Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

18-06-2011 om 10:36

Mijn oudste [pijn aan zijn knie]

werd vanmorgen wakker met pijn aan zijn knie. Hij klaagde gisteren ook al over pijn bij zijn knie, maar omdat hij de hele dag hyper heeft zitten vliegen en rennen had ik er toen geen aandacht aan besteed (kusje op gedaan en gezegd dat hij moest slapen) Nu kan hij er dus niet meer op staan en zakt ook echt door zijn knie heen.
Hij zet ook momenteel geen stap, (hij probeert het wel)

Hij is niet gevallen, de knie is niet dik of blauw. Het is echt het gewricht waar hij last van heeft.

Het stomme is dat ik hem wel op zijn knieën zie zitten, maar zodra hij begint met kruipen of lopen heeft hij pijn.

Zou dit groeipijn zijn. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik de huisartsenpost hiermee moet lastig vallen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

18-06-2011 om 11:43

Lastig vallen?

Hoezo lastig vallen? dat hoort bij hun werk en ze worden er voor betaald.
Bel even en leg het hen voor.
Ik kan me herinneren dat ik het vroeger als kind ook een paar keer heb gehad trouwens, nooit geweten wat het was.
Sterkte er mee!

Vaker gehoord

Ik heb in de afgelopen jaren van twee mensen gehoord dat hun kind dit rond de kleuterleeftijd had. Ze zijn er mee naar de dokter geweest omdat het al een aantal dagen duurde. In beide gevallen kon de huisarts niks vinden, maar bleek de pijn en het niet-lopen op korte termijn vanzelf over te gaan.

skik

mopke

mopke

18-06-2011 om 12:38

Pijn van het zitten op de knieën

Mijn zoon is wel eens met pijn in de knieën naar de dokter geweest omdat ik het niet vertrouwde. Toen bleek dat hij een soort van geïrriteerde slijmbeurzen had vanwege het veelvuldig op zijn knieën zitten. Terugdenkend had hij inderdaad heel veel met de Lego gespeeld en lang in dezelfde houding op zijn knieën gezeten...als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon even bellen en het voorleggen.
Beterschap ermee!

Kiki

Kiki

18-06-2011 om 13:40

Hallo

ben inderdaad maar even aan het bellen gegaan en het is een ontsteking in het heupgewricht. Een coxitis fugax, klinkt erg interessant, maar is niet zo erg.

Als hij hoge koorts zou krijgen moesten we terug, maandag moet een stuk minder zijn en anders moesten we langs onze eigen huisarts.

Hij begint alleen nu te klagen over pijn aan zijn elleboog, ook bij het gewricht, dus frons momenteel wel even mijn wenkbrauwen. Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij de reacties wel interessant vindt

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 14:15

Vraag

is die diagnose gesteld adhv jouw verhaal of is je zoon ook onderzocht (bijv beeldvormend onderzoek).
Als je vermoedt dat de pijn in zijn elleboog echt is zou ik wel aandringen op verder onderzoek.

Telefonische diagnose?

Hij heeft pijn aan zijn knie,en telefonisch wordt dan een ontsteking in zijn heupgewricht vastgesteld?? Heel bijzonder...

Ik bedoel

Dat kan natuurlijk niet. Ik zou inderdaad maar maandag naar je huisarts gaan.

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 14:22

Vreemd

ik vind het ook vreemd en volgens mij is een coxartritis helemaal niet zo onschuldig en gaat het niet zo snel over, maar misschien is dat anders bij kleine kinderen. toch vind ik het raar, de arts stelt als diagnose een ontsteking van het heupgewricht (en naar wat ik begrijp zonder je kind te zien) wat volgens mij niet niks is en doet er verder weinig ee. Maar misschien overdrijf ik wel??

Kiki

Kiki

18-06-2011 om 14:31

Sorry, ruis op de lijn

ik mocht gelijk langskomen bij de HAP, ze heeft hem dus gezien en zijn knie (en heup) bekeken, gekeken naar hoe hij liep en door zijn been zakte. Volgens haar zakt hij dus door zijn heup en niet door zijn knie. Ze voelt niets aan zijn knie (niet dik, geen vocht, niet warm) maar wel aan zijn heup.

Ik moest nog wel lachen om mijn zoon, want ze vergelijk zijn linkerbeen natuurlijk met zijn rechterbeen en toen zei hij verontwaardigd "Nee, je doet het helemaal verkeerd, Die been doet geen pijn" Bijdehand ventje is het.

Het klagen over zijn elleboog begon dus bij thuiskomst. Ik heb hem nu op bed gelegd en ik kijk even hoe hij wakker wordt en hoe het dan met zijn elleboog is.

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 14:37

dat klinkt beter
Toch vraag ik me af hoe onschuldig zo'n ontsteking nou is. Niet dat ik je bang wil maken hoor.
Beterschap!

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 14:41

Ohh

ik zit je onnodig bang te maken, een coxitis fugax is idd iets van kinderen en kennelijk onschuldig. hopelijk blijft het daarbij

Hier ook

Dat hebben we hier ook gehad, althans zoiets. Vervangende huisarts zei dat het bekend was als jonge kinderen, met name jongetjes, met een luchtweginfectie ook een ontsteking in een gewricht konden krijgen. Zeer pijnlijk. Ging na een paar dagen over. We kregen er niets voor.
Geen idee wat de naam was.

Nu wil ik niet vanaf hier beweren dat het dit is. Het kan ook groeipijn zijn (dat kan ook pijn doen). Dus bel maar wel even de huisartsenpost als het je niet lekker zit.

Wat nasha zegt

Coxitis fugax --> dat kan het wel zijn (bij ons dan).
Gelukkig, weet ik dat ook weer

Kiki

Kiki

18-06-2011 om 22:03

Nou hij werd wakker

en ik heb hem niet meer over zijn elleboog gehoord, hij gebruikt die arm ook gewoon dus hij vond de reactie denk ik interessant.

Ik denk trouwens dat het een tripje huisarts wordt maandag, want ik zie dit maandag niet minder zijn. Het werd vandaag eerder erger dan minder, hij werd steeds minder mobiel en het ging steeds meer pijn doen.

Maar wie weet is het morgenavond helemaal over

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 22:05

Kiki

Heb je het gegoogled, of die link van Nasha gelezen? want ik snap eerlijk gezegd niet dat de ha heeft gezegd dat het zo snel over is. Wat ik heb begrepen duurt het minstens een week.

Kiki

Kiki

18-06-2011 om 22:23

Zij zei dat het maandag over moest zijn of iig een stuk minder m

En ja, ik heb het gegoogled, ik heb de link van Nasha gelezen die ik zelf ook al had gevonden.

Maar zij zei maandag en als hij ziek werd of koorts kreeg moesten we direct terugkomen al was het midden in de nacht.

Fianna

Fianna

19-06-2011 om 12:41

Hmm

Ja, ik begrijp dat de ha maandag zei, maar het lijkt er op dat ze je niet goed heeft geinformeerd. Hoe gaat het vandaag? Ik zou trouwens sowieso maandag even de ha bellen.

Kiki

Kiki

19-06-2011 om 13:27

Het gaat een beetje van hetzelfde

Als ik hem vraag wat stapjes te doen voor me (wat hij moedig ook doet, de schat) zakt hij binnen twee a drie stapjes door zijn heup.
Hij klaagt daarentegen nog steeds over pijn aan zijn knie en niet over pijn aan zijn heup.

Ik ga maandag sowieso even bellen idd, hij kan in ieder geval niet naar de peuterschool morgen. Hij zal wel balen

Fianna

Fianna

19-06-2011 om 13:38

Ah gossie

wat zielig.
ja, ik zou toch even aandringen op verder onderzoek. sterkte er mee!

Oudste heeft dit ook gehad

Onze oudste zoon heeft dit ook gehad (coxitis fugax). Was toen ongeveer 2,5 jaar oud en stopte ineens met lopen. Klaagde over pijn in zijn knie, niet in zijn heup! Huisarts vermoedde al coxitis, toch bloed laten prikken, echo en foto laten maken en doorverwijzing naar de kinderarts. Uit de onderzoeken bleek niets, afspraak bij de kinderarts gehad en hij kon er ook niets anders van maken. Binnen een week liep hij weer.

Bij twijfel altijd naar de huisarts gaan, vind ik.

Linda

Fianna

Fianna

20-06-2011 om 19:12

Vind ik ook

je wilt toch uitsluitend dat het iets anders is en dan heb je meer onderzoek nodig.

Sascha2

Sascha2

20-06-2011 om 21:20

He kiki

Wat een narigheid! Hoe gaat het nu met hem? Sterkte hoor

Kiki

Kiki

20-06-2011 om 21:31

Het gaat alweer een stuk beter

zoveel beter dat ik twijfel of ik gewoon niet voor de gek ben gehouden door hem. Nee hoor, geintje dat denk ik niet hij had echt heel erg pijn van het weekend.

Hij loopt nog wel mank, maar als je hem vraagt of hij pijn heeft zegt hij "nee hoor, geen pijn" De bikkel!

Hij zakt soms nog wel half door zijn beentje, maar hij is in ieder geval weer mobiel en daar ben ik al blij mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.