Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Medifast

Heeft iemand van jullie ervaring met medifast? (erica terpstra dieet) ik heb in 2 weken tijd 3 mensen gesproken die ook al vanalles hebben geprobeerd maar niets werkte. En hiermee heel veel afgevallen. Een 34 kilo. 38 en 61 kilo! En ik herkende ze echt niet meer terug! Nu wil ik het misschien ook gaan proberen. Maar wil graag wat meer ervaringen horen.
Alvast bedankt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

07-12-2010 om 14:17

Tja...

Ik heb ze ook gekend. Een aantal van hen is inmiddels alweer flink aan het aanspekken. Ze vergaten dat diëten levenslang is...
Je krijgt, als het goed is, begeleiding om weer normaal te leren eten, maar het is supermoeilijk dit vast te houden.

mamalo3s

mamalo3s

07-12-2010 om 15:15 Topicstarter

Idd

Al viel ik met dieeten altijd maar 5 kg af. Meer niet. Hoelang ik het ook volhield. Volgens de dietist is mijn voeding gewoon goed. Snoep bijna niet. Meestal snoep ik tomaatjes enzo. Daar ligt het echt niet aan. Stofwisseling enzo is goed. Wat ik begreep is dat je onder begeleiding streng dieet en dan langzaam alles opbouwt. Dat alles onder goede begeleiding. Maar ja. Ik wil die kilo's kwijt. En sporten en eten is goed dus tja....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamalo3s

mamalo3s

07-12-2010 om 15:17 Topicstarter

Sorry het heet prodimed

Zat er met mijn hoofd niet helemaal bij

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

MariaV

MariaV

07-12-2010 om 15:51

Zwager

Mijn zwager was veel en veel te zwaar, en had al veel geprobeerd. Hij is nu een jaar bezig met prodimed en hij is al tientallen kilo's afgevallen. Hij doet het wel binnen een speciaal 2 jaar durend programma met verplicht wekelijks een bezoek aan de diëtist en een soort therapeut. Dit om je te helpen daadwerkelijk de knop om te zetten en je levensstijl te veranderen. Het gaat tot nu toe geweldig en hij vindt het niet moeilijk, ik hoop dat het zo blijft na afloop van het programma.
Maria

ben bekend met Sanaslank, zusje van prodimed. Twee jaar geleden woog ik bijna 100 kg en droeg ik kledingmaat 50. Nu weeg ik 63 kg en draag ik maat 38. Ik blijf moeiteloos op gewicht, mede door volledig ander eetpattroon en door te sporten. Mijn echtgenoot is mbv dr. Frank 24 kg afgevallen. Hij loopt nu 3 x per week 10 km hard (en vindt dit verslavend leuk) Wij moeten beiden er op letten voldoende te eten, anders vallen we nog meer af. Mijn trouwring valt me van de vinger af. Ik heb de vriendschapsring van 25 jaar geleden weer om. (en hij zit losser dan toen).

mamalo3s

mamalo3s

08-12-2010 om 19:56 Topicstarter

@ janitha; hongergevoel/flauwte

maar klopt het dan ook dat je idd geen honger hebt of flauw wordt? want daar heb ik over het algemeen veel last van.
ik zit nu op de 96 kg. en wil minimaal naar de 70 kg. toe. dus het is nog al wat.

Mamalo3s

Hoi mamalo3s,

Absoluut geen honger, slapte oid. De eerste paar dagen kunnen vervelend zijn, mijn zwager voelde zich toen slap. Daarna door de ketose veel energie en je juist prettig voelen. Wat jij wilt kan best, het is mij gelukt. Het ging erg makkelijk. Het is niet te beschrijven hoe het voelt wanneer je de kleding die je leuk vindt kunt kopen, alles past. Geen laarzen die opgerekt moeten worden, geen schurende bovenbenen meer die kapot gaan in de zomer. Geen broeken meer die door het schuren zo stuk zijn. Ik ga helemaal los met kleding, heb ruim 20 jaar in te halen. Go for it!!

mamalo3s

mamalo3s

09-12-2010 om 14:27 Topicstarter

@janitha

thanx! ik heb een afspraak gemaakt voor de 15e. dus ben benieuwd. snap de kosten nog niet helemaal. maar dat krijg ik dan uitgelegd neem ik aan. ik begreep van mijn moeder dat de consulten gratis waren. (zaten eigenlijk al verwerkt in de prijs van de voeding) maar volgens de dieetist kon ik de consulten terugkrijgen van de zorgverzekering.....
beetje apart dus.
ik heb er zin in!! en idd. dat schuren van de benen :s zeer vervelend. hopelijk lukt het mij ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.