Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Clementine

Clementine

06-07-2010 om 19:50

Luizen!! iemand bekend met nyda?

Mijn dochter heeft luizen en ik wil geen agressieve middelen gaan gebruiken. Ik las over NYDA lotion die 'natuurlijk' is en een laagje over de neten en luizen heenlegt zodat die stikken. Dat lijkt me wel wat, alleen vind ik er hier op deze site helemaal niets over. Alleen over heel veel kammen en over andere middelen.
Mijn vraag is dus: Heeft hier iemand ervaring met die NYDA lotion? Hielp het echt, waar kun je het halen, hoeveel kost het?

Alvast bedankt, Clementine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-07-2010 om 20:07

Luizen

Ik ken het middel Nyda niet persoonlijk maar je kan nog beter de haren helemaal insmeren met olijfolie. Een paar uur of de hele nacht laten intrekken, de volgende ochtend de haren goed uitkammen en daarna goed uitwassen met shampoo. Alle neten en luizen zijn morsdood door verstikking en je kunt ze zo in een keer uit het haar kammen. De voordelen: snel, effectief, niet giftig, goedkoop, goed voor het haar en makkelijk uitkambaar. Nyda en vergelijkbare middelen werken op siliconebasis waardoor luizen stikken maar olie werkt beter. Nog een luizen-preventietip: doe een paar druppels pure tea tree olie (ik heb het merk Thursday Plantation) door je shampoo en was daar als gewoonlijk je haar mee. Ik heb al heel wat luizenplagen gehad en sinds deze twee tips hebben zoonlief en ik a. geen luis meer gehad b. als we ze hadden (voor de tea tree olie-shampoo) was de olijfolie-methode zeer effectief. Daarvoor gebruikte ik altijd Prioderm omdat alle andere middeltjes (Millinium etc.) helemaal niet hielpen. Succes!!

Werkt goed

Wij hebben xtluis gebruikt, ook zo'n siliconenlotion. Je haar wordt er erg glad van en de luizen stikken. Werkte erg goed.

Fonneke

Fonneke

07-07-2010 om 09:58

Nyda

De laatste keer dat de kinderen luizen hadden heb ik NYDA gebruikt. Eerst hebben we andere dingen geprobeerd, maar dat werkte niet. Met NYDA kreeg ik ze wel snel weg. Als hier weer iemand luizen heeft koop ik gelijk weer NYDA. Ik had het toen bij de drogist gekocht. Ik geloof dat ik zo'n 14 euro per flesje moest betalen. (Weet het niet zeker, het is gelukkig al weer ruim een jaar geleden dat wij voor het laatst luizen hadden). Voor iemand met lang haar heb je een heel flesje nodig, voor kort haar een half flesje.

Clementine

Clementine

07-07-2010 om 10:47

Xt luis

Inmiddels zitten mijn dochter en ik allebei met Xt luis in ons haar. De apotheek had geen NYDA, maar ik zag dat in Xt luis hetzelfde bestanddeel zit, dus hoop dat dat net zo goed werkt. We zullen zien.

Clementine

Kammen...

Vertrouw alsjeblieft niet teveel op welk middel dan ook. Neten kunnen werkelijk belachelijk veel hebben, dus kam, kam, kam, tot twee weken nadat je de laatste levende luis hebt gevonden.

Kammen

ja natuurlijk ook kammen. ) 2 x daags , 2 weken lang' Maar dat gaat ook makkelijker met dat spul omdat je haar er zo glad van wordt.

Karin

Na een week geen levende luis te hebben gezien, kun je wel terug naar 1x per dag kammen. Dat scheelt toch alweer een boel tijd. Maar ik maakte mijn opmerking vooral even, omdat ik merk dat sommigen wel erg veel heil van die middelen verwachten, gif of siliconen of "natuurlijk" - maar dat zijn allemaal niet meer dan hulpmiddelen. Je ontkomt niet aan kammen.

Primavera

Primavera

08-07-2010 om 18:08

3 weken kammen

Nou, sinds mijn recente eerste ervaring met luizen moet ik toevoegen dat je beter 3 weken kan kammen en daarna minstens 1 keer in de maand om te controleren.
Alle middeltjes helpen eigenlijk wel, maar of omdat er eentje doorheen glipt of door herbesmetting van de bank ofzo of door contact met leeftijdsgenootjes zijn die snert luizen zo weer terug. Dus kammen, kammen en nog een keer kammen. Ik zou er een RSI van krijgen met dat viertal van mij, maar zodra ik iemand twee keer op z'n hoofd zie krabben kom ik met het kammetje aanzetten om te controleren.
Primavera

Ja gewoon kammen,

middeltjes zijn niet echt nodig (maar ik snap wel dat je dat wil gebruiken om de eerste grote bups te doden). Kammen en blijven kammen, totdat je een week niets meer gezien hebt. Ik ben "luizenmoeder", en er waren luizen in de klas. Het meisje dat ze had zei: "ik heb ze niet meer hoor, want mijn moeder heeft me behandeld". Ik zag de luizen nog vrolijk rondwandelen op haar hoofd...
Wij hebben thuis de luizen trouwens in een insectenpotje gedaan, dochter heeft het ook nog mee naar school genomen om te laten zien. Interessante beestjes hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.