Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niny

Niny

12-01-2011 om 12:14

Mag je op een paracetamol zuigen?

Mijn man gebruikt aspirientjes altijd zonder water. Brr, ik huiver ervan, ik vind het zo'n vieze smaak! Nou vroeg zoon gisteren om een paracetamolletje en hij hoefde er geen water bij, zei hij. Ik heb hem een flink glas water gegeven en het paracetamolletje in stukjes gebroken, zodat het gemakkelijker door te slikken was.
Maar: kan het eigenlijk kwaad? Ik heb altijd begrepen dat het water was om a) je maag te beschermen en b) te zorgen dat het tablet beter oplost.
Wie weet hoe het zit?
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

12-01-2011 om 13:03

Niny

Zie http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=9975
antwoord is dus: ja. Het lichaam kan paracetamol alleen opnemen als het opgelost is. Lijkt me sneller gaan als je de tablet met water inneemt. Of eerst kapot-kauwt, en wegspoelt.

Kan wel

maar ik vind ze vreselijk vies.
Ze hebben sowieso geen invloed op je maag, volgens mij is het vooral dat het makkelijker inslikt als je ze uitelkaar laat vallen in water.

Niny

Niny

12-01-2011 om 14:22

Pluk en karin

Bedankt voor jullie antwoord, ik dacht echt dat het niet goed was!
Niny

Puck

Puck

12-01-2011 om 14:41

Er zijn zelfs paracetamol kauwtabletten

Kinderparacetamol is als kauwtablet te koop en er zijn ook kauwtabletten voor volwassenen te koop. Handig als je even geen water bij de hand hebt. Het kan dus inderdaad zonder problemen. Maar een gewone paracetamol kauwen/zuigen??? Getsie.

Irene

Irene

13-01-2011 om 13:03

Ach vies...

Lekker is anders, maar ik ben een slechte slikker (krijg zelfs de kleinste pilletjes moeilijk weg) dus paracetamol kauw ik altijd.
Ik herinner me van vroeger de pilletjes tegen wagenziekte (primatour, van die gele). Die kreeg ik in 4 stukken gebroken nog niet weg. Nou, die zijn pas vies!!

Puck

Puck

13-01-2011 om 15:48

Klopt irene

Klopt helemaal Irene, bij primatoer vergeleken smaakt paracetamol zoet. Jammer dat je als alternatief geen suprimal hebt gehad, dat is nagenoeg smaakloos en werkt net zo goed.

Irene

inderdaad, wagenziektetabletten zijn ongeveer het smerigste wat er is. Hoewel Byte-X (dat middeltje tegen nagelbijten) er niet voor onderdoet. Maar daar is het ook de bedoeling.

Groeten,

Temet

Met een smaakje

er zijn paracetamol zuigtabletten met een smaakje ze zijn er in bessen en banaan. Kinderen hebben zo geen problemen meer met het innemen van een tablet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.