Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

margje van dijk

margje van dijk

18-09-2009 om 15:18

Luizenvraagje: hoe lang heb je nog jeuk?

Mijn kinderen hebben alledrie hoofdluis. Ik heb het maandagavond een week geleden ontdekt en ben toen meteen met kammen en wassen en stofzuigen begonnen.

Sindsdien heb ik ze elke dag gekamd met een netenkam, soms 2 keer, maar meestal 1 keer per dag. De eerste twee dagen vond ik nog wel eens een volwassen luis, maar inmiddels vind ik al een week lang nog slecht 'babyluisjes', dat zijn natuurlijk al die neten die in de loop van de week uitgekomen zijn. Ik kam het haar wel vier keer door, telkens in een andere richting. Van voor naar achter, van achter naar voren, op de kop en dwars. En het is echt zo'n dubbele netenkam die ik speciaal bij de apotheek heb gehaald.

Ik vind nu bijna niets meer (2 babyluisjes per kind of zo, en eentje heeft al twee dagen helemaal niets meer). Ik zal het nog zeker een dag of 5 volhouden en daarna nog regelmatig checken.

Luizenplaag bedwongen. Zou je zeggen. Want ik vind wel dat mijn kinderen nog veel zitten te krabben. Ze kunnen allemaal ineens nog ongegeneerd in hun haar gaan zitten krabben, lekker rauschen over die hoofhuid.

Is dat nu een indicatie dat mijn behandeling niet goed is (geweest)? Kan het zijn dat er toch nog luizen in zitten, ook al kam ik nog zo goed (vind ik zelf)? Ik heb nl. geen antiluizenmiddel gebruikt en zou dat ook wel zo willen houden.

Dus mijn vraag luidt: herkennen jullie dat je kinderen nog lopen te krabben, terwijl die luizen eigenlijk al weg zouden moeten zijn?

Margje

Dus mijn v


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar-ank

mar-ank

18-09-2009 om 17:32

Misschien

is de hoofdhuid ook door het kammen geïrriteerd geraakt. Daar had mijn jongste nogal last van. Normaal borstelen we het haar alleen, en nu met zo'n metalen kam tig keer over je hoofdhuid. Ik heb uiteindelijk zelfs speciale shampoo gekocht om de hoofdhuid te kalmeren. Dat hielp goed.
Maar ja, zolang je bij een van de kinderen nog neten of luizen aantreft, kan het natuurlijk ook nog altijd jeuk door de luizen zijn... Sterkte!

Is ook het eerste wat ik dacht

Dat de huid wel geïrriteterd zou zijn, zowel van al dat kammen als van het krabben zelf. Ik zou het nog ff aankijken, wel idd blijven kammen natuurlijk.

Herstelposting

margje van dijk

margje van dijk

18-09-2009 om 21:27

Aha

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ja, dat zou kunnen natuurlijk, want het is inderdaad een metalen kam en ik ga echt over de hoofdhuid....

Ik zal het nog een paar dagen aanzien.

Dank!
Margje

Tirza G.

Tirza G.

18-09-2009 om 22:29

Ennnnnn

natuurlijk door de luizenbeten. Als ik mezelf neem (en ik heb gauw huidklachten), van een simpele muggenbult heb ik een week lol. Minstens. Ik krab me suf.

Tirza

Margje: 1 waarschuwing!

Wees niet te snel tevreden! Ik heb het ook meegemaakt. We hadden alledrie thuis de shampoo gebruikt (doodt wel de luizen maar niet de neten) en na de 14-dagengrens dacht ik: zo, dat is klaar. Nee dus. Op dag 15 vond ik bij mezelf en dochterlief opnieuw 2. Konden we weer opnieuw beginnen. Toen heb ik de lotion gebruikt (doodt ook de neten) en voor dochter van 3 weer de shampoo (lotion beneemt je een beetje de adem en kon dochter dus minder goed verdragen. Bij haar ben ik er echter ook voor gaan zitten om de neten er haar voor haar uit te trekken. Zielig he?! Valt mee hoor. Ik zou nog eens even heel goed kijken of er neten zitten (minuscule kleine witte dingetjes op een haar op ongeveer 1 cm van de huid). Ik wens je hierbij nl. geen 2e ronde toe!!!
Tip van mijn kapster: luizen houden niet van schoon haar en helemaal niet van haarlak. Zij vlecht het haar van haar kinderen vaak in en dan wat lak erover naar school. Tja, moet je wel van houden.
Ik zou het nooit meer zonder lotion Of shampoo doen.

Groetjes,
Vonda

margje van dijk

margje van dijk

21-09-2009 om 19:44

Vonda

Bedankt voor je waarschuwing. Maar ik ben vreselijk alert

Wij hebben nu al 2 dagen achter elkaar bij geen enkel kind nog een luis gevonden, dus we hebben goede hoop dat ze nu luisvrij zijn. Maar ik ga nog zeker 5 dagen door met kammen. Vandaag is de 14e dag sinds de ontdekking, maar in het begin kwamen we nog wel eens een volwassen luis tegen.

Ik heb helemaal geen luisdodend middel gebruikt, alleen gekamd. Ik zie de meerwaarde niet in van een luisdodend middel. Het enige verschil is dat je in het ene geval dode luizen en in het andere geval levende luizen uit het haar kamt, maar uitsluitend op dag 1. Want alles wat op dag 2 uitkomt leeft, ook als je shampoo had gebruikt. Tenzij het een netendodend middel is (waarvan ik haast niet kan geloven dat het werkt), maar ook dan moet je 14 dagen alert blijven. Want al zou het 95% van de luizen/neten doden, de resterende 5% is net zo erg.

Ik begon wel aan mezelf te twijfelen, trouwens, en ben daarop dit draadje gestart, maar ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen heel goed is gegaan. Nauwelijks gejeuk gezien en dus ook al een paar dagen geen luizen meer.

Maar ik hou je op de hoogte

Margje

Vonda en margje

Vonda, geen enkel middel doodt 100% van de neten, wat ze ook op de verpakking claimen.
En Margje, richtlijn is blijven kammen tot twee weken (!) na het signaleren van de laatste levende luis...

margje van dijk

margje van dijk

21-09-2009 om 22:59

Ja maar....

Maar als de levende luizen van de afgelopen 12 dagen piepklein zijn (babyluisjes) dan hebben ze nog geen neten kunnen leggen dus dat ia een aflopende zaak.

Want een luis moet eerst een week oud zijn voordat hij zich kan gaan voortplanten.

Dus ik vat dat op als doorgaan met kammen 14 dagen na de laatste levende VOLWASSEN luis.

Maar goed, voor mijn eigen gemoedsrust zal ik heus nog wel wat langer doorkammen. Het is tenslotte mijn allereerste luizencrisis, die moet je wel uitbuiten lijkt me.

Margje

Janna3

Janna3

22-09-2009 om 12:35

Haha margje!

Bij mijn eerste en tot nu toe enige plaag heb ik geloof ik wel vier weken gekamd, zo kregel was ik van die beesten. Daarna nog een hele tijd een keer per week en nu alleen nog als er weer een luis op school rond waart. Ik heb ook geen shampoo of lotion gebruikt, kammen moet je toch!

Tink

Tink

25-09-2009 om 01:24

Margje

2 dagen zegt nog niks. Bij onze 2e (en hopelijk laatste) luizenuitbraak vond ik tot twee keer toe 5 dagen helemaal niks en toen tóch weer een levend beest. ARGH, dan kun je wel janken. Hardnekkige krengen zijn het.

Over het niet gebruiken van shampoo/lotion/ander gif heb je helemaal gelijk!

En Vonda: luizen houden juist WEL van schoon haar . Minder van vuil haar, haar met lak of gel erin etc. Maaarrrr je haar vies laten worden of er lak of gel in doen is geen garantie dat je luisvrij blijft helaas...

En nog iets: neten zijn NIET altijd wit of gelig. Er bestaan ook zwarte! Zoon had die destijds, het leek net of er zandkorreltjes in zijn haar zaten. Maar ze zaten zo vast, het waren echt neten.

Ik ben tot een ruime week na de laatste levende luis 2x daags blijven kammen, daarna nog zeker een week eens per dag, en heb de frequentie toen verminderd naar een paar keer per week. Toen op een gegeven moment de fantoomjeuk ook weg was ben ik maar gestopt (had er toen onderhand ook schóón genoeg van... en de kinderen ook).
*klopt af: op school zijn sinds de zomervakantie 2 controles gehouden en er is niets gevonden*

Tirza G.

Tirza G.

25-09-2009 om 17:18

Tink

Die zwarte korreltjes zijn luizenpoepjes. En viezig haar is géén garantie tegen luizen, het is zelfs onzin. Offe.........denk jij dat de daklozen achter centraal station geen luizen hebben?

Tirza

Tink

Tink

27-09-2009 om 00:44

Euh

Ik zeg toch ook dat vies haar géén garantie is? Letterlijk, zelfs
Die zwarte dingen waren wel degelijk neten. De vorm ervan, de plaats waar ze zaten, alles klopte. Ik kreeg ze alleen van de haren af met azijn of door met mijn nagel langs de haar te 'ritsen'.

Nog even iets inderdaad

Nog even een reactie. Bij teruglezen zie ik dat het verkeerd in mijn bericht staat: het schijnt dat luizen inderdaad van schoon haar houden.
En inderdaad, je hebt ook neten die er zwart uitzien. Ik kan ze met gene mogelijkheid loskrijgen dus de haar uittrekken was voor mij de enige optie bij mijn dochter.
Verder ben ik inderdaad ook uitgegaan van 14 dagen kammen nadat we de laatste levende luis vonden. En toch. En toch zaten er op dag 15 nog weer 2 bij mij en 2 bij dochter. Ik heb er best een beetje een minitraumaatje aan overgehouden
Dus ik zou ook even controleren op neten, Margje. Ik had ook zo'n dubbele kam maar neten kreeg ik er echt niet mee weggekamd.
Hoor ook graag hoe het je vergaat. Hopelijk beter dan mij.

Vonda

Nog iets wat ik dan niet snap

Dochterlief is behandeld met de shampoo die niet de neten zou doden maar ik heb in de loop van de maand dat we bezig waren hiermee dagelijks gekamd en daarnaast bij haar wel zo'n 120 haren met neten uitgetrokken. Laatst vond ik er zelfs nog eentje. Mijn conclusie dus: of alle neten die 'gelegd' zijn door mamaliefluis komen niet uit, of de neten hadden wel last van de shampoo. Snap ik ook niet echt.
(Lousy job hoor, wat doe je? Haren bij mijn dochter uittrekken!)

Vonda

margje van dijk

margje van dijk

27-09-2009 om 17:52

Ja maar een dode neet is toch niet erg?

Mijn jongste kwam van de week weer met een briefje thuis: "Er zijn bij *jongste* opnieuw neten gevonden". En de datum van het "er zijn luizen gevonden"-briefje op de deur was aangepast.

Maar alles wat jongste heeft zijn lege neten die nog aan het haar kleven. Alle geraadpleegde bronnen benadrukken dat neten die ongeveer een centimeter van de hoofdhuid af staan ongevaarlijk want leeg zijn.

Dit is dus geen nieuwe golf, maar nog dezelfde. Ik snap niet dat die luizenmoeders dat niet weten. Ik heb jongste nog dagelijks onder de kam, en hij is al 5 of 6 dagen 'clean' (ben de preciese tel kwijt). Het bestaat gewoon niet dat hij nog levende neten heeft.

Ik ben dus een beetje boos naar de juf gestapt (die ook een lijst bijhoudt waar bij mijn zoon dus nu 2 kruisjes achter elkaar staan - terwijl dat tweede kruisje gewoon niet klopt). Maar ze wist niet meer wie de luizenmoeder was geweest dus ik heb het maar zo gelaten.

Misschien moet ik zelf maar luizemoeder worden

In elk geval lijkt bij ons nog steeds de toestand onder controle, er is geen luis(je) meer gevonden. (Maar inderdaad, ik blijf voorlopig nog kammen, want je weet maar nooit.)

Margje

margje van dijk

margje van dijk

27-09-2009 om 17:53

Ps vonda

Die luizenshampoo's doden dus niet 100%. Dus er blijft nog een enkeling (luis of neten) leven. Dat zou kunnen verklaren waarom je toch nog uitkomende neten vindt. Het is precies de reden waarom ik geen shampoo's gebruik. Want kammen moet je toch.

Margje

catyy

catyy

27-09-2009 om 20:06

Meer dan kammen en wassen

Ik hoop dat jullie toch meer doen dan 2 x per dag kammen . Het beddengoed moet ook meer gewassen worden dan gewoonlijk . Knuffels moeten gewassen worden , en de jassen , haarelastiekjes . Vergeet jezelf ook niet te behandelen, eigenlijk het hele gezin. Stoffen bankstellen , stoelen elke dag goed stofzuigen . Een luis kan enkele dagen zonder gastheer overleven. Je moet echt alles meerdere keren onderhanden nemen.

margje van dijk

margje van dijk

27-09-2009 om 20:22

Ja natuurlijk

Op dag 1 heb ik al het beddegoed gewassen, de knuffels in zakken gedaan, de bank gezogen.

Maar daarna niet meer hoor. Wat haal je jezelf daarmee op de hals? Je zegt zelf al dat een luis maar een paar dagen kan overleven buiten zijn gastheer. Dus om hoeveel luizen gaat dat per dag? Hooguit een paar in het begin en zo tussendoor nog eens eentje. Vervolgens is de kans klein dat die paar luizen de weg terug vinden naar je hoofdhaar. Maar goed, stel dat het een paar van die luizen lukt: dan is daar De Kam.

Dus een keer in het begin de boel goed schoonmaken (want voordat je het ontdekt gaat het wel om MEER luizen die nog in jassen, knuffels en beddegoed kunnen zitten), maar daarna is dat vooral veel onnodig werk.

Nadat je de hoofden op dag 1 hebt leeg-gekamd gaat het vervolgens alleen om uitkomende (dus jonge) luizen, en de paar die op dag 1 de dans ontsprongen hebben. Maar die vang je dan wel op dag 2 of uiterlijk dag 3.

Echt. Het is niet nodig je hele huis ondersteboven te keren. Dat is vooral ingegeven door een innerlijke drang ("die enge beesten, ik zal ze krijgen") maar de kans dat ze je werkelijk herbesmetten is erg klein. En als ze het al doen weet je het meteen en ben je er meteen bij.

Ik blijf erbij dat 1 keer schoonmaken en verder elke dag goed kammen en daar niet te vroeg mee stoppen afdoende is.

Vooralsnog gaat het bij ons inderdaad op die manier goed, want de herbesmetting is niet opgetreden. Ik kan me niet voorstellen dat we die nog gaan krijgen (maar ik blijf nog even kammen). Als het wel gebeurt zal ik het eerlijk melden

Margje

luizenpluis

luizenpluis

28-09-2009 om 11:02

Hoe kammen jullie?

Ben nu sinds een aantal weken druk met het bestrijden van een luizenplaag. Mijn 2 dochters en ikzelf hebben een aantal weken geleden luizen gehad. We hebben dit bestreden door alles te wassen en schoon te maken en de haren te behandelen met luizenmiddel en 1 week later weer luizenmiddel. Daarbij heb ik elke dag het haar van mijn dochters doorgewerkt om alle neten te verwijderen, dit heb ik 2 weken gedaan en er was NIETS meer te zien. Nu krabt dochterlief al een aantal dagen op heel heftig haar hoofd maar ik zag alleen maar roos. Ik was naief en dacht dat ze roos had van alle behandelingen. Gisteren kwam echter het buurmeisje vertellen dat ze luizen heeft. Ik gelijk weer kijken bij mijn dochter en Ja hoor weer hoofd vol luis. Ik kon wel janken.

Na wat lezen op het Internet begrijp ik dat het kammen super belangrijk is maar hoe pak ik dat aan bij enorm dik lang haar.
Mijn vraag is dus, hoe kammen jullie

Groet Luizenpluis

Yvon Meijer

Yvon Meijer

28-09-2009 om 11:21

Luizenpluis

Flink veel anti-klit er in, dan eerst met een grove kam dan met een gewone en dan de luizenkam. Ik ga met haar in bad zitten. Ik gebruik palmolive, die is lekker zacht. Kammetje telkens schoon maken met wat tissues, kan je zien wat en of er wat in zit en die in een vuilniszak en weg er mee. Groetjes, Yvon.

mirreke

mirreke

28-09-2009 om 11:39

Kammen

Ik kam met een netenkam, zo'n metalen met vrij lange tanden vlak naast elkaar. Deze heet dan wel netenkam maar kamt ook de luizen eruit.
Het liefste kam ik nat haar, maar dat lukt lang niet altijd. Na het haren wassen cremespoeling erin, zodat het haar gemakkelijk kambaar wordt. En dan kam ik vrij systematisch het haar door. Pluk na pluk, van rechts naar links. Boven de wasbak kammen is handig, zie je tenminste resultaat.
Eenmaal per dag is genoeg, en dat veertien dagen lang.
Nu hebben de jongens geen luizen meer, maar om zo'n onverwacht luizenfestijn te voorkomen kam ik iig elke week ter preventie en soms vaker (als de gelegenheid zich voordoet).

Bibi72

Bibi72

28-09-2009 om 21:30

Luizen in de klas, hoe kan ik voorkomen dat dochter ze krijgt?

Sorry, het is niet het onderwerp van het draadje, maar ik stel toch mijn vraag maar even hier! Ik kreeg te horen dat er vandaag luizen zijn gevonden in de klas van mijn dochter. Na controlle bleek ze (nog) geen luizen te hebben. Kan ik iets doen om te voorkomen dat ze ze krijgt? Op school worden luizenzakken gebruikt. Maar kan ik nog meer doen? Wat lak in haar haar ofzo?

margje van dijk

margje van dijk

28-09-2009 om 22:32

Kammen en voorkomen

Het kammen gaat bij ons zo: Kind gaat onder de douche, wast haar, doet cremespoeling in het haar, spoelt het uit en droogt zich af.

Terwijl het haar nog nat is ga ik dan meteen kammen, boven de wastafel. Ik zou het inderdaad boven de wastafel doen (als het niet al te kleine kinderen zijn), dan zie je precies wat je er uit kamt. In bad kan dat denk ik ook nog wel, maar onder de douche lijkt me lastiger.

Trouwens, mijn kinderen wasten ook wel eens niét hun haar, en deden alleen cremespoeling, maar dan hadden ze allemaal 'dingetjes' in hun haar (zandkorrels en zo), en dat vond ik lastig met kammen. Dus ik liet ze elke keer ook haarwassen.

Ik kam het haar eerst een beetje door met een gewone borstel/kam. Overigens let ik heel goed op dat ik niet dezelfde borstel/kam bij verschillende kinderen gebruik. (Wat ik deed was alle borstels/kammen verzamelen, 6 stuks, en per kind een nieuwe pakken en pas na dag 2 pakte ik de eerste borstel/kam weer terug).

Dan de luizenkam. Ik heb zo'n metalen kam met dubbele tanden, bij de apotheek gekocht. (Overigens vind ik die dubbele rij niet echt handig, want de allerkleinste luisjes gaan daartussen zitten).

Ik kam het haar helemaal rondom (telkens bovenop beginnen en naar beneden kammen, het hele hoofd rond). Na elke doorgang kijk ik wat er op de kam zit. Als er iets verdachts op zit bekijk je het goed, want je moet weten of het een luis is of niet. Dat kan door evt. de kam in de wastafel uit te kloppen, dan valt-ie eraf. Als het een luis is: met water door de gootsteen spoelen.

Na het rondom kammen liet ik ze het hoofd omlaag houden (kin op de borst) en kam ik vanuit de nek naar voren. Dan op één oor gaan liggen, en op het andere oor (weer van onder naar boven kammen) en tenslotte achterover en de 'pony' van voor naar achteren kammen.

Meestal had ik alles er al uit van die ene keer rondom kammen.

De luizenkam maakte ik na ieder kind heel goed schoon, met kokend water of met zeep. Na het laatste kind vergat ik dat soms en legde de kam gewoon op de wastafel, en dan zag ik de volgende dag soms een aantal piepkleine 1-dagsluisjes op de wastafel liggen die uit de kam waren gekropen. Dat heeft mijn idee versterkt dat je die kam (en borstels en zo) heel goed moet schoonmaken.

Op deze manier heb ik ze elke dag 1 keer gekamd. Twee keer kammen lijkt me niet nodig. Heel zelden heb ik 2 keer per dag gekamd (in het begin). Maar 1 keer per dag moet genoeg zijn, aangezien je per luis dan 7 kansen krijgt om hem te vangen, dat lijkt me ruim voldoende.

Tenslotte over voorkomen: ik denk dat je er weinig aan doet om te zorgen dat ze je niet krijgt. Je kunt beter in zo'n periode minimaal 1 of 2 keer per week je kind even doorkammen. Als je dan niks vindt heeft ze nog niks. Als je wel wat vindt ben je er nog redelijk op tijd bij.

PS Je moet met kammen wel zorgen dat je dicht tegen de hoofdhuid aan kamt, want daar zitten ze juist.

En: ik ben alleen gericht op luizen, niet op neten. Neten kam je er toch niet allemaal uit, en ze komen vanzelf uit, en dan pak je ze dán wel.

Ik heb er de laatste dagen uitsluitend babyluizen uitgekamd (of kleuterluizen, bij een puberluis ging er bij mij al een alarmlampje branden, want die had ik er al eerder uit moeten kammen).

Ik moet altijd alles in meerdere episoden doen

Wat ik nog wou zeggen: je wordt heel bedreven in dat kammen. Eerst doe je er een uur over, maar later nog maar 10 minuten of zo. Als ze die cremespoeling er maar goed in hebben zitten. Mijn middelste heeft lange dikke krullen, geen makkelijk haar, maar met dat spul erin wordt zelfs zijn haar zacht en glad.

En tenslotte: eigenlijk is het heel gezellig, dat kammen elke dag. Je kunt hele leuke gesprekjes voeren met het kind. Merkte ik. Vond ik.

Margje

Haren wassen met groene zeep!

Hallo,
de enige tip die ik nog kan geven is een oud middeltje, dat mijn moeder aanraadde, omdat ze dat vroeger gebruikten. Toen waren er weinig middelen, en ze zei, dat luizen vies waren van die schone lucht.
Gewoon groene zeep uit een pot, het ruikt naar een schoongeboend huis, maar ja, je wilt alles wel proberen toch? De haren worden er nog mooi van ook, wel wat stroef, maar je moet toch iedere keer weer cremespoeling indoen. En ook lak erop, en niet te weinig! Succes!

Luizen hebben sensoren!

Vergis je niet in die krengen! Ze hebben sensoren en
weten precies dat de kam eraan komt, en verhuizen dan gauw een eindje verderop, of nog erger, terug, waar je al geweest bent.
Ik zou toch aanraden om een middel te gebruiken.
Vorige week heb ik een kleinkind behandeld met PARANIX, en het resultaat was verbluffend, echt waar.
Ze was al drie keer behandeld met een creme, en met shampoo, en toch iedere keer weer een levend exemplaar, ongelooflijk!
Na de behandeling met paranix,heb ik weer gekamd en gekamd, en je wilt niet weten wat er toen nog uitkwam. De neten laten los en nu al dagen komt er zelden nog iets uit, en wat eruit komt is zo dood als wat.
Vooral met dik lang haar een uitkomst!
Want dat is zonder een middel echt niet schoon te krijgen! Laat je niks wijsmaken wat dat betreft.
Deze hele ramp hebben we te danken aan een advies om geen middelen te gebruiken, alleen kammen kammen kammen, vergeet het maar! Dat werkt niet met een lange dikke haarbos!

succes!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

29-09-2009 om 12:51

Pardon? oma maria

"Want dat is zonder een middel echt niet schoon te krijgen! Laat je niks wijsmaken wat dat betreft.
Deze hele ramp hebben we te danken aan een advies om geen middelen te gebruiken, alleen kammen kammen kammen, vergeet het maar! Dat werkt niet met een lange dikke haarbos!"

Mijn dochter heeft enorm dik haar en ook heel lang. Ik krijg alles er uit met kammen en ik maak helemaal niemand iets wijs!

Puck2

Puck2

29-09-2009 om 12:59

Ja hoor oma maria

Eerst raadt je aan om vooral groene zeep te gebruiken en bij je eigen kleinkind gebruik je dat niet omdat het zonder een middel echt niet schoon te krijgen is. Begrijp je het zelf nog wel? Volgens mij heb JIJ je van alles wijs laten maken. Alleen kammen is echt voldoende en wordt ook steeds meer als advies gegeven.

Sorry, het ene was een antwoord ter voorkoming!

Sorry,
de groene zeep was een reactie op de vraag of je iets kon doen ter voorkoming van.
En alleen kammen is echt niet voldoende, bij een dikke bos haar.
En iemand agressief aanvallen helpt ook al niet.

succes!

margje van dijk

margje van dijk

29-09-2009 om 14:12

Oma

Het is gewoon niet waar wat je zegt. Niet omdat "men" is gestopt met die middelen hebben we tegenwoordig zo vaak luizen, het is juist andersom. Omdat "men" die middelen veel te vaak en onnodig heeft gebruikt zijn veel luizen er resistent tegen geworden.

De kammethode werkt wél. Als je het maar goed doet en consequent volhoudt.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is bij lang dik haar. Maar: van tevoren goed borstelen, dan wassen+cremespoeling, dan weer borstelen en dan kammen, dat moet voor elke haarsoort te doen zijn.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.