Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

31-12-2019 om 18:08

Meningkokken ACWY vaccinatie

Mijn zoon van biIjna 23 vraagt zich af of hij ingeent is tegen meningokokken ACWY. Hij heeft alle vaccinaties gehad die aangeboden zijn, maar ik weet niet zeker of hij deze ook gehad heeft. Hij is in 1997 geboren. En ik zie bij de website van RIVM dat het sinds 2015 in het pakket zit. Hij moet binnenkort naar een land waar deze vaccinatie verplicht is. Moet hij deze nog halen?

Opvragen bij de GGD

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/contact/dvp-dienst-vaccinvoorziening-en-preventieprogrammas

Je kunt het opvragen bij de GGD.

"Voor vragen over oproepkaart of vaccinatiegegevens kun je contact opnemen met de Dienst Vaccinvoorziening en Preventieprogramma's in je regio. In verband met privacyredenen verstrekken wij alleen vaccinatiegegevens over jezelf en/of je kinderen tot zestien jaar. Bij vragen over vaccinatiegegevens van personen tot achttien jaar wordt altijd om een Burgerservicenummer gevraagd. Vaccinatiegegevens van kinderen van zestien jaar of ouder worden alleen aan de persoon zelf verstrekt."

Bellefleur

Bellefleur

31-12-2019 om 18:16

AnneJ

Prima! Dat geef ik aan hem door! Dank.

Dymo

Dymo

02-01-2020 om 22:36

mijn dochter

Mijn dochter is van 1998, die heeft meningokokken C gekregen. Er was een uitbraak toen ze net op de basisschool zat (2002?) en toen werden alle kinderen opgeroepen voor een soort inhaal vaccinatieronde. Vanaf die tijd zit de C variant ook in het Rijks vaccinatieprogramma. Pas sinds vorig jaar is de vaccinatie uitgebreid met typen A, W en Y. Ik denk dus dat jouw zoon alleen C heeft gekregen en niet die andere varianten. Hij zal dus nog een keer moeten worden gevaccineerd. Net zoals mijn dochter, die inmiddels in een ziekenhuis werkt en tegen alles wordt gevaccineerd wat er maar te bedenken valt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.