Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mesoloog, ervaringen?


Puck

Puck

06-06-2011 om 10:40

Judith

Net als Onno geef jij ook geen antwoord op mijn vraag: waarom begin je zo tegen alleen mij te tateren en niet tegen al die anderen die minstens net zo fel anti-Onno zijn als ik? Ik begrijp niet waarom je zo denigrerend naar mij bent. Iedereen mag een visie geven in een draadje en als je het daarmee niet eens bent staat het je vrij om te reageren. Net zoals het jou vrij staat om daar weer op te reageren, maar ik verbaas me erover dat je dan juist mij eruit pikt terwijl er anderen zijn die net zo reageren.

Pluk53

Pluk53

06-06-2011 om 11:31

Judith2

eens met Puck; heb je mijn posting wel gezien?
En Gonzo, sterkte! Je moet doen wat in jouw ogen zinvol is, en waar je je goed bij voelt. Als je "gevaarlijke" dingen gaat doen zul je hier wel advies krijgen. Als je "zinloze" dingen gaat doen, maar waar je je goed bij voelt: gewoon doen.

Vera*

Vera*

06-06-2011 om 12:20

Fianna

Fleece zonder mouwen hebben ze in ieder geval te koop bij de Decathlon.

Vera

Puck

Puck

06-06-2011 om 16:57

Fianna, wat ook kan

Ik vind zelf een fleece bij het sporten niet fijn. Wat je ook kan doen is een mouwloos vest van sweatstof aanschaffen (sportzaken hebben die wel) of nog simpeler: neem een sweater en knip daar gewoon de mouwen af.

Onno

Onno

08-06-2011 om 12:34

Bezint eer ge begint.

Allopatische 'genees'middelen lijken in het begin vaak het ei van Columbus maar na een paar jaar slikken van al die 'genees'middelen trek je vaak de haren uit je hoofd van spijt dat ooit begonnen bent met die zooi en dat je geen echte oplossing hebt gezocht.

Puck

Puck

08-06-2011 om 12:47

Nou onno

Ik heb eigenlijk nog nooit spijt gehad van geneesmiddelen die ik langere of kortere tijd gebruikt heb. Ben er in het algemeen heel tevreden over.

Onno

Onno

08-06-2011 om 13:14

Tja

Jij hebt geen sjogren.

Bezint eer gij bemint

Onno, heb je nog een onderbouwing voor je vrij stellige bewering?

Pluk53

Pluk53

08-06-2011 om 16:57

(ot) genista, onderbouwing?

Je weet toch dat Onno kan roepen wat hij wil zonder enige onderbouwing. (Net als Judith trouwens).
En Onno, onderbouwing is niet: "ik zie het bij mij in de praktijk" oid.

Puck

Puck

08-06-2011 om 21:44

Onno, nou ja

korte samenvatting:
Onno: veel mensen krijgen later spijt van "genees"middelen
Puck: nou ik heb dat nooit zo ervaren.
Onno: maar jij hebt geen Sjogren.
Dus je wilt nu eigenlijk zeggen dat alleen voor Sjogren geldt dat mensen spijt krijgen van medicatie. Ik dacht altijd van jou begrepen te hebben dat homeopathie voor alle kwalen DE oplossing was. En aangezien ik ook te maken heb met chronische zaken dacht ik dat jouw opmerking ook wel op mij van toepassing zou zijn. Maar ja, ik moet niet denken natuurlijk want ik ben dom en jij wilt mensen ook dom houden zei je eerder.

Tink

Tink

10-06-2011 om 08:40

Tja onno

Ik ken diverse mensen die zonder de door jou verguisde allopatische medicijnen allang tussen 6 plankjes hadden gelegen. Dus spijt van krijgen? Dacht het niet...

Puck

Puck

10-06-2011 om 12:25

Tink

... maar die hadden vast ook geen Sjogren.

Onno

Onno

15-06-2011 om 07:28

Tja tink

Je wil niet weten hoeveel mensen er dankzij de allopatische medicijnen een vroegtijdige dood zijn gestorven. Het probleem hier is dat de meesten hier maar wat roeptoeteren zonder kennis van zaken. Acute levensbedreigende aandoeningen worden op 1 hoop gegooid met systeemziekten.
Het maakt mij echt niet uit wat mensen slikken, spuiten, snuiven, smeren of anderszins met hun gezondheid omgaan. Als men denkt daar baat bij te hebben moeten ze dat vooral doen.
Alleen komt men er vaak te laat achter dat symptoombestrijding de ellende alleen maar groter heeft gemaakt en de industrie rijker.

Pluk53

Pluk53

15-06-2011 om 09:17

Onno

als er WERKZAME alternatieven zijn, is ieder geintersseerd. Maakt niet uit HOE het werkt als het maar RESULTAAT geeft. Wat jammerr dat homeopathie, en ALLE alternatieve behandelingen nooit resultaten laten zien (die beter zijn dan een placebo-behandeling).
Wat ze wel prima doen, is aandacht geven aan hun patienten. Daar kunnnen veel reguliere behandelaars lering uit trekken.

Onno

Onno: "Je wil niet weten hoeveel mensen er dankzij de allopatische medicijnen een vroegtijdige dood zijn gestorven." Ik wil het wel weten. Heb je cijfers voor me?
Onno: "Het probleem hier is dat de meesten hier maar wat roeptoeteren zonder kennis van zaken." Mag ik het regelmatig herhaalde verzoek om meer informatie jouwerzijds nogmaals herhalen? Ik lees weliswaar van alles rond, ook op de sites van de alternatieve behandelaars, maar het probleem is dat dat zo weinig controleerbare informatie op staat. En antwoord op vragen krijg ik niet.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 11:00

Roeptoeteren

Grappig Onno, want jij doet ook niet meer dan roeptoeteren, de pot verwijt de ketel. Verder wil ik nog opmerken dat hier veel mensen zitten die over hun eigen aandoening dusdanig veel weten, daar kun je nog wat van leren! Je stelling dat hier dus alleen maar leken komen, klopt dus ook niet.

Tirza G.

Tirza G.

16-06-2011 om 14:40

Maar..........

ik heb wel weer een nieuw woordje geleerd. Roeptoeteren. En dat vind ik dan toch wel weer fijn van Onno.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 16:32

Tirza

de term Roeptoeteren doet me denken aan die vreselijke reclames van Super de boer..

Miepje

Miepje

17-06-2011 om 16:42

Symptoombestrijding?

Reguliere geneeskunde = symptoombestrijding??

Ik rol van mijn stoel. Mijn moeder is genezen van Non-Hodgkin door een prachtig staaltje van de wetenschap,nl. stamsteltransplantatie met een perfect geselecteerde donor. Noem dat maar symptoombestrijding, maar van stamceltranslantaties hebben die alterneuten natuurlijk nog nooit gehoord.

Gonzo18

Gonzo18

18-06-2011 om 19:09 Topicstarter

Klopt!

Dat doen de artsen bij mij dus. Maar weet je, mij maakt het niets uit. Ik wil me beter voelen en dat kan door oorzaak aan te pakken of door de symptomen te bestrijden. Het eerste kan niet dus het tweede dan maar. En de artsen doen een deel wat ook lukt maar er blijven symptomen over. En daarom zei de internist probeer eens een mesoloog. Had niet kunnen bevroeden dat het zoveel heftigheid zou oproepen toen ik vroeg on ervaringen. Maar fijn is wel dat ik me wel beter voel. En doordat ik ook veel sport, symptoombestrijding medicijnen slik plus de spullen van de mesoloog zal ik niet weten waardoor het komt. Maar ik ben blij dat ik me beter voel

Puck

Puck

20-06-2011 om 08:23

Precies gonzo18

Het belangrijkste is dat je je beter voelt en ik ben blij voor je dat dat het geval is.
En alternatieve draadjes roepen hier op het forum vaak dit soort reacties op, bij mij persoonlijk vooral door onze huismeeuw.

Sjögren

Beste allemaal,

Sjögren valt inderdaad voorlopig niet te genezen.
Men is bezig met wetenschappelijk onderzoek naar een medicijn, maar dit kan nog best meer dan 10 jaar duren.
Dit vind ik echt heel erg want Sjögren is een reumatische auto-immuun systeemziekte en zeer verwoestend.

Voor meer informatie kun je ook eens naar www.levenmetsjogren.nl gaan.

Sterkte allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.