Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

25-06-2009 om 20:59

Longontsteking schoonvader

Mijn schoonvader is vandaag opgenomen in het ziekenhuis, wij zijn opgelucht. Het ging al weken steeds slechter. Vorige week woensdag heeft hij in het ziekenhuis gelegen voor een besnijdinis, daarna ging het heel snel slechter. Hij heeft parkinson, dus naast de klachter die hij daar van heeft, werd hij ook benauwd, slechte eetlust, lichte verhoging.
In de afgelopen week zijn er 5 verschillende dokters aan zijn bed geweest waarvan 1 keer een ambulance. HIj is alle keren onderzocht, maar steeds zijn de artsen weer vertrokken zonder duidelijke diagnose of onderzoeksplan. Vandaag was de maat vol voor ons en heeft zijn eigen huisarts hem eindelijk naar het ziekenhuis verwezen. Op de eerste hulp ( hij is opgehaald met een ambulance omdat hij niet meer kan lopen) werd een longonsteking vast gesteld en nu ligt hij op medium care.
Ik heb het in het ziekenhuis ook al gevraagd maar ze konden mij geen duidelijk antwoord geven, hoe kan het toch dat al die artsen die hem de afgelopen week hebben onderzocht een longontsteking over het hoofd hebben gezien. Hij is zeer kortademig, en hij heeft parkinson. Een longontsteking komt vaak voor bij parkinson patienten. 4 jaar geleden heeft hij al eens op de ic gelegen met een long ontsteking.
Hoe kunnen ze dat nou gemist hebben??

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Dat is mijn vader vorig jaar ook overkomen. Is ok in het ziekenhuis beland, voor de 2e keer want enkele maanden daarvoor had hij ook al een longsontsteking.
Er schijnt een 'stille' variant te zijn. Dan ben je wel kortademig, maar heb je niet andere duidelijke symptomen, zoals slijm in1 of beide longen. Weet niet meer precies hoe het zit, maar het schijnt zo to zijn dat het niet altijd even makkelijk te herkennen is.
Sterkte met je schoonvader

Suzanne

Suzanne

26-06-2009 om 11:49

Geen antwoord, wel herkenning

Jaren geleden hetzelfde meegemaakt, met onze oudste. Terwijl we notabene aan de artsen vroegen of hij geen longontsteking had, zeiden ze doodleuk dat het géén longontsteking was! Hij had al een heel 'longverleden' en naar ons idee moest het dat toch echt wel zijn.
De assistente van de kinderarts gebeld waar hij eerder onder behandeling was, we konden nog dezelfde dag komen, en onze vermoedens klopten, een flinke longontsteking.. Helaas ken ik nog een soortgelijk verhaal (van een volwassene) uit onze naaste omgeving. Raar, is dat dan zo lastig te constateren?

Ook herkenning

Onze één-na-jongste heeft ook vaak (6-8x per jaar) longontsteking. Het verloopt altijd a-typisch en zonder koorts. Ook oogt ze verder niet ziek. Ze hoest alleen met name 's nachts de longen uit het lijf en is kortademig.
Door de huisarts zijn we al heel vaak weer naar huis gestuurd zonder kuurtje (en dan werd het steeds erger). De longontsteking bleek uiteindelijk telkens pas na een longfoto. (Inmiddels heeft dochter al uitgebreid onderzoek gehad en lopen we bij een kinderarts).

Dus het kan zeer zeker: bepaalde typen longontsteking zijn blijkbaar moeilijk te herkennen.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-06-2009 om 16:03

Slechter

schoonmoeder smste dat het slechter gaat als gisteren, zucht... ik had gehoopt dat het nu alleen maar beter met hem zou gaan. Hij heeft geen kracht om het slijm weg te hoesten, het is een hele oude man als je hem ziet liggen zo. Hij is pas 68 jaar.
IK hoop dat de antibiotca snel aanslaat en ook de medicatie om zijn slijm op te lossen.

Echt vreemd dat artsen bij kortademigheid niet denken aan een longontsteking, de laatste arts zei dat hij een slijmbeurs ontsteking in zijn heup had,... daar word je toch niet benauwd van?

groet, polly

Guinevere

Guinevere

26-06-2009 om 21:15

Duimen

Geen idee hoe ze het hebben kunnen missen. In elk geval duim ik voor je schoonvader.

Tirza G.

Tirza G.

26-06-2009 om 22:49

Kan

Mensen gaan van pijn soms wat licht hyperventileren. Om de pijnlijke plek te ontlasten (naar je gevoel) ga je wat hoger en sneller ademen.
Parkinsonpatienten zijn ook wel vaker wat kortademig en benauwd, Parkinson treft al je spieren en dus ook je ademhalingsspieren.

Het is niet fijn dat het gemist is en ook niet goed, maar op zich wel enigszins verklaarbaar. Sterkte voor jullie.

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2009 om 21:12

Kom net uit het ziekenhuis

Ik ben net weer terug, vandaag ging het weer veel slechter. Gisteren had hij nl een hele goede dag, was redelijk helder en kon zelfs rechtop zitten. Vandaag had hij weer flinke koorts, hij houd vocht vast dus moesten ze hem een catheter geven. Zijn temp was 39,5 toen we weg gingen. Ik ben de eerste die ze bellen als het slechter gaat, Ik hoop dat de nieuwe antibiotica die hij vanmorgen heeft gekregen aanslaat en zijn temp snel daalt, want dit is heel vermoeiend voor hem.
Het weer zit ook al niet mee. Zijn bloeddruk was wel goed gelukkig en die is de afgelopen dagen ook stabiel gebleven.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 12:50

Hij ligt inmiddels op de ic

Vanmorgen werd ik wakker gebeld door de afdeling dat het slechter ging en dat ze hem over gingen brengen naar de IC, dus ik de hele familie opgetrommeld en met schoonmoeder naar het ziekenhuis gereden, Voor hij werd geintubeerd mochten we er nog heel even bij. Hij deed even zijn ogen open maar ik weet niet of hij ons heeft gezien of gehoord.
Nu houden ze hem in slaap, want hij was echt doodop. Nu maar hopen dat de antibiotica aanslaat en hij de longontsteking de baas word..

Jeetje

spannend allemaal Polly. Ik duim voor jullie dat hij er bovenop komt! Sterkte deze roerige tijden!

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 22:46

Koorts gezakt

Eindelijk. Ik hoop zo dat het nu doorzet. Duimen dus maar.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-06-2009 om 23:21

Duim mee

zodat je dit weekend met een gerust hart wegkan!

Lys Lionne

Lys Lionne

29-06-2009 om 23:38

Sterkte polly!

Heel veel sterkte voor je schoonvader!! Maar ook voor julie, want dit zijn slopende en onzekere tijden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.