Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-11-2018 om 12:11

Medicijnen, autorijden, verzekering

Ik heb medicijnen gekregen waarvan in de bijsluiter staat dat je 24 uur niet mag autorijden. Een vijfdaagse kuur, dus dat is echt heel erg onhandig. Ik merk echter niets van de bijwerkingen, niet suf of wankel. Volgens informatie online ben je niet verzekerd als je onder invloed van bepaalde medicijnen schade veroorzaakt. Geldt dat ook als je gewoon prima in staat bent om te functioneren?

Triva

Triva

26-11-2018 om 12:42

ach ja

iemand die veel gedronken heeft vindt zichzelf ook prima in staat om auto te rijden.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-11-2018 om 12:51

Triva

Ik kan nog makkelijk een minuut op een been staan met ogen dicht
Maar goed, ik ga het niet doen want ik heb geen zin in gedoe, maar het is knap onhandig. Even afwachten ook hoe het gaat als ik wat meer pillen heb geslikt.

website

Er is een website met een (meestal) iets genuanceerde uitleg www.rijveiligmetmedicijnen.nl

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-11-2018 om 17:22

Akka

Bedankt. Het valt in categorie III, vergelijkbaar met een alcoholpromillage van 0,8. Ik merk het niet, maar doe het dan toch maar zoals voorgeschreven.

Tine Winkel

Tine Winkel

26-11-2018 om 17:37

bij sommige middelen

had ik ook niet zozeer het idee dat het het reactievermogen beinvloedde, maar meer het beoordelingsvermogen. Het gevoel van 'ah, joh, dat maakt allemaal niet uit'. Lekker relaxed dus.
Ik zou het dus idd niet doen, maar ik begrijp dat je zelf ook al die conclusie getrokken had.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.