Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirena


MariaV

MariaV

17-06-2013 om 09:47

Waarom geen extra bloedverlies van gynefix?

Kan iemand me uitleggen hoe het komt dat je met een gynefix koperspiraaltje geen extra bloedverlies zou hebben, en met een ander koperspiraaltje wel? Is er iemand die de vergelijking kan maken? Ikzelf heb alleen een iets langere menstruatie door mijn koperspiraaltje, niet heviger. Is er iets bekend over dat effect bij een gynefix-spriaaltje?
Nog een vraag: hoe wordt een gynefix-spiraaltje verwijderd? Het zit vast in de baarmoederwand, wordt dat dan een operatie?
Maria

Onno

Onno

20-06-2013 om 07:59

Beetje vreemd van pink ribbon

Wat ik wel vreemd vind van zo'n Pink Ribbon is dat ze de voornaamste oorzaak van borstkanker als een voetnootje ergens op de website zetten. Ja, er kan een verhoogd risico zijn maar als je met de pil stopt is dat gelijk weer weg.
Dat is dus absoluut niet waar. Hormonale anticonceptie IS gewoon de allergrootste oorzaak. In ieder geval gebruiken ontzettend veel vrouwen in mijn praktijk GyneFix en allemaal zijn ze blij van die hormonen verlost te zijn. Veel mannen ook want de pil is ook een grote libido killer.
Daarnaast heb ik ontzettend veel dames geholpen die al jaaaaaaaaren bij een psycholoog liepen om de pil eens te laten staan. Nooit meer bij de psych geweest sindsdien. Aangezien de meeste vrouwelijk forumleden aan de antidepressiva zitten kan het misschien een idee zijn om de pil eens drie maanden niet te gebruiken en kijk dan eens of je die zooi nog nodig hebt.
Tja, en dan heb ik het maar niet over de moeders die hun dochter zijn kwijtgeraakt door een longembolie. Yasmin is daar nogal berucht om.
Ach mevrouw, laar haar maar in een zakje blazen dan gaat de hyperventilatie wel over was het advies van de (HAP)arts. Altijd lastig zo'n telefonische diagnose dat blijkt maar weer.

Ehm onno

Even los van de boodschap - ik ben zelf blij dat ik geen pil slik en ook een ijzer in mijn lijf heb zitten.

'De meeste vrouwelijke forumleden aan de antidepressiva'.. Als geneesheer zou je wel een cursusje communicatie kunnen gebruiken!

Depressie kan daarnaast ook genetisch bepaald zijn. Maar dat weet je vast wel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vertigo

Als het genetisch is bepaald weet je dat al vanaf jongs af aan. In andere gevallen kan de tip om de pil langere tijd niet meer te slikken echt ook van mijn kant een aanrader zijn bij depressie en labiliteit. Ook bij gewichtsproblemen en het vasthouden van vocht is overwegen om te stoppen met de pil een optie.

B.

B.

20-06-2013 om 23:41

Omg

Onno, waarom doe je dit nou weer? Leek het bijna een draadje te worden waar je een waardevolle bijdrage aan leverde en dan gier je weer zo uit de bocht dat het pathetisch is. Waarom wil je zo graag je eigen geloofwaardigheid ondermijnen? Ik kan me niet voorstellen dat je zelf denkt dat je iets of iemand bereikt met deze manier van communiceren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Onno

Onno

21-06-2013 om 10:50

Inderdaad gier ik soms uit de bocht.

Inderdaad gier ik soms uit de bocht en denk ik later weleens dat ik het anders had moeten zeggen maar eenmaal op verzenden gedrukt kan ik er niets meer aan veranderen.
Desondanks blijf ik bij mijn stelling dat De Pil voor ontzettend veel ellende verantwoordelijk is. Veel meer dan "men" denkt te weten. Een vrouwenlichaam is vele, vele malen ingewikkelder dan een mannenlichaam. Iedereen die het hormoonstelsel van een vrouw heeft bestudeerd zal van de ene verbazing in de andere vallen. Hormonen behoren tot de kleinste stofjes in het lichaam maar zijn voor tal van zaken verantwoordelijk. Niet allen voor het aansturen van allerlei levensprocessen maar ook voor talloze emoties en gevoelens. Daarom begrijp ik niet dat doktoren zo vaak antidepressiva voorschrijven terwijl het stoppen met De Pil al genoeg zou zijn.
Die genetische aanleg komt natuurlijk ook voor maar veel minder als men denkt. Genetische aanleg vind ik vaak maar een zwak excuus om maar niet te hoeven zeggen: "Ik kan u niet helpen".
Gisteravond zag ik op tv nog een uitzending over kanker. Ook borstkanker kwam daar in voor, maar geen enkele keer werd de hormonale anticonceptie daarin genoemd. Terwijl dat voor 90% de hoofdschuldige is.
Heel veel mensen krijgen dagelijks de diagnose kanker te horen, eigenlijk schrikbarend veel. Natuurlijk weet iedereen wel dat onze voeding en levensstijl daar een grote rol in spelen maar de echte reden waarom er zo'n explosie gaande is en voorlopig nog wel veel meer gaat worden houden ze gewoon achter.
Soms denk ik weleens: "Waarom moeten we altijd eerst de verkeerde keuzes maken voordat we de juiste nemen, wat zoveel nodeloos lijden met zich meebrengt. Waarom zijn er geen artsen met ballen die gewoon durven te zeggen waar het op staat en die de waarheid belangrijker vinden dan hun inkomen. Dat het zoveel beter kan en vooral heel veel goedkoper. Dat we ons vrijwillig hebben overgeleverd aan de eindeloze macht van de farmacie, die geen ander doel heeft om ons te medicaliseren van de wieg tot het graf.
Oeps, noem ik zomaar de grootste oorzaak waarom kanker als een epidemie om ons heen grijpt.
Ja, dan mag ik weleens uit de bocht gieren en alleen staan op dit forum, toch vind ik het belangrijk om eens de andere kant te belichten. Zoals het nu gaat in de geneeskunde en in de gezondheidszorg stevenen we af op een regelrechte catastrofe. Natuurlijk komt het uiteindelijk wel goed maar waarom eerst altijd die ramp voordat we de juiste keuzes maken.

marie

marie

21-06-2013 om 11:41

Onno gynofix

Hallo Onno
Wil je nog antwoord geven op de vragen van het gynofix spiraal?
Ik had er ook nog nooit van gehoord en ik ben wel geinteresseerd na 14 jaar Mirena

Onno en wil40

Onno: Je staat niet per definitie alleen op dit forum maar je moet niet zomaar beweren dat de meeste hier aan de AD zitten. Dat bedoelde ik.

Wil40: Genetische aanleg voor depressie bestaat zeker wel volgens mij, en dat wordt niet per se gecommuniceerd door je (groot) ouders. Dat hangt van hen af.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Onno

Onno

21-06-2013 om 22:28

Gynefix

Eigenlijk kan ik er niet zoveel over zeggen. In de praktijk blijkt dat hij beter wordt verdragen dan het klassieke spiraaltje. Verder kun je best wel wat informatie op internet lezen en anders je arts vragen.

Fianna

Fianna

21-06-2013 om 23:40

Onno

Ik vond je laatste posting eigenlijk best goed, moet ik toegeven. Er zit echt denk ik wel een kern van waarheid in wat je daar schreef.

Vertigo

Het zal zeker zo zijn dat bepaalde depressies in aanleg aanwezig zijn, geen idee hoe vaak dat voorkomt. Maar als dit in aanleg bij je ouders/grootouders al aanwezig was herken je vaak wat in je gedrag terug bij je voorouders toch? Een stukje herkenning:"Hè, mijn moeder had dus waarschijnlijk ook deze problemen".
Als dit zo is lijkt het me dat huisartsen extra alert moeten zijn bij het voorschrijven van de pil.

Wil40

Ja dat is wel zo, maar in mijn geval kwam dat besef eigenlijk veel later pas, mijn moeder kwam daar niet zomaar zelf mee toen ik midden 20 begon vast te lopen, laat staan toen ik 19 was en voor t eerst aan de pil ging! (Wist ze toen niet eens )

Maar ik heb m nooit lang geslikt, het voelde niet zo goed.

Hombre

Hombre

23-06-2013 om 17:10

Onno idiotie

De stelling dat 90% van de borstkanker van pil en hormonale voorbehoedsmiddelen komt is natuurlijk weer totale kwaadaardige waanzin. En dan is er altijd wel weer een Fianna die het er mee eens is. Niet op grond van feiten, cijfers of onderzoeken, maar zomaar op het gevoel.

Mit der Dummheit...

Primavera

Primavera

23-06-2013 om 21:26

Ach hombre

Ach Hombre, ik zou me er niet druk om maken. De nadelige effecten van de pil kunnen vast wel homeopatisch ontstoort worden en bovendien houden homeopaten zich ook met de genezing van borstkanker bezig. Helaas wel met enige typische gevallen van kuur geslaagd, maar patiënt overleden.

Onno

Onno

24-06-2013 om 16:44

Mama poli

Als het hoofd van een mama poli dit tegen mij zegt, heeft dat meer waarde dan de mening van jullie. Toch?

Ankeline

Ankeline

24-06-2013 om 19:25

Mama poli?

Onno, wat is een mama poli? Is dat een polikliniek waar alleen moeders worden behandeld?
Of kun je niet spellen en bedoel je de mammapoli? Daar werk ik namelijk voor vrouwen met borstkanker. Gelukkig zonder homeapathische korreltjes......

Ach

Als dat hoofd van de mammapoli zich inlaat met kwakzalvers zoals jij, dan hecht ik eerlijk gezegd weinig waarde aan zijn mening.

Onno

Onno

25-06-2013 om 10:02

Niemand is tot iets verplicht hoor

Het is niet de bedoeling dat ik hier een discussie op gang wil brengen met allerlei leken op dit gebied. Als je 'De Pil' een goed en veilig voorbehoedsmiddel vind, blijf hem dan vooral gebruiken. Mocht iemand zijn twijfels hebben over de veiligheid en eventuele bijwerkingen van hormonale anticonceptie kan iedereen zelf op zoek gaan naar antwoorden.

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2013 om 15:15

Onno

Je bent zelf ook een leek....want geen arts.

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2013 om 15:17

Ter info

Ter nuancering even wat info voor de geinteresseerden:
http://www.borstkankerinfo.nl/content/borstkanker/hoe-ontstaat-borstkanker.asp

Onno

Onno

26-06-2013 om 11:54

Oestrogeen tumoren

Het overgrote deel van vrouwen met borstkanker hebben last van oestrogeen tumoren. De eerste mededeling die zij dan krijgen te horen is: "Mevrouw het is beter dat u de pil niet meer gebruikt, want deze tumor is gevoelig voor hormonen". Hoeveel hesencellen heb je dan nodig om te kunnen begrijpen dat de pil misschien een rol heeft gespeeld in het ontstaan daarin. Natuurlijk zijn er ook andere factoren die een rol spelen in het krijgen van borstkanker, maar de rol van "De Pil' blijft nog steeds vreselijk onderbelicht.

Onno

Onno

26-06-2013 om 11:56

Schrijfvoutje

Hesencellen moet natuurlijk hersencellen zijn.

Ankeline

Ankeline

26-06-2013 om 11:59

Drogreden!

Zo Onno, jij bent niet echt wars van het gebruik van een drogreden. Jouw uitleg over het pilgebruik dat leidt tot tumoren is een klassieke post hoc ergo propter hoc.
Dat is een klassieke drogreden, verwant met cum hoc ergo propter hoc. Deze uitdrukking is Latijn en betekent letterlijk: "na dit, dus vanwege dit".
Hahaha, we geloofden je toch al niet, maar dit soort uitglijders maakt het er niet beter op.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-06-2013 om 12:08

Aha...

Mevrouw, u heeft uw kniebanden afgescheurd, u kan nu beter even niet lopen, want daar zijn kniebanden gevoelig voor. Ze hebben nu rust nodig om te kunnen herstellen.
Conclusie: van lopen scheuren je kniebanden af.

Onno

Onno

26-06-2013 om 12:44

Niemand hoeft mij te geloven

Het is beter dat iedereen zelf op onderzoek gaat naar de waarheid. Een zelf gevonden waarheid heeft namelijk veel meer waarde.
Dan zal iedereen wel weer roepen dat we daar wetenschappers voor hebben maar die zijn vaak slaaf van de farmaceutische industrie, hoeveel waarde moet je daar dan aan hechten.

Onno

Zeg, heb je dat nieuwe boek van Ben Goldacre al gelezen? Gezien de titel (Bad Pharma) lijkt het me spekkie voor jouw bekkie. Ik ben er nu in bezig.

En als je dat dan uit heb, lees dan zijn eerste boek, Bad Science. Ook reuze lezenswaardig. Het hoofdstuk over homeopathie wil ik warm in je aandacht aanbevelen.

Groeten,

Temet

Hombre

Hombre

26-06-2013 om 14:28

Hersencellen

"Het overgrote deel van vrouwen met borstkanker hebben last van oestrogeen tumoren. De eerste mededeling die zij dan krijgen te horen is: "Mevrouw het is beter dat u de pil niet meer gebruikt, want deze tumor is gevoelig voor hormonen". Hoeveel hesencellen heb je dan nodig om te kunnen begrijpen dat de pil misschien een rol heeft gespeeld in het ontstaan daarin."

Die paar hersencellen van mij zeggen dat (gezonde) borstcellen gevoelig zijn voor oestrogenen. Borsten groeien immers alleen bij meisjes. Aan het einde van de puberteit houdt dat groeien weer op.

Kanker is een ziekte waarbij cellen ongeremd gaan delen. Het is lijkt mij helemaal niet vreemd dat borstkankercellen een gevoeligheid voor oestrogenen erven van hun gezonde voorouders. Zou best kunnen dus, zeg ik al sleek.

"de pil misschien een rol heeft gespeeld"

Ja, dat zou best kunnen en rechtvaardigt onderzoek. En dat onderzoek is gedaan met als conclusie dat de pil daar in kleine mate aan bij heeft gedragen.

Maar kenmerkend voor mensen zoals jij is dat woorden 'misschien' en 'een rol' binnen de kortste keren worden opgeblazen tot:

"Terwijl dat voor 90% de hoofdschuldige is."

En daar, gier je inderdaad alweer zwaar de bocht uit. Ik vermoed dat dat een bewuste taktiek is. Minder zorgvuldige lezers die ook nog graag willen horen dat big farma de schuld is van hun kanker trappen er vast makkelijk in. Hup weer een Sylvia Millecam erbij...

Ankeline

Ankeline

26-06-2013 om 14:51

Nog wat oorzaken voor borstkanker

Borstkanker komt meer voor bij vrouwen dan bij mannen, dus lang haar en/of brede heupen kunnen een oorzaak zijn van het ontstaan van borstkanker.
En zo kunnen we nog wel wat leuke bedenken. Heerlijk Onno, je brnegt echt vreugde in mijn leven! Als de aanleiding tenminste niet zo droevig was. Leuk voor die vrouwen die de pil slikten en door jou er via een omweg van beschuldigd worden dat ze er zelf schuld aan hebben dat ze kanker kregen....

Onno

Onno

26-06-2013 om 16:11

Ben goldacre

Iedereen hier, en niet alleen hier, zou dit boek moeten lezen. Dan begrijpt men een beetje meer van hoe de wetenschappelijke wereld en de farmaceutische industrie functioneert. De waarheid echter, is nog veel erger. Aangezien ik niet meer anoniem ben kan ik daar niet over schrijven want dan ben ik mijn leven niet meer zeker. Dat Ben niets van homeopathie begrijpt is verklaarbaar. De man leeft nu eenmaal in de wereld van getallen, maten en gewichten en daar valt de homeopathie buiten.
Maar zolang ik huilende moeders in mijn praktijk heb die volkomen murw gebeukt door de GGZ en de wanhoop nabij zijn met hun kind(eren)kan helpen met homeopathie blijf ik het natuurlijk gewoon uitoefenen.
Kinderen die anders volkomen kansloos zouden zijn door hun gedrag. Daarnaast helpt het ook bij talloze andere ziektes waarbij de reguliere symptoombestrijding machteloos is.

Hombre

Hombre

26-06-2013 om 17:54

Aansteller

"Aangezien ik niet meer anoniem ben kan ik daar niet over schrijven want dan ben ik mijn leven niet meer zeker."

Ga toch weg, gekkie. De enige die nog een beetje geinteresseerd zijn in je mening zitten in dit forum en dan vooral omdat er geen 'ignore user' optie is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.