Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Margrietta

Margrietta

30-07-2011 om 15:30

Menstruatie puber

Mijn dochter is sinds januari ongesteld, maar heel erg onregelmatig.

In de eerste drie maanden zat er telkens een maand tussen, daarna ruim 5 weken, en nu zelf 6 (en moet het nog steeds worden).

Nu was ik van plan om dit het eerste jaar even aan te kijken, en dan naar de huisarts te gaan als het richting december nog steeds niet regelmatig is.

Maar wat is normaal eigenlijk? Is het normaal dat de menstruatie zo onregelmatig is in het begin, en moet er nog een regelmaat in komen, of is het een voorbode voor iets waar ik bij voorbaat beter al mee naar de huisarts kan gaan?

Ik hoor graag jullie ervaringen en reacties, waarvoor alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onregelmatig

Volgens mij kan het wel een jaar onregelmatig zijn en hoef je je dan nog nergens zorgen over te maken

Brianna F

Brianna F

30-07-2011 om 17:42

het blijft al 6 jaar lang onregelmatig. Gynaecoloog geraadpleegd, die niets beters wist te doen dan de pil voorschrijven zodat ze toch wat oestrogeen binnen kreeg bedoeld voor botopbouw. Inmiddels is het iets vaker maar toch slaat ze geregeld maanden over. (slikt die pil dus niet)

cqcq

cqcq

30-07-2011 om 23:03

Onregelmatig

Hier ook heel erg onregelmatig in het begin. Eerst zat er een aantal keren ongeveer een maand tussen, daarna bleef de menstruatie anderhalf jaar weg. Nu zitten we weer in een ritme van ongeveer eens per maand.

Vic

Vic

31-07-2011 om 12:02

Soms altijd

Ik ken wel volwassenen die altijd onregelmatig ongesteld zijn, dus een variatie van 4-6 weken vind ik niet heel vreemd. Zeker niet het eerste jaar. Mijn dochter is ook pas sinds een paar maanden ongesteld en, helaas voor haar, best regelmatig met 3,5-4 weken ertussen. Ik hoop dat dat nog een beetje langer wordt.

Jaymza

Jaymza

31-07-2011 om 12:19

Heel normaal

Dit is heel normaal hoor. Bij mij heeft het ook jaren geduurd voordat het regelmatig was.

jaymza

Nooit regelmatig

na de 1e menstruatie duurde het een jaar voordat ik weer ongesteld werd. Ik heb periodes gehad dat ik redelijk regelmatig was 4 a 6 weken en ook periodes dat er een paar maanden over heen ging.

Er zijn gewoon allerlei variaties en het is pas een probleem als je zwanger wil worden, dat is mij door meerdere gyns verteld. Dus geen zorgen !

Margrietta

Margrietta

31-07-2011 om 21:11

Thanks!

Dank voor jullie reacties, erg nuttig en ik ben gerustgesteld!

Tjonge

daar heb ik nooit bij stilgestaan - bij die invloed van oestrogeen en dat je daarin tekort komt bij een zeer onregelmatige menstuatie.

Hier ook een dochter met een zeer onregelmatige menstuatie; heeft geen relatie, geen behoefte aan de pil. Maar dat zou dus wel zinvol zijn?

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 18:22

Margrietta

Ik zou het gerust nog even aankijken tot eind van het jaar ofzo. Ik herinner me dat ik als jong meisje het eerste jaar vrij onregelmatig was. Daarna altijd gewoon regelmatig, en nooit problemen gehad.

Ook wel 2 (of 3?) jaar

Hier was oudste voor het eerste ongesteld toen ze bijna 13 was. Het heeft tot haar 15-de (ik denk bijna 16)geduurd voor het een beetje regelmatig was. Maar uiteindelijk kon je de klok erop gelijkzetten. In het begin was het soms zo maanden niet en soms keurig een maandje later en soms al na 2 weken en ik herinner me zelfs een half jaar niet (toen zijn we overigens voor de zekerheid naar de huisarts geweest en maakte ik me wel zorgen omdat ze toen een vriendje had, hoewel ze bezweerde daar nog geen sex mee te hebben) Toen heeft de huisarsts bloed afgenomen (inderdaad oestrogenen) en dat was allemaal 'normaal' dus weer afgewacht.Ze is pas later (17 jaar) aan de pil gegaan dus dit was allemaal 'natuurlijk'.
Jongste vertoont hetzelfde beeld. Ze slaat nu al 3 maand over. Wat overigens erg handig is als het zwemtijd is, hahaha!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.