Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Josie Pie

Josie Pie

01-04-2011 om 09:34

Mijn dochtertje is zo moe

Mijn dochtertje is bijna zes jaar en heel erg moe. Ze zit in groep 2 en kan vaak 's middags niet naar school omdat ze te moe is en naar bed moet. Ik maak haar dan na 2,5 uur weer wakker. Ze is al moe bij het opstaan maar wil wel heel graag naar school.

In het ziekenhuis is ze helemaal onderzocht en daar is niets uitgekomen, ze wisten het niet en we konden weer naar huis.

Ik vind het moeilijk om mijn kind zo te zien en maak mij zorgen om groep 3 (en verder). Wat kan ik nog doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

01-04-2011 om 10:56

Terug

Ik zou teruggaan naar het ziekenhuis. Dat is toch niet normaal op die leeftijd? Heeft er al een kinderinternist naar gekeken?

Primavera

Primavera

01-04-2011 om 11:25

Wat is er precies onderzocht?

Zo moe zijn is niet normaal voor een kind. Natuurlijk hebben ze haar niet helemaal kunnen onderzoeken in het ziekenhuis, ze hebben waarschijnlijk alleen enkele veel voorkomende oorzaken weggestreept zoals Pfeiffer, bloedarmoede e.d.
Is haar slaap 's nachts wel lang genoeg en ook goed genoeg? Door bijv. slaapapneus kan iemand ook niet genoeg uitrusten. Hoe lang duurt deze vermoeidheid al en kun je aangeven wanneer het begonnen is?
Ik zou een second opinion aanvragen, als ze wel graag naar school wil is de kans groter dat het toch iets fysieks is.
Groeten Primavera

Fianna

Fianna

01-04-2011 om 11:32

Terug

en inderdaad waar is ze precies op onderzocht? Er zijn zo veel dingen om te onderzoeken. haar vermoeidheid kan door van alles komen, denk ook bijv aan allergien (huisstofmijt, of koemelk).
En zijn jullie wel serieus genomen door de artsen? dat is nl ook belangrijk.
Terug gaan hoor! Dit is nl niet normaal hoor!

Laat

eens kijken naar pfeiffer: is een typische kinderziekte die vaak niet ontdekt wordt. Of is ze daar wel al op onderzocht?

Fianna

Fianna

01-04-2011 om 12:13

laat eens kijken naar het CMV virus, aan Pfeiffer verwant.

Josie Pie

Josie Pie

02-04-2011 om 07:59

Heel lang

Mijn dochtertje is al heel lang moe, het lijkt wel of het haar hele leven al zo is.
Ze heeft een eeg gehad en er is bloedgeprikt, wel 9 buisjes. Het is dus geen pfeiffer, coeliakie of schildklier. De psycholoog denkt wel dat ze een taalstoornisje heeft. Ze ging laat praten en heeft nog steeds moeite om mooie zinnen te maken.

Rafelkap

Rafelkap

02-04-2011 om 08:05

Neuroloog

En is een neuroloog al ter sprake gekomen? Mijn zoontje is ook heel veel moe plus inmiddels ernstige ontwikkelingsstoornis (vooral taal), hier wordt gedacht aan epilepsie (eses) of stofwisselingsziekte en we lopen bij een kinderneuroloog. Er zijn lange wachttijden (wij zitten al 8 mnd in de molen en nog steeds geen diagnose) dus ik zou dit nu bespreken met je huisarts.
heel veel sterkte!

norma

norma

02-04-2011 om 21:18

Gevoelig

Mijn dochter is ook altijd al snel moe geweest.Het heeft met haar gevoeligheid te maken.Ze ging tot groep 3 halve dagen naar school,omdat ze 's middags een middagslaapje deed.Nu heeft ze nog altijd haar rust en ontspanning nodig.Nog steeds is een schooldag erg vermeoeind voor haar,als ze thuis komt,gaat ze meteen douchen.....haar bloed is al een paar keer onderzocht,maar alles is goed.

Fransien

Fransien

03-04-2011 om 15:54

Parasiet?

Even een andere insteek, bij vermoeidheid wordt eigenlijk altijd bloedonderzoek gedaan, maar er kan ook sprake zijn van een darmparasiet, zo'n infectie kost ook massa's energie. Het verraderlijke is dat er niet altijd buikpijn is, ook niet altijd diarree, wel vaak vermoeidheid. Je kunt bij je huisarts om een TFT test vragen om dit uit te sluiten, is niet belastend voor je dochter, gewoon in de po laten poepen en het resultaat in een buisje scheppen. Wij hadden een erg vermoeide kleuter die met dientamoebe fragilis rond bleek te lopen en na een kuur weer energie voor 10 had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.