Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

27-03-2009 om 10:00

Mag je bij waterpokken vsm calendulan ook op het gezicht gebruiken?

ons zoontje heeft waterpokken en heb gister bij de aphotheek calendulan(kinderemulsie)
om het te verkoelen en verzorgen en dat mag er ook op als het open is gekrapt,maar mag je het ook op het gezicht doen vroeg ik me af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja mag

Calendulan kinderemulsie mag je ook op het gezicht smeren, kijk alleen uit voor zijn ogen.
Hier net de waterpokken achter de rug, maar zoontje gaf wel aan dat de Calendulan heel erg prikte op opengekrabte waterpokken. Iets om even rekening mee te houden misschien.
Sterkte!

Linda99

Linda99

27-03-2009 om 12:02

Hier ook

Het gezicht was juist 1 van de plekken die de meeste pokken had. Wel inderdaad heel voorzichtig om ogen en mond heen gesmeerd.

sandra75

sandra75

27-03-2009 om 13:44

En ook hier

op de snoetjes gesmeerd) Onze jongste heeft momenteel de vijfde ziekte en ook nu wordt de calendulan weer gebruikt, hij krabt zich nog net niet kapot maar heeft vreselijke jeuk

Mamvantwee

Mamvantwee

27-03-2009 om 13:56

Havermout

Ja, daar ben ik weer met de havermout: helpt goed tegen de jeuk bij waterpokken. In het gezicht zou ik het alleen 's nachts doen, anders kijken de mensen zo raar...

sterkte met de zieken.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

27-03-2009 om 17:06

Ja havermout!

havermout in een zakje....even in warm water....en het
vocht wat er uit komt insmeren...helpt als een tierelier!

Ook havermout,

Jongste (was toen net 2) wilde absoluut niet in bad toen ze waterpokken had, en zeker niet in dat rare witte water. We hebben haar ingesmeerd met havermoutwater uit het zakje (een wees-sok), de jeuk werd minder en de pokken droogden keurig snel op.

Een nare ervaring met calendulan

ik kan het toch niet laten om het te schijven:ik heb bij mijn dochter een hele nare ervaring met calendulan en waterpokken. De pokken sloten mooi, er leek n mooi kortsje te komen. Maar doordat de bovenkant zo mooi (snel) sloot ging de ontsteking naar binnen en ontstond er een fistel.zag je nix van; ze leek zo op te knappen...) Ze is er heel ziek van geweest; we hadden niet door wat er aan de hand was, maar ze was suf van de hele hoge koorts en had n opgezette buik. Totdat de fistel (2-3 cm) doorbrak en alles eruit kwam...heeel veeel pus. Gelukkig dus geen buikvliesontsteking!!!
We hebben deze diepe wond lang speciaal moeten verzorgen (uitbruisen enzo) en r is een lelijk litteken gebleven.Ons is later uitgelegd dat bij sommige kinderen de calendulan eigenlijk te goed werkt en het natuurlijk genezingsproces verstoort, doordat het aan de buitenkant al dicht gaat, maar van binnen dus doorgaat. We mogen nooit meer calndulan voor haar gebruiken!! Het zal gerust een hele kleine kans zijn dat n kind dat overkomt, maar ik wil je toch waarschuwen.(zeker in het gezicht)

Dropke

Dropke

27-03-2009 om 23:27

Mentholpoeder

helpt ook goed tegen de jeuk. Calendulan heeft idd ook een genezende werking. Op zich juist goed, maar in uitzonderlijke gevallen kan het dus ook anders uitpakken. Of het dan echt aan de calendulan ligt, daar kun je alleen vraagtekens bij zetten. Het zou natuurlijk ook makkelijk kunnen, dat die ontsteking toch wel was ontstaan.

sterkte Dropke

Jacoline29

Jacoline29

28-03-2009 om 08:16

Geen mentholpoeder

Mag niet meer,vooral niet in het gezicht.Kinderen kunnen door de fijne poeder behoorlijk ziek worden en zelfs stikken van kleine beetjes.Ik kreeg het te horen van de huisarts en apotheek.Vorig jaar in de meivakantie hadden alle drie mijn kinderen waterpokken,dus ik dacht hup aan de mentholpoeder.vergeet het maar.Hier calendula gebruikt en een nieuw spulletje,maar ik weet de naam daar niet meer van.
Havermout kan ook,zemelen dacht ik ook.

Idd. dropke

idd dropke die ontsteking was toch ontstaan,maar door de calendulan bleef deze onopgemerkt.... aldus de arts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.