Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

11-03-2011 om 17:50

Met kleuter nacht in het ziekenhuis (e.e.g.)

Binnen een paar weken moet de e.e.g. van onze jongste (4) 'over'. De e.e.g. was mislukt omdat hij niet in slaap viel, wel is er epileptische activiteit gezien. Nu verdenken ze hem van epilepsie gedurende de nacht en gaan we zeer binnenkort een nachtje in het ziekenhuis blijven slapen. Hopelijk valt hij nu wel in slaap met die draden aan z'n hoofdje!
Iemand tips om de nacht goed door te komen? Ik blijf bij hem maar ben bang dat ik niet even naar de wc kan gaan omdat ik hem niet alleen wil laten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

5 dagen

Onze dochter heeft toen ze net 4 was van ma - vr een EEG gehad in SEIN Zwolle. Bij het naar bed gaan, bracht ik haar naar bed, en ging zelf naar de huiskamer. Om een uur of tien ging ik dan zelf slapen. Soms reageerde ze even, maar sliep gewoon lekker hoor.
Waarom zou je bij hem moeten blijven? Is hij zo angstig alleen?

Ook hebben we weleens een 24 uurs EEG in een ziekenhuis gehad. Dat hield in om 8.00 plakken, naar huis met apparatuur, in eigen bedje dus slapen,en volgende ochtend weer afkoppelen. Misschien is dat bij jullie ook wel mogelijk, of moet hij gelijktijdig gefilmd worden?

ishtar

ishtar

11-03-2011 om 21:15

Je kan best

even naar de wc hoor. Als je bang bent dat hij dan net wakker wordt, kun je altijd de verpleging vragen even in de buurt te blijven.
Mijn zoon heeft een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Ik ben er ook wekenlang bij gebleven, tot ze me naar huis wilden hebben, en elke keer als zoon wakker werd van een vieze broek (hij moest weer helemaal overnieuw zindelijk worden) kwamen ze even opvallend bij de deur staan, om mij te laten merken dat ze dat soort dingen prima horen, en er ook op in kunnen springen.
Nou is een slaapopname mogelijk anders, maar je wordt (of eigenlijk, hij wordt) vast ook wel goed in de gaten gehouden.

ishtar

ishtar

11-03-2011 om 21:17

En (ot)

moest jouw zoon ook niet een tijdje geleden een MRI? Hoe is dat gegaan?

Lief rafelkapje

Weer een nieuw avontuur...
En ik dacht nog wel dan is ze tenminste van die deprivatie af!
Even heel simpel en praktisch. Als je zoon niet slaapt dan neem je hem gewoon mee naar de WC. Als hij bijna inslaapt doe je dat nog een keer. En dan zal hij heus op een gegeven moment diep genoeg slapen dat je de zuster durft te vragen om je even te 'dekken'.

Misschien een raar idee, maar zou het helpen om eventueel ook zélf een paar draden op je hoofd te laten zetten?

Heel veel kracht gewenst. Neem het in stukjes, je kunt het.

Rafelkap

Rafelkap

12-03-2011 om 13:12

Dank dames

Hemel, een paar weken en een hele week!! En ik vind een nacht al heel spannend. Ik wil wel graag bij hem blijven omdat ik wil voorkomen dat hij angstig wordt. En slapen in een vreemd bed, in een vreemde kamer met draden aan z'n hoofd.. hopelijk valt hij nu wel in slaap. Maar ik kan denk ik wel even de verpleging inschakelen als ik naar de w.c. moet. Misschien is het wel een mobiele e.e.g. zodat hij ook mee kan, ik heb nog geen idee. Het zal zich wel wijzen. Bij de m.r.i. zat ik ook in spanning maar op de dag zelf niet meer.
Ishar, de m.r.i. ging heel erg goed, was totaal niet belastend voor hem, ook het kapje voor de narcose vond hij niet eng, we mochten hem op schoot houden tot hij sliep. De uitslag was wel een beetje typisch (vlekjes)en kunnen ze nog niet duiden. Misschien hoort het bij een ziekte of misschien is het niets. Mij werd gezegd dat als je iedereen onder de m.r.i. legt je altijd dingen tegenkomt die ook niets kunnen betekenen. We zullen moeten wachten tot ze alle uitslagen hebben (april/mei). Intussen weten we dat ze denken aan een vorm van epilepsie gedurende de slaap- en wat ik heb gelezen zou dit goed kunnen, zou een hoop verklaren. Daarom ben ik ook blij dat ze dit onderzoek nu wat uitgebreider doen.
Ik zal wat draadjes meenemen om aan mezelf vast te maken, wel zo eerlijk (nee serieus rb, goed idee, ga ik echt doen)

Nabrandertje

Ik mis nog de verpleging in jouw verhaal. Eigenlijk is het hun werk om jou het gevoel te geven dat je hier niet over in te zitten, en dat zullen ze ook zeker doen als ze zouden weten dát je ermee zit.
Ik bedoel, dit soort dingen moet je gewoon even met de verpleging bespreken en als je daar nu al vragen over hebt zou ik nu al even met de afdeling bellen. Gewoon doen!

Rafelkap

Rafelkap

12-03-2011 om 17:07

Jaja, maar ik wacht even het telefoontje af. Zal wel deze of volgende week komen.

Nens

Nens

13-03-2011 om 21:20

Hier ook

hallo Rafelkapje,
mijn dochter (inmiddels 11) heeft een keer of 14 in het ziekenhuis gelegen. Veelal voor onderzoek hart, eeg of polysomnografie. Dus vast aan vele draadjes op hoofd en lijfje. Meenemen naar de wc zal met de eeg geen optie zijn, maar de zusters houden echt wel een oogje in het zeil, zaker als je even aangeeft dat je naar het toilet gaat. Je zoontje zal zich sowieso veiliger voelen met zijn mama dicht bij zich. En ik snap jouw moedergevoelens ook helemaal. Ik moet mijn dochter nog steeds beloven bij haar te blijven als ze opgenomen moet worden.
WEL is heel belangrijk dat je zelf probeert rust uit te stralen. Hoe rustiger jij bent, hoe rustiger je kind ook zal zijn.... (en dat valt niet altijd mee, maar is wel heel belangrijk)
Succes en sterkte bij het onderzoek en maak je niet druk over loslaten van de draden. ze worden echt goed vastgeplakt en als er al 1 loslaat, hebben ze altijd de gegevens van de rest nog en is het onderzoek dus niet mislukt! (wij hebben de 1e keer dat dit ons overkwam ook de hele boel op stelten gezet, dus ik snap je angst. Maar die is dus onterecht!!!). En als ik jou was zou ik ook proberen 's nachts gewoon te gaan slapen (op een bed bij hem op de kamer), dan kun je overdag er weer lekker voor hem zijn!
groetjes Nancy

Valkyre

Valkyre

13-03-2011 om 21:50

Toilet dichtbij

Toen ik in het ziekenhuis lag, was het toilet min of meer op de kamer... Geen idee hoe 't daar is natuurlijk, maar misschien kun je dan gewoon zeggen: mamma gaat even naar het toilet (en op de deur wijzen).

Ik snap best dat je 't eng (en naar voor je kind) vindt, hoor. Ik zou mijn kind ook moeilijk alleen kunnen laten in zo'n situatie.

Rafelkap

Rafelkap

14-03-2011 om 18:57

Gezellig

Dank jullie wel! Ik wacht nog steeds op een telefoontje wanneer we mogen komen. Een zorg minder: de waterpokken zijn nu net vanmiddag bij jongste begonnen, dus ik hoef niet kort van tevoren af te zeggen, maar kan dit meteen melden (en ik neem aan dat het deze week nog niet is)
Ik ben ook van plan om te slapen, maar dat zal wel licht zijn, want ik zal wel de waakzaamheidmodus aanzetten Ik wil het ook zo gezellig mogelijk maken voor ons samen en er het beste van maken. En ik heb wel de hoop dat zoontje ook gaat slapen, uiteindelijk. Hopelijk liggen we niet op zaal, ik neem aan in een kamertje apart.

Lieve rafelkap

Sterkte ermee! Ik neem ook aan dat je apart ligt hoor! In een klein kamertje. Ik zou het inderdaad vooraf aangeven, en dan ter plekke gewoon ze verpleging bellen dat je even naar de wc moet en of ze even bij hem willen blijven. Liefs Geerke x

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.