Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Loopoor en buisjes

Al bijna twee maanden zijn we aan het tobben met onze jongste. Ze heeft weer om de haverklap last van haar oren. Op dit moment heeft ze 1 loopoor en 1 ontstoken oor. Ze heeft al vanaf 15 mnd tot een paar maanden geleden buisjes gehad. Grote kans dat ze die nu weer moet. Horen we morgen bij de kno arts. Maar ik vraag me af hoe snel dat zou kunnen (hoe eerder hoe beter). Dat loopoor heeft ze voor het eerst, dat zal eerst genezen moeten zijn denk ik? Hoe lang duurt dat?

Ik weet het, morgen hoor ik meer bij kno maar ik ben nogal nieuwsgierig

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Onno

Onno

17-08-2010 om 11:41

Ach

Heel veel sterkte en heel veel geduld.

Picasso

Picasso

17-08-2010 om 13:13 Topicstarter

Onno

Geduld, wat is dat? Maar dank je voor het sterkte wensen.

Heb zelf iets aan informatie gevonden:
"Meestal is het oor binnen twee weken weer droog. Het gaatje in het trommelvlies groeit meestal binnen een maand vanzelf weer dicht. Uw kind kan dan weer normaal horen. Een maand nadat het oor weer droog is, controleren we of het gaatje in het trommelvlies is genezen."

Wat ik trouwens wel vreemd vind is het antwoord op mijn vraag aan de huisarts of een loopoor besmettelijk is. Volgens haar niet maar volgens tal van medische websites is dit wel zo. Morgen maar even vragen bij kno.

Tango

Tango

17-08-2010 om 15:40

Loopoor

Een loopoor is wel besmettelijk maar niet in de zin dat andere kinderen er ook een loopoor van kunnen krijgen, maar ze kunnen wel verkouden worden. Zo is mij verteld in ieder geval.
Verder werd mij in eerste instantie ook verteld dat het binnen een week over moest zijn. Tangozoon heeft echter 3 weken met loopoor gelopen en heeft na ruim een week antibiotica gekregen. Het gaat dus niet altijd vanzelf over.
Wanneer er weer nieuwe buisjes geplaatst mogen worden weet ik niet precies. Zijn de andere buisjes er nu uit? Een loopoor kan natuurlijk ook juist ontstaan doordat er buisjes zitten, het ontstekingsvocht kan er dan uit.
Succes morgen bij de KNO-arts en hopelijk knapt ze snel weer op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.