Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

15-04-2009 om 09:58

Migraine/uitvalsverschijnselen

Ik heb elke maand als ik ongesteld ben migraine (hoofpijn, braken, niet tegen licht en geluid kunnen, maar geen uitvalsverschijnselen)
Imigran werkt wel de 1e dag maar de 2e dag niet. Dus wilde ik een afspraak maken bij HA om te kijken wat er nog meer mogelijk is.
Afgelopen week had ik ineens uitval verschijnselen zonder ongesteld te zijn.
Aangezien ik dit ook in zwangerschappen heb gehad en het uiteindelijk bij het acedemisch ziekenhuis in Utrecht aan migraine met uitval zonder hoofdpijn geweten werd maakte ik me ook niet grote zorgen.
Wel ben ik nu wel weer doorgestuurd naar neuroloog om te kijken wat die kan betekenen ivm medicatie om aanvallen te voorkomen.

Wie heeft ervaring met vershcillende soorten migraine aanvallen en wat voor medicatie hebben jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Migraine/uitvalsverschijnselen

Hoi ik herken het heb zelf ook migraine.
Wanneer neem je de Imigran..? Neem je het al als je de aura hebt.. Je kunt beter wachten tot de aura van de migraine voorbij is, daar Imigran dan beter werkt, als je het te snel neemt werkt het vaak niet.

En als je dit vaak hebt zou een neuroloog misschien nog over kunnen gaan op dagelijkse medicijnen als onderhoudsdosering die gegeven worden bij migraine.
En op www.hoofdpijnpatienten.nl staan meer soorten migraine of eventeel op www.kopzorgen.nl

Mmm...een vreemd truukje

ik durf het bijna niet te zeggen, maar neem t risico toch maar...
ik heb ook migraine,meetsal rond de menstruatie/na stress/ en als ik dan ook nog chocola eet....migraine, met daaraan vooraf giga flitsen en slecht/half beeld zien,echt niet kunnen concentreren enzo.Dit kan 20 minuten duren en daarna krijg ik dus migraine...

mAAR:Sinds iemand mij n truukje vertelde, nadat het bij haar zo goed hielp,ben ik het ook gaan proberen. Als ik de flitsen zie (aura) dan neem ik zo snel als kan,een paar theelepels gemberpoeder. Met water.Geroerd, of de poeder in mn mond gieten en dan water, net wat r voor handen is.. En de aanval is veel minder ernstig, niet spugen,korter en minder koppijn. Ik kan het dan af met ''gewone sterke pijnstillers'' en ben gewoon niet zo lang uitgeschakeld, geen dagen, maar uren.

Ook heb ik die tip bv aan mn moeder doorgegeven, t is de moeite waard van het proberen,toch? Nu heeft zij ook zoveeeeel minder last van klachten als ze aanval heeft. Niet dat ze niet meer komen, maar de ernst is veel minder!Nu gebruikt zij geen injecties meer.

Ik wil t gewoon ff gezegd hebben, al heb je r niets aan, ik gun gewoon niemand die stomme aanvallen!!

Migraine

Rugby,
En ook anderen die denken dat ze van chocolade migraine krijgen. Ben eens op een bijeenkomst geweest waar dr Ferrari neuroloog sprak.:
Ook patiënten denken vaak dat bv. chocolade aanvallen kan uitlokken. Dit berust
echter op omkering van oorzaak en gevolg. Vlak vóór een aanval bemerken velen dat
ze depressief of juist hyperactief worden, of dat ze vocht vasthouden met pijnlijke
gezwollen borsten, of dat ze trek krijgen in chocola of ander voedsel. Dit duidt op een
ontregeling, vroeg in de aanval, van de hypothalamus, een belangrijke kern in de hersenen.
Kortom, de aanval lokt het eten van chocola uit, niet omgekeerd.

Dus als men migraine heeft, krijgt men juist trek aan chocolade, niet dat men van chocolade migraine krijgt. Helaas denken veel dit wel.

Hendrina

Lys Lionne

Lys Lionne

16-04-2009 om 10:58

Chocolade

Veel voedingsmiddelen (zoals bepaalde kazen -vooral harde Franse kazen maar ook Brie en Roquefort, heel wat witte en rode wijnen, chocolade, noten, citrusfruit, ajuinen en bepaalde groenten zoals boontjes) bevatten vaso-actieve amines; stoffen die een verwijdende of vernauwende werking op de bloedvaten hebben. En dat is nu precies waar migraine door ontstaat: een verwijding (na tijdelijke vernauwing) van de bloedvaten.
Het kan dus toch zijn dat chocolade toch een trigger is van migraine, maar dr. Ferrari heeft ook een punt: je lichaam is al volop in de ban van een aanval nog voordat je er zelf echt wat van merkt. Wie zich echter goed bewust is van zijn lijf in ‘normale’ toestand kan dus een aanval al vroeg bespeuren aan tekenen als depressief of juist hyperactief worden, of dat ze vocht vasthouden met pijnlijke gezwollen borsten, of dat ze trek krijgen in chocola of ander voedsel. De meningen zijn dan nog wel weer verdeeld of dat dan ook het goede moment is om triptanen te nemen....

Hillary

Hillary

16-04-2009 om 13:46

Vitamine b en veel drinken

Helpt niet om van de aanval af te komen wel om te voorkomen. Heb beide tips ook uit het blad van de vereniging van hoofdpijnpatienten (wel van een aantal jaren geleden). Ik weet niet meer om welke vitamine B het ging en slik daarom vitamine B complex. Als ik nog een aanval heb is het altijd als ik mijn vitamine niet heb geslikt (als de pillen op waren of vergeten mee te nemen op vakantie oid).

anoniem

anoniem

16-04-2009 om 14:24

Reacties

Ik heb vit. B12 injecties gehad maar het eerste jaar heeft dat bijn aeen 1/2 jaar geholpen, het 2e jaar dat ik ze kreeg heeft het 2 maanden geholpen dus helaas.

Wat betreft voedingsmiddelen: ik heb het echt gerelateerd aan de menstruatie (migraine met hoofdpijn) dus denk ik niet dat het met voedingsmiddelen te maken heeft.

Het truukje van Rugby zal bij mij ook niet helepn aangezien de Imigran gewone tabletten de 1e dag wel helpen, dan heb ik die aura's en dan zakt de migraine weg, de 2e dag word ik er mee wakker en dan helpt de imigran zetpillen niet meer. Ik neem dan de zetpillen omdat ik dan ook al misselijk ben.

Hillary

Hillary

16-04-2009 om 14:32

Hormonen

Aha B12 was het dus. Toch gek dat het in het begin wel hielp, zou het niet helpen om ze dagelijks te slikken ipv eens per half jaar een injectie? Ben je aan de pil? Als het zo duidelijk aan hormonen ligt moet je misschien meer in de richting denken van een andere pil, juist geen pil meer, juist wel een pil (als je hem niet slikt), mirena spiraal, prikpil?

anoniem

anoniem

17-04-2009 om 12:07

Hillary

Andere pil heb ik al eens geprobeerd, ook de minipil heb ik geprobeerd maar dan heb ik toch nog steeds migraine, ook zonder pil heb ik migraine, ik heb het al vanaf mijn 16e en toen duurde het 5 jaar voor ik aan de pil begon, ook voor de 1e zwangerschap ben ik 9 maanden zonder pil geweest en had toen migraine.
wel bedankt voor het meedenken

Annemiek

Annemiek

18-04-2009 om 18:57

Ik slik maxalt

Hoi

Ik heb al jaaaareen Migraine.
Gewone pijnstillers, of ibuprofen helpen niet meer.
ik heb nu diverse dingen altijd op zak. Waaronder diclofenac 75mg, maar wat echt helpt bij mij is Maxalt. Het bestaat in smeltablet (VIES) of gewoon een pilletje. Ik neem bij de eerste verschijnselen gelijk een pil, ga een uurtje liggen en ik ben weer redelijk nieuw. ikz eg redelijk, omdat ik wel iets duffig of moe wordt van de maxalt. Maar dat weegt niet op tegen de verschrikkelijke migraine.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.