Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gale Zwankezwaan

Gale Zwankezwaan

06-10-2010 om 21:59

Longontsteking op school?

Ik kreeg vanavond een mailtje van de school van mijn zoon dat bij twee kinderen in een parallel(brug-)klas longontsteking vastgesteld was, en een derde dezelfde verschijnselen vertoont. Het ziekenhuis raadde hen aan de school te waarschuwen, de school neemt morgen contact op met de GGD.
Ik weet dus nog niet of deze longontstekingen veroorzaakt zijn door hetzelfde beest, en zo ja, wat het dan is. Heeft iemand in de buurt van Den Haag ook onlangs te maken gehad met dit verschijnsel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

06-10-2010 om 22:27

Legionella?

Misschien denken ze aan legionella en aan de school (douches) als besmettingsbron? Schiet me even als eerste te binnen, maar dat komt ook omdat ik iemand ken die het onlangs gehad heeft. Dus misschien onzin hoor.

Puck

Puck

07-10-2010 om 20:56

Nou hillary

Ik vind dat helemaal geen onzin hoor. Ik denk dat dat wel iets is dat uitgesloten moet worden. Longontsteking is toch meestal niet zo besmettelijk dat er binnen korte tijd 3 kinderen tegelijk ziek worden? Of zit ik er naast. Ik ken namelijk alleen op zichzelf staande gevallen van longontsteking.

Chippie

Chippie

08-10-2010 om 12:10

Twee jaar geleden heb ik een longontsteking gehad. Ik was doodziek en bleef dus in bed. Man bleef bij de kinderen. Toch vond de huisarts het verstandig om de eerste twee dagen onze babydochter elders onder te brengen als dat kon ivm besmettingsgevaar. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze er melding van maken. Na twee dagen antibiotica ben je niet meer besmettelijk, aldus ha.

Je schrijft "Er wordt op deze school niet gedoucht na het gymmen". Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Wordt er bij wijze van spreken ook niet gegymd? Het is toch de bedoeling dat je je inspant en dan is het toch wel zo fris om even af te douchen. Hier mag je niet je haar wassen want kinderen doen ook andere dingen met shampoo plus shampoo die niet uit je haar gaat etc. Maar niet douchen?

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 15:11

Puck

Mijn zoon was ooit ziek,longontsteking,maar hoefde niet naar het ZH.Zijn beste vriendje lag daar wel,met een dubbele longontsteking.Zijn moeder hoorde van een verpleegkundige aldaar dat het toch golfbewegingen zijn door het jaar heen,zo heb je geen kinderen met longontsteking,zo liggen er zes.

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 17:02

Chippie

Ik ken geen VOscholen waar wordt gedoucht na het gymmen. En terecht, wat mij betreft. Het moet niet gekker worden.

Zo. En nu ga ik even zitten wachten op het overdonderende OOL-tegendeel

Tirza

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 17:16

Tirza

Helaas,ik ben saai,je hebt gelijk,gebeurt hier ook niet.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-10-2010 om 21:00

Nee

hier ook niet op het VO nee (in mijn tijd was dat nog wel min of meer verplicht....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.