Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tamara

Tamara

22-12-2020 om 21:22

Macrogol mengen met?

Hallo, heeft iemand een tip met wat je magrogol (movicilon) het beste kunt mengen? Mijn dochter is nogal lastig met inname van medicijnen en ik voorstel kokhals-taferelen... zelf denk ik aan mengen met vla of met yoghurt drank. Maar weet ook niet of het met een melkproduct gemengd mag worden. Iemand een tip?

40er

40er

22-12-2020 om 21:51

Vruchtensap?

Of anders morgen even met de apotheek bellen of melk mag.

Zonne

Zonne

23-12-2020 om 07:07

Neus dicht

Ik zou altijd overleggen met apotheek voor je gaat mengen. Kan me voorstellen dat zuren in vruchtensap iets doen met de werking?

Moet zeggen dat ik ze best goed weg te werken vind met zo’n smaakje er aan. Maar mijn tactiek is dan ook neus dicht en ‘adje trekken’.

Mara

Mara

23-12-2020 om 07:25

Limonadesiroop

Mijn kind neemt de macrogol in een groot glas water met limonadesiroop. En dan even doorzetten.

Je kunt het ook met een smaakje krijgen, dan heet het Forlax, maar mijn kind vind dat viezer dan met limonadesiroop. Dat zijn handige kleine zakjes, die gebruiken we wel eens voor op reis.

Wendelmoed

Wendelmoed

23-12-2020 om 16:03

Inderdaad een smaakje

Het smaakt vrij zout en dat is best raar om te drinken (er zijn overigens viezere dingen, maar toch) en dan scheelt het als je een beetje overheersende smaak limonadesiroop hebt. Inderdaad zijn ze er ook met een smaakje, zelfs chocolade geloof ik en ook met sinaas of citroen, maar dat kun je net zo goed zelf doen met aanmaaklimonade.
Dat zeggende, ik heb lauwe bouillon nooit geprobeerd maar misschien gaat dat ook wel.

Petra

Petra

23-12-2020 om 17:39

Geen tips helaas

Maar wilde toch even reageren dat ik er 3 per dag moet nemen en dan komt het je neus uit hoor met die zoute smaak.
Wat zijn die zakjes trouwens duur he, zag ik op de verzekering site.
Hoop dat je een oplossing vindt!

juf Ank

juf Ank

23-12-2020 om 23:23

als het niet gaat:

adviseer ik magnesium hydroxide verkrijgbaar bij de apotheek, zonder recept. (5€ voor 100 stuks) Je mag er 0 tot 12 per dag: maar dat is een volwassenen portie. Dit is officieel een middel tegen maagklachten en heeft als bijwerking dat het laxeert. Daardoor is het een middel wat steeds vaker tegen obstipatie ingezet wordt. Dit spul kan geen kwaad en kun je jarenlang gebruiken.
Dit wordt door de belangenvereniging van de PDS ook geadviseerd. Het werkt beter dan allerlei middelen zoals macrogol; psylliumvezels en forlax. En: zonder bijwerkingen! De andere middelen geven vaker kramp.

Tine Winkel

Tine Winkel

24-12-2020 om 19:37

magnesiumhydroxide

mag volgens de bijsluiter maximaal 14 dagen worden gebruikt...? Of bedoel je magnesiumoxide (die goedkope magnesiumpillen van Kruidvat en zo) - die werken bij mij ook laxerend en die mag je wel maandenlang slikken bij mijn weten.

Eef

Eef

24-12-2020 om 23:13

macrogol

Tamara, is macrogol (movicilon) iets anders dan macrogol en electrolyten?
Dat laatste gebruik ik al jaren. Ik gebruik er nu 2 per dag en los een zakje op in een half glas water. Heeft een beetje citroensmaak en vind ik prima te drinken.

Maar inderdaad, anders lijkt drinken met oplossiroop me een goed idee.
Iemand schreef om het op te lossen in een groot glas limonade. Dat kan op zich wel, dan heeft je dochter meteen een glas vocht binnen. Maar als ze verder genoeg drinkt, kan het misschien ook in een half glas limonade?

juf Ank

juf Ank

25-12-2020 om 02:18

nee tine

ik bedoel magnesium hydroxide van de apotheek

Guppie

Guppie

26-12-2020 om 19:27

Psyllium

Magrocol is vrij kunstmatig. Zou toch eerder denken aan psylliumvezels, al dan niet met inuline, zoals in Colon Clean. Is neutraal van smaak en misschien makkelijker weg te krijgen. Sowieso zorgen voor voldoende oplosbare vezels.
Verstopping kan ook te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals magnesium en vitamine B. Denk verder aan probiotica.
In acute gevallen kan je tijdelijk, voor korte tijd oxy powder gebruiken. Werkt wat minder dan magnesiumsulfaat.

Guppie

Guppie

26-12-2020 om 19:35

Lijnzaad

Denk ook aan lijnzaad. Goed fijngekauwd of gemalen. Kant en klaar gebroken lijnzaad gaat oxideren. Sowieso zorgen voor voldoende vetten.
https://drogespieren.nl/gezondheid/obstipatie-verminderen-tips

Macrogol samen met een multi vitamine bruistablet van bijv. Trekpleister in een vol glas water is voor mij een prima oplossing. (Macrogol met elektrolyten) 

Het smaakt naar limonade en zelfs beter dan alleen een tablet met water. 

Baseman schreef op 21-11-2022 om 17:27:

Macrogol samen met een multi vitamine bruistablet van bijv. Trekpleister in een vol glas water is voor mij een prima oplossing. (Macrogol met elektrolyten)

Het smaakt naar limonade en zelfs beter dan alleen een tablet met water.

Draadje is van 2 jaar geleden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.