Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sammie

Sammie

20-06-2009 om 20:17

Menstruatie uitstellen

Op 6 juli word ik ongesteld. Ik kan de klok gelijk zetten op mijn cyclus. Maar het komt me die dag zo slecht uit. Kamperen, wadlopen, etc.
Ik heb weleens gehoord van een pilletje waar je je menstruatie mee kunt uitstellen. Bestaat zoiets? Werkt het? En hoe kom ik eraan?
Het zou fijn zijn als iemand mij hier iets meer over kan vertellen, want ik zie er zo tegenop. Ik kon er vannacht niet van slapen en toen begon ik al oplossingen te bedenken als het halen van de morningafterpil om mijn cyclus in de war te schoppen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja dat kan

Daar bestaat al heel lang een pilletje voor, want die kreeg ik 20 jaar geleden al. Toen hielp het mij overigens niet voldoende, maar tegenwoordig zijn er vast betere pilletjes. Naar de huisarts dus!

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

20-06-2009 om 20:59

Gevonden

Je kunt je menstruatie uitstellen met Primolut. Je begint met slikken uiterlijk 3 dagen voordat je ongesteld moet worden: 3 maal daags 1 tablet. Je kunt je menstruatie dan 10 tot 14 dagen uitstellen.
· Je kunt je menstruatie vervroegen met Primolut. Je begint dan tussen je 5de en 10de cyclusdag met slikken: drie maal daags 1 tablet. Dit doe je 10 dagen. Je krijgt 2 tot 3 dagen na het einde van deze kuur een bloeding.

Prulletje

Prulletje

20-06-2009 om 21:47

Ervaring?

Heeft iemand ervaring met Primulot? Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik er ook weleens over gedacht. Maar ik ben een beetje bang voor stemmingswisselingen en gewichtstoename. Ik ben niet voor niets gestopt met de pil namelijk.
En kan je het niet gewoon bij de apotheek halen eigenlijk?

Sammie

Sammie

20-06-2009 om 21:57

Dank en graag ervaringen

Dank alvast voor jullie reacties. Toch zou ik graag wat ervaringen horen. Als ik de bijsluiter zo lees, klinkt het wel erg heftig allemaal...

Ik ooit op werkweek

Ik heb ook van die pilletjes gehad, maar dat is wel bijna 30 jaar geleden. Ongesteld werd ik niet in de werkweek, maar na het stoppen met die pillen kwam alles er in één keer uit. Uren heb ik op de wc gezeten (op mijn verjaardag) terwijl de klonten en stromen bloed eruit kwamen. Ik denk dat de pillen nu wel beter zijn geworden. Wel een leuke werkweek gehad trouwens...

Sammie

Sammie

21-06-2009 om 21:26

Veel dank

Morgen bel ik mijn huisarts. Dank voor alle berichten.

Chantelle

Chantelle

21-06-2009 om 21:32

Ik vond het niets...

Ik heb het ook gebruikt tijdens een reis naar Thailand. Ik had drie weken het gevoel dat ik ongesteld moest worden (gespannen borsten, opgeblazen gevoel, humeurig...). Ik was liever een paar dagen ontgesteld geweest ondanks dat dat niet handig is in Thailand.

Ik had die problemen niet toen ik de pil bleef doorslikken, dus misschien kun je dat doen? Gewoon nu beginnen met de pilstrip en doorslikken tot na 6 juli. Of gewoon maar ongesteld worden (en tijdens het wadlopen een grotere tampon gebruiken met maandverband ofzoiets?)

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2009 om 22:46

Ook

Ik heb het vorig jaar gebruikt en ik zou het liever niet weer gebruiken. Maar een verpeste vakantie door een ongesteldheid vind ik nog vervelender. Het is dus kiezen tussen twee kwaaien.

neteret mut

neteret mut

21-06-2009 om 23:23

Lang geleden

heb ik ook iets gehad van pillen om zo de menstruatie uit te stellen. het leek me niets om tijdens een lange busreis ongesteld te zijn. Ik herinner me niets bijzonders behalve dat het precies deed wat ik wilde. Geen herinneringen aan "menstruatie-achtige " klachten of extra hevige nadien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.