daar vandaag nog drie van nemen. Het moet binnen 48 uur beter worden en anders moet ik weer bellen, of als het slechter gaat worden dan het nu is natuurlijk.

Pff, toch fijn dat je zelf vaak wel aanvoelt dat er iets niet in orde is. En dat terwijl dit nieuw voor mij is, heb het nog nooit eerder gehad gelukkig. Ook ben ik blij dat het voor de huisarts zo duidelijk te horen was. Gelukkig is manlief inmiddels ook thuis gekomen, en neemt hij het van mij over hier. Vanmorgen moest ik jongste op de fiets tillen en zelfs zoiets simpels ging bijna niet.

Allemaal bedankt voor jullie reacties, toch fijn hoor, zo`n forum waar je terecht kan. Ik kruip lekker mijn bedje in.... Slapen, slapen en slapen. Gisteravond lag ik er ook al om 19:00 uur in en heb tussen de hoestbuien door alleen maar geslapen.

Groet,
Olijvje

Beterschap!

En reken op een flinke hersteltijd! Sommigen hebben echt twee maanden nodig voordat ze zij weer fit voelen. Mij viel het erg tegen.
Beterschap!

Fianna

Fianna

16-05-2011 om 17:19

Klopt

ik heb vorig jaar een longontsteking gehad en ik ben heel lang moe geweest.
Beterschap!

Yup

Zelf geen ervaring met longontsteking, maar mijn broer wel, en die zei meen ik dat het uiteindelijk drie maanden duurde voordat echt alles weer helemaal was als voor de longontsteking. Het echte ziek zijn was toen wel al lang al over, maar denk dan dus niet dat je er al bent.

Beterschap!

Temet

Olijvje

Olijvje

18-05-2011 om 11:59

Weer even een korte reactie

De afgelopen twee dagen was ik niet in staat om ook maar in de buurt van de computer te komen. Het goede nieuws is dat ik sinds vandaag van de koorts lijk af te komen, welliswaar verhoging, maar het gaat naar beneden en dat is natuurlijk positief! Waarschijnlijk doet de kuur z`n werk.

Maar wat voel ik me zwak zeg, het is net of ik helemaal leeg ben. De trap oplopen is net een vorse bergbeklimming. Helaas is er ook totaal nog geen eetlust, nu al drie dagen niet. Ik hoop vandaag toch ergens wat binnen te krijgen. En hoesten, men wat doet dat pijn. Het valt me gewoon vies tegen, nu ik dit aan het typen ben merk ik alweer dat het eigenlijk teveel is. Ook heb ik steeds van die vervelende pijnscheuten overal, heel lastig.

Volgens manlief is er sinds vandaag echt verbetering omdat ik me alweer zorgen/druk maak om allerlei dingen, haha. Ik hoop van harte dat de energie straks wel weer een beetje terugkomt, want ik schrik toch wel een beetje van Temet die het over drie maanden heeft, pfff.

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken voor jullie berichtjes en beterschapswensen, dat doet een mens toch goed!

Gerdina

Gerdina

18-05-2011 om 21:37

Sterkte

ik hoop dat je snel weer opknapt. Gewoon nog even rustig met je laptop (heb je die) op de bank LingOO spelen.

Valkyre

Valkyre

19-05-2011 om 00:43

Sterkte olijvje!

Ik heb astma, en ik weet hoe ontzettend moe, slap en leeg je je kunt voelen als je een infectie aan je longen hebt. Ik leef met je mee! Beterschap.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Olijvje

Even ter geruststelling: het is niet zo dat je drie maanden een vaatdoek bent. Maar mijn broer vond dus wel dat hij pas na drie maanden echt helemaal was hersteld. Daarvoor was hij dus ook al flink opgeknapt, maar nog niet helemaal 100% als voorheen.

Ik meldde dat omdat het zo'n valkuil is. Op een gegeven moment gaat het weer redelijk en dan vindt een mens dat die onzin nou maar eens afgelopen moet zijn, nu moet alles maar gewoon weer kunnen. Met griep of hele zware verkoudheid hebben mensen dat ook vaak, maar van begin tot eind kost zoiets ook gewoon een paar weken, en niet de paar dagen die veel mensen ervoor rekenen.

Dit uitsluitend voor het geval je denkt over twee maanden weer gezellig 5 km hard te lopen. Of zoiets. Maar tegen die tijd kom je echt die trap wel weer redelijk normaal op, denk ik zo.

Beterschap!

Temet

Olijvje

Olijvje

21-05-2011 om 05:56

Update

Tja, wat moet ik zeggen, het wil nog niet. De antibiotica lijkt geen effect te hebben, ik voel me niet echt slechter worden maar helaas ook nog niet beter. De huisarts wou dat de koorts afgelopen woensdag weg zou zijn, dat leek woensdag ook even goed te gaan, want ik had alleen verhoging en geen koorts. Maar woensdagavond toch weer koorts gekregen en de klachten verminderen dus niet. Donderdag heeft man weer contact gezocht met de huisarts, terwijl ik lag te slapen. Huisarts wou me toch graag weer zien, dus donderdagochtend weer geweest. Huisarts was niet tevreden en heeft ons naar het ziekenhuis gestuurd voor rontgenfoto en bloedafname. De uitslag zal in de middag telefonisch doorgegeven worden. Inmiddels lag ik natuurlijk alweer op bed, kleine hazeslaapjes tussen de hoestbuien door. Todat manlief boven kwam met de mededeling dat we direct naar de spoedeisende hulp moesten. Ondanks dat ik gewoon echt ziek was/ben, was ik er behoorlijk flauw van, ik heb echt een gruwelijke hekel aan ziekenhuizen. Mede daarom ben ik (gelukkig) drie keer thuis bevallen.

Bij de spoedeisende hulp aangekomen, werden er natuurlijk direct allerlei onderzoeken gedaan. Ze hebben me in de pols, auw (slagader) geprikt om bloed af te nemen. Gevolg was dat de de spoedarts kwam met de mededeling dat ze me op gingen nemen. Ook kreeg ik een invuus met antibiotica en anderhalf liter vocht. Vervolgens werd ik met bed en al naar de afdeling longziekten en neurologie gebracht. Daar kwam ik op een kamer te liggen met nog twee andere mensen, oef wat was dat schrikken. En wat een onrust daar op zo`n afdeling, het is er geen moment stil. Ook een persoon die om de haverklap alles bij elkaar schreeuwde. Hoe stom en verwend het misschien klinkt, voor mij was het echt een ramp daar. Moet er wel bij zeggen dat iedereen ontzettend aardig was hoor. Maar het was een lange nacht, bijna geen oog dicht gedaan. En telkens als ik even wegdommelde dan schrok ik weer wakker van het een of ander.

Voor het thuisfront natuurlijk ook best heftig allemaal, manlief is de hele avond bezig geweest met de kinderen. Dat vind ik misschien nog wel het ergste, want ze snappen er natuurlijk niks van. Laatst hoorde ik op een ochtend de middelste tegen de oudste zeggen, wat denk jij, gaat mama dood? Brrr, dat is niet fijn.

Ik ben er dus nog niet, en daar baal ik flink van! Als die ontsteking nou maar weggaat dan kan ik weer aan het herstel beginnen.

Tijdens de nacht in het ziekenhuis had ik weer koorts, gelukkig was die in de ochtend weer gezakt naar verhoging. De longarts is bij me geweest en ik heb hem gesmeekt om weer naar huis te mogen. In eerste instantie wouden ze me graag nog een nachtje houden, maar toen ik vertelde hoe verschrikkelijk ik het hier vond en dat het voor mij thuis rustiger was, mocht ik naar huis. Mijn schoonouders vangen de kinderen dit weekend op bij hun thuis.
Ik heb in het ziekenhuis in totaal drie zakjes antibiotica gehad en mijn kuur is verlengd. Ik had al 20 tabletten en heb er nog eens 26 bij gekregen.

Ondertussen begin ik me toch wel wat zorgen te maken, wanneer gaat die ontsteking weg? Iets waardoor ik ook graag uit het ziekenhuis wou, is omdat ik bang ben om daar nog meer op te lopen.

Mijn eetlust is ook nog niet zo best, maar ik doe daarvoor wel mijn best. Drinkboillon etc gaat allemaal goed, maar echt vast voedsel gaat moeilijk.

Ook maak ik me zorgen over die koorst, overdag heb ik dus steeds verhoging en in de avond en nacht koorts. Dat nu al zo`n 6 a 7 dagen en daarvoor dus die keelontsteking.

Nou, genoeg voor nu. Weer een heel verhaal en let niet op schrijffouten want dat heb ik ook niet gedaan

O ja, Temet, de longarts had het ook over een herstel van minimaal 6 weken bij een goede conditie.... Dus dat sluit wel redelijk aan bij jouw verhaal.

Groet,

Een nog steeds zieke Olijvje

Een geduldige olijvje

Hoi Olijvje,

Het is geen kattepis wat jij meemaakt. Ik proef in je verhaal dat je er nog erg aan moet wennen. Dat kan ik me ook goed voorstellen.

Maar realiseer je dat gewoon hier en nu blijven je het meest gaat helpen. "Patient" betekent letterlijk geduld. Tussen de regels lees ik dat je je veel zorgen maakt en dat je nog bezig bent om je te realiseren hoe ziek je bent.

Heb geduld, en ik wens je heel veel beterschap.

Fianna

Fianna

21-05-2011 om 19:48

Jeetje

dat valt niet mee! heel veel beterschap!

Vera*

Vera*

21-05-2011 om 21:23

Tijd

Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent maar het heeft tijijijijd nodig en dan vooral veel tijijijijd.
Een jaar geleden is zoon opgenomen geweest door een acute longontsteking en voordat hij weer wat conditie had, heeft echt lang geduurd.
'Niet meer ziek' zijn is wat anders dan 'weer beter' zijn. Sterkte ermee.

Vera

mama 32

mama 32

22-05-2011 om 23:25

Beterschap

Ik heb net een reactie geplaats bij je bovenstaande draadje. Heel veel beterschap, ik hoop dat je snel weer opknapt!
Mama32

Olijvje

Olijvje

23-05-2011 om 20:36

Geduld is een schone zaak....

Maar het valt Olijvje niet mee

Allereerst wil ik even zeggen dat ik jullie berichtjes waardeer, bedankt!

Rodebeuk, ik ken je niet maar je lijkt me een mens met de nodige ervaring... Je prikt dwars door me heen, haha.

Na weer een paar dagen durf ik voorzichtig te zeggen dat het infuus mij goed heeft gedaan, gelukkig. Dat heeft die huisarts goed gezien dus. Mijn lichaam reageerde niet voldoende op de antibiotica in pilvorm. De koorts is nu al twee avonden weg, alleen nog maar verhoging. Verder ben ik ontzettend moe en zwak en hoest ik me een slag in de rondte, maar dat hoesten is natuurlijk noodzakelijk om de rommel kwijt te raken. Helaas nog steeds diarree, komt waarschijnlijk door de medicijnen. Ik eet elke dag een banaan, beschuit etc. Maar desondanks ben ik in korte tijd zo`n 6 kilo afgevallen. En als dat nou allemaal vet was geweest, hé wie zou daar rouwig om zijn. Maar zo heel veel reserves heb ik nou ook weer niet, ben maar een kleintje en haal de 60kg niet.
Vlgens de dietiste van het ziekenhuis zijn het spieren, dus daar schiet ik niks mee op Maar goed dat verklaart ook wel waarom ik me zo enorm slap voel natuurlijk.... En dat allemaal terwijl ik net fanatiek bezig was met hardlopen, snif.

Mama32, bedankt voor je berichtje, ik heb het gelezen hierboven. Volgende week mag ik naar de KNO voor het intake gesprek, even doorbijten en dan hoop ik er straks net als jij geen spijt van te hebben.

Oja, Gerdina als je dit leest, ik hoop gauw weer even te verschijnen bij ``ons`` Lingodraadje, dat zal een goed teken zijn

Nou genoeg voor nu, Olijvje is herstellende!

Puck

Puck

24-05-2011 om 12:29

Olijvje

Die diarree wordt zoals je zelf al aangeeft waarschijnlijk veroorzaakt door de antibiotica. Behalve de foute longontstekings-bacteriën zijn a.b. ook heel goed in het om zeep helpen van je darmflora. Je kunt na afloop van je a.b. je lijf een steuntje in de rug geven door een probiotica-product te gebruiken. Dat kan in pilvorm, maar mijn ervaring is dat drankjes zoals yakult ook werken.
Beterschap, doe rustig aan.

Olijvje

Olijvje

25-05-2011 om 10:50

Puck en meer

Bedankt voor je berichtje. Ik zal je tip wat betreft een probiotica-product even onthouden, daar had ik zelf niet aan gedacht, dus wel een goede tip!

Verder voel ik me helaas nog steeds niet goed, ik wou dat ik wat anders kon zeggen. Het enige wat positief is, is dat de koorts dus weg is. Voor de rest is het allemaal nog hetzelfde. Ik vraag me dan ook zo langzamerhand af, wanneer die ontsteking eens wat af gaat nemen. Ik heb er nog een `verrassing` bij gekregen, namelijk een vaginale schimmelinfectie... Waarschijnlijk ook het gevolg van de antibiotica. Ik doe erg mijn best om me over te geven aan de situatie op dit moment. Want ik heb er tenslotte toch geen vat op, maar het valt me best zwaar. Ik ben altijd een erg zelfstandig persoontje, die altijd voor anderen klaarstaat. En altijd lekker actief is met van alles en nog wat, daarbij ook nog een tikkeltje perfectionistisch. Nu kan en mag ik bijna niks en mis voor mijn gevoel ook een hele hoop dingen. Daarbij ben ik ook nog eens jong, dus best een rare gewaarwording als je lichaam je zo ineens in de steek laat. Want op de keelontstekingen na, ben ik gewoon nooit ziek.

Wel moet ik even zeggen, dat er een paar hele lieve mensen om mij heen zijn. Die van alles en nog wat regelen en uit handen nemen. Ik krijg daar niet zo heel veel van mee, want ik slaap nog steeds erg veel. Maar als ik er straks weer een beetje bij ben, wil ik ze wel even persoonlijk heel erg bedanken. Ook de accountant is inmiddels op de hoogte en neemt tijdelijk het een en ander over, niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Deze week is een van onze kinderen jarig, het zal niet helemaal zo verlopen als alle andere verjaardagen. Maar desondanks zal hij hoe dan ook een mooie dag hebben!

Hmm, mijn draadje hier op OOL is nu net een soort persoonlijk dagboekje.

En wat toch ook heel fijn is, is dat ik echt de liefste man op aarde heb die je je maar kunt bedenken! Dat wist ik natuurlijk al wel, maar nu weet ik het echt zeker

Olijvje

Gerdina

Gerdina

25-05-2011 om 20:52

Olijvje

wat vervelend voor je, dat je je nog niet wat beter voelt. Goed dat je je rust neemt en fijn dat je net zo'n lieve man hebt als die van mij is .
Zie het hele gebeuren maar als een les in loslaten en afhankelijk zijn. Ik weet (uit ervaring) dat dat niet meevalt. Sterkte!

Olijvje

Olijvje

26-05-2011 om 10:12

Een voorzichtig positief berichtje

Voor het eerst weer een goede nachtrust gehad en dat voel ik vandaag. Gisteravond had ik nog veel pijn aan mijn rug, voorkant en zij. Maar dat is nu een stuk beter. Voor de vaginale infectie heb ik inmiddels al twee pillen gebruikt. Als die jeuk straks weg is, ben ik helemaal happy..

Single lady, blijkbaar heeft het dus echt een lange tijd nodig idd, dat besef komt steeds meer bij mij binnen.

Voorzichtig durf ik haast te zeggen dat er misschien wel verbetering in zit.

En Gerdina je hebt natuurlijk helemaal gelijk en wat fijn dat jij ook zo`n man hebt, haha

Groet,
Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.