Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Digitalis

Digitalis

20-04-2011 om 09:56

Menstruatie uitstellen

Volgende week ga ik een week naar Berlijn. En juist die week heb ik mijn menstruatie. Die duurt bij mij altijd 10 dagen, is enorm hevig, en ik ben meestal twee dagen ziek. Buikpijn, hoofdpijn, en last van mijn geheugen. Ik voel me dan heel slap in mijn benen en heb rugpijn. Afgezien van het drama om in zo'n periode in een hotelbed te slapen, vind ik het niet prettig voor mijn gezin dat ik dan twee dagen volledig af moet haken.
Een vriendin van mij stelde voor om een afspraak te maken met de huisarts, om primolut te vragen, zodat ik de hele toestand kan uitstellen. Probleem is echter, dat ik hartritmestoornissen heb. Het zou kunnen dat er een relatie is met hormonen. Ik zie er vreselijk tegen op om hormonen te slikken, en weer hartritmestoornissen te krijgen. Wie kan me advies geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

20-04-2011 om 10:28

Huisarts

ik zou dat toch gewoon even navragen bij de huisarts. Ik slikte de pil al tijden niet meer maar wilde het ook een keer even uitstellen. Inderdaad kreeg ik toen een middeltje mee (misschien wel primolut, weet het niet meer) maar ik neem aan dat de huisarts je goed kan uitleggen of dit effect heeft op je hartritmestoornissen, en wellicht heeft hij/zij anders nog wel een andere goede oplossing?

Marie

Marie

20-04-2011 om 13:33

Primolut - apotheek.nl

Hallo
ik heb even gezocht op www.apotheek.nl en ik kan zo gauw niks vinden over een combinatie met hartritmestoornissen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Primolut_N.aspx?mId=10704&rId=790
Succes

Rembrand

Rembrand

20-04-2011 om 14:34

Wel snel zijn.

Volgens mij moet je ruim van te voren beginnen met de Primolut anders komt de menstruatie er toch nog doorheen.
M.

Orgametril

Ik slik orgametril dagelijks ivm vermoeden van endometriose, maar ik zag in de bijsluiter ook dat het voorgeschreven kan worden voor het uitstellen van de menstruatie.
Ik weet niet wat voor ritmestoornis je hebt en of je daar medicatie voor slikt, maar ik zag hierover niets in de bijsluiter staan. Zelf slik ik betablokkers ivm tachycardie en dat kan prima samen.

koentje

koentje

22-04-2011 om 15:16

Huh

10 dagen ongesteld en zo beroerd ervan? Dat is toch sowieso iets wat je eens goed moet uitzoeken en oplossen lijkt me?
Sterkte maar ook veel plezier!

Sascha2

Sascha2

22-04-2011 om 23:01

Nou koentje

Ik heb eenzelfde menstruatiepatroon, ontzettend belabberd. Ik heb dat eigenlijk altijd gehad, behalve tijdens zwangerschappen en borstvoedingsperiodes. Hoeft niet raar te zijn, hoor

Sascha2

Sascha2

22-04-2011 om 23:01

O ja

Oplossingen liggen bij hormonale middelen, alleen reageer ik daar weer slecht op. Voor mij geen alternatief helaas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.