Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Menopauze

Hallo allen.

Ben 'bezig'  aan overgang.. menstruatie soms 40 of 50 dgn. tussen, laatst 2x vrij kort achter elkaar. Nu alweer na 2 weken. Maar het is anders, heel weinig. lijkt eerder 'tussentijds wat bloed verliezen'.. ehh. hoort dat er allemaal bij? (uitstrijkje nog niet zo lang geleden, was goed) verder weinig klachten. Vind t beetje onzin om hiermee naar huisarts te gaan.. kan uiteraard wel als jullie dat wellicht adviseren.

Lijkt mij volkomen normaal. Alle varianten kun je 'krijgen'

Kennelijk zijn alle varianten mogelijk. Ik zit momenteel op een regelmatige cyclus van 22/23 dagen. 40 of 50 lijkt me een hele verbetering.

Pfff ja, ik zit ook op steeds dichter op elkaar ipv van langer wegblijven (ook iets van 22/23 dagen). Ook is het meer dan vroeger en heb ik ineens ook buikkramp erbij. Vroeger was ik om de 30 dagen ongesteld en dan heel licht (en totaal geen probleem van, zo weinig, gelukkig maar) maar nu...bah, maar goed ik ben blij dat het nu pas zo is en niet mijn hele jongere jaren (ik ben nu 51). Verder trouwens nog geen andere klachten/veranderingen, dus 'fingers crossed'


Sommige vrouwen zijn net als geraniums. Aan het einde van hun bloeiperiode doen ze er nog even een tandje bij. Bij geraniums is dat leuk, bijna herfst, extra veel bloemen. Bij vrouwen is het wat minder leuk: vaker, heviger en langer ongesteld. Daarna neemt het weer af, worden de tussenpozen langer, het bloedverlies minder en op een gegeven moment houdt het op. Maar man man man, het kan er apocalyptisch aan toe gaan in die toegift.

skik schreef op 06-05-2021 om 23:14:


Sommige vrouwen zijn net als geraniums.

🤣🤣 Geweldig.

Geranium 44 meldt zich.... inderdaad wat langer er tussen, wat (!) heftiger. Hopelijk snel uitgebloe (i)d

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.