Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

nuniet

nuniet

29-05-2009 om 09:12

Mirena


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nuniet

Nuniet

10-06-2009 om 07:49

Kriebels

Begin nou toch wel de kriebels te krijgen hoor. Volgende week is het zo ver, kan iemand mij in simpele bewoording uitleggen hoe het geplaatst word? Heb inwendige onderzoeken genoeg gehad tijdens mijn zwangerschappen, maar kan me hier weinig bij voor stellen.
Groetjes Nuniet

Rafelkap

Rafelkap

10-06-2009 om 10:36

Valt mee

Het is net als bij een uitstrijkje, alleen duurt het iets langer. Eerst de eendebek, dan meet je ha/gyn nog iets op (voel je niks van) Daarna het enige vervelende: met een tangetje je baarmoedermond positioneren, dat is een naar gevoel maar is maar heel kort. Daarna het plaatsen zelf, maar daar voelde ik niks van. En dat was het. Je arts vertelt als het goed is precies wat hij doet, voor je je uitkleedt kan je hem nog e.e.a. vragen.
Als je vantevoren iets van pijnstilling neemt, valt het vast reuze mee. Ik vond het ook doodgriezelig, maar achteraf was het een eitje Ik heb twee keer een kz gehad en als je nooit natuurlijk bent bevallen zou het pijnlijker zijn. Succes!

Wat een onzin

Ik heb zelf ook de mirena en het plaatsen voelt inderdaad een beetje vervelend aan, maar dat duurt hooguit 5 minuten (spreek alleen uit eigen ervaring). Persoonlijk denk ik dat er mensen zijn die gewoon daar heel gevoelig zijn, of die over het algemeen heel gevoelig zijn en die dit dan ervaren als heel vervelend. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de mensen die zeuren bij elk pijntje en die zorgen ervoor dat de andere dames hier de kriebels van krijgen. Ik zeg, gewoon doen, voor je het weet is het over. Proberen te ontspannen en stel dat je een uurtje lang een zeurend gevoel in je buik hebt. Dat is toch wel te overkomen? Als je mazzel hebt, ben je na een tijdje helemaal niet meer ongesteld! Dat is pas een voordeel.

Gewoon doen, niet luisteren naar die drama verhalen en dan zie je het wel.

Succes en groetjes
Mariska

Vic

Vic

12-06-2009 om 09:07

Indianenverhalen

Ik vond het echt wel pijn doen. Vooral het moment waarop met een tangetje je baarmoedermond wordt vastgegrepen. Op dat moment moest ik van de gyn even hoesten (ter ontspanning?), maar het blijft geen fijn gevoel. De dag na het plaatsen heb ik behoorlijke buikpijn gehad. Maar goed, als je het vergelijkt met een bevalling is het inderdaad een eitje

Nuniet

Nuniet

12-06-2009 om 10:09

Word mijn verhaal....

...... een 'indianenverhaal' of niet, ben benieuwd. Normaal heb ik niet snel last van pijn gelukkig . Ben wel een aardige doorzetter denk ik, want ik hoor in mijn omgeving ook verschillende verhalen: de één word niet weer ongesteld, de ander is het 6 maanden bijna continu geweest voor er iets van regel in kwam. Moet er niet aan denken, maar als het daarna weg blijft dan is dat wel weer fijn. Volgende week donderdag is het zover, tot die tijd: blijf reageren, doet me wel goed om de reactie's zowel positief als negatief te lezen, kan ik me er toch een beetje op voorbereiden en ik bereid me er maar op voor dat het gewoon niet leuk is en pijn kan gaan doen, dan valt het niet tegen in ieder geval....

Mamba

Mamba

12-06-2009 om 19:39

Koperspiraalervaring (3x ww)

Hier anders: na de 1e bevalling vrij snel een koperspiraal laten zetten. Ha heeft het niet zo heel handig gedaan: e.e.a. is ruim 10 jaar na dato nog steeds gevoelig. Er is niets te zien, maar deze ervaring heeft me er van weerhouden om op tijd na nr 2 een spiraal te nemen.

Rafelkap

Rafelkap

13-06-2009 om 08:17

Mamba

Mijn gyn zei dat een koperspiraal er wel 15 jaar in kan blijven, dan heb je nog even En vraag iig of je naar een gyn toe kan de volgende keer, die kan je baarmoedermond verdoven, tweede keer (toen koperspiraaltje) bij de gyn, was het helemaal een eitje bij mij.

Lara10

Hoi Lara,

Ik schreef dat er mensen zijn die iets gevoeliger zijn en er dus wel last van kunnen hebben en dat er mensen zijn die alles als heel erg ervaren en er dan hele drama verhalen van gaan maken. De een is gewoon gevoeliger dan de ander. Ik heb mazzel gehad. Vond het plaatsten ook niet echt leuk en lag er echt niet lachend bij, maar ik kon het niet vergelijken met de verhalen die ik ervan gehoord had. Het viel mij in vergelijk daarmee 100% mee.

Je weet met dit pas hoe het is, als je het hebt gedaan. Ieder mens reageert ander en heeft een andere pijn grens. Ik wens nuniet in ieder geval succes en hoop dat het meevalt.

Groet
Mariska

Plaatsen

Het plaatsen viel mee. De kramp in mijn buik daarna viel tegen. Ik had echt het idee dat mijn lichaam hem er weer uit aan het werken was.
En verder beviel de Mirena helemaal niet. Geen libido, depri,veel vloeien, regelmatig kramp en gewoon ongesteld. Na ruim een half jaar hem weer laten verwijderen, ook al zei de gynaecoloog dat deze klachten niet door het spiraaltje konden komen. (hij had zeker nog nooit op OOL gekeken :0)

Mamba

Mamba

13-06-2009 om 15:17

Rafelkap

Het koperspiraal is er al weer lange tijd uit vandaar kind nummer 2 en 3, maar de ha heeft bij het perineum iets beschadigd. Dat is nu nog steeds gevoelig. Kom je best aardig door de bevalling heen, krijg je zoiets (. Ik heb voor de eindcontrole door de vroedvrouw een spiraal genomen, achteraf hoorde ik dat dit veel te vroeg is geweest.
Heb na nummer 3 weer een spiraal genomen (andere ha) omdat ik de sterilisatie van man niet vertrouwde. Dit keer was het zetten wel lastig en wat pijnlijk maar niet te vergelijken met de eerste keer.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-06-2009 om 20:02

Nuniet

Ik denk dat je er gewoon niet teveel aan moet denken; juist als je gespannen en angstig bent kan het pijnlijker zijn. Als je het gewoon maar laat gebeuren en goed ontspant stelt het echt niks voor, zeker niet in vergelijking met een bevalling. Ik vond de tandarts erger Het is meer het idee denk ik. Het is echt zo gepiept en als alles goed gaat heb je er minstens vijf jaar geen omkijken meer naar... Indianenverhalen heb je altijd, of het nou om een bevalling gaat, een kies trekken of wat dan ook. Niets van aantrekken!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-06-2009 om 22:54

Morgen

Morgen laat je de Mirena toch plaatsen, Nuniet? Veel succes! Gewoon ontspannen en dan komt het helemaal goed. Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Nuniet

Nuniet

19-06-2009 om 20:19

Elisa

Bedankt voor je berichtje en ja het klopt, afgelopen donderdag zou ik mijn Mirena krijgen, maar door privé omstandigheden is de afspraak verplaatst naar volgende week donderdag. Dus nog een weekje zenuwen en nu word hij ook niet geplaatst tijdens de ongesteldheid, baal er van, maar het kon niet anders.
Groetjes Nuniet

Nuniet

Nuniet

24-06-2009 om 19:51

Morgen

Morgen is het de 'grote' dag, zoals verwacht ben ik niet meer ongesteld. Kijk er nu op dit moment wel weer tegenaan. Zal laten weten hoe het gegaan is.
Groetjes Nuniet

Brianna F

Brianna F

25-06-2009 om 10:11

Nuniet

Sterkte vandaag en het is zo gebeurd hoor, je kijkt er veel langer tegenop dan dat je daadwerkelijk op de behandeltafel ligt.

Nuniet

Nuniet

26-06-2009 om 08:10

100%

Meegevallen!!!! Gister heb ik de Mirena gekregen en het is me echt meegevallen, fijn is anders en het was ook echt wel een beetje heel erg pijnlijk, maar pijn waar ik me op voorbereid had bleef uit. En dat terwijl het ook allemaal nog wat 'moeilijker' was omdat de baarmoeder naar achter gekanteld was. Gister overdag wel flinke buikpijn gehad, maar dat was ook wel te overleven, heb ook maar even echt bloed verloren en nu is het nog een heel klein beetje. Ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen en of ik er een beetje goed op reageer. Heb momenteel genoeg andere dingen aan mijn hoofd, dus zit eigenlijk niet te wachten op vreemde fratsen.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes een opgeluchte Nuniet

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2009 om 08:21

Gelukkig!

Fijn dat het meeviel. Vond ik ook.

Nuniet

Nuniet

28-06-2009 om 20:27

Nog een vraag

Hoe is het sexleven na het plaatsen van een Mirena en dan bedoel ik niet de hoeveelheid, maar de beleving zeg maar. Is er iets verandert, merk je dat je een mirena hebt, zijn er dingen die anders zijn? Heb hem nu sinds donderdag, af en toe wat buikpijn gehad en een heel klein beetje bloedverlies, maar dat is nu over. Ineens vandaag spookte de vraag door mijn hoofd of er iets verandert zou zijn?!
Groetjes Nuniet

Vic

Vic

29-06-2009 om 10:04

Libido

Ik had met de mirena een libido van 0, maar ik denk niet dat je op dat antwoord zit te wachten.

Mamvantwee

Mamvantwee

29-06-2009 om 10:47

En ik

Mijn libido is ook gedaald tot 0. Ik weet niet of dat (alleen) door de Mirena komt. Verder geen klachten, je merkt er lichamelijk niets van hoor (en anders roept je man wel auw en moet je even de draadjes laten afknippen...)

Ik moet volgend jaar de Mirena vervangen, en ik overweeg om over te stappen op een koperspiraaltje. Het uitblijven van de menstruatie vind ik wel ideaal, en daarom stap ik niet nu al direct naar de huisarts. Hoewel, een jaar is nog lang natuurlijk...

Vic

Vic

29-06-2009 om 13:40

Haaruitval

Ik had ook last van haaruitval, en gewichtsverlies. En ik werd een chagrijnig monster. Daarbij had ik ook niet het voordeel van niet meer ongesteld worden, dat ging gewoon door.

Libido en chagrijnig

Nou, mijn libido daalde met de Mirena niet naar 0, maar nog VEEL lager Daarbij werd ook ik een chagrijnig, grommend monster. Ik hield ook vrij veel vocht vast en was dus wat opgezwollen. En ik werd gewoon ongesteld, dus dat voordeel zat er ook al niet aan. Ik heb de Mirena laten verwijderen, mijn libido steeg weer, tot tevredenheid van manlief en mij zelf . Ik houd nu geen vocht meer vast en heb gewoon mijn eigen vrolijke humeurtje terug! Sinds kort heb ik een koperspiraaltje, lekker zonder hormonen.
Ik hoop dat jij geen last hebt van de hormonen, maar hou jezelf de komende tijd wel even goed in de gaten! En ingeval van chagrijnig monster, begint je omgeving vanzelf te klagen haha

margje van dijk

margje van dijk

29-06-2009 om 15:56

Tevreden

Ik heb 'm al 5 jaar en heb geen last van voornoemde bijverschijnselen.

Ik ben een erg tevreden gebruikster.

En ik wil niemand's problemen bagatelliseren, maar de hoeveelheid hormoon die in een Mirena zit is slechts een fractie van wat vroeger in de pil zat. Bovendien is de werking zo plaatselijk dat het - in tegenstelling tot het pil-hormoon - niet in je hele lijf/bloedbaan komt.

Hadden vroeger ook al die pilgebruiksters dan ook dit soort problemen?

Margje (die bijna de tweede gaat laten zetten).

Nuniet

Nuniet

29-06-2009 om 20:15

Sommige dingen die ik lees

Zou ik juist heel erg graag willen!! Beetje harder op het emotionele vlak zou ik momenteel echt heel erg goed kunnen gebruiken. Mijn libido is momenteel al niet zo hoog (persoonlijke situatie en die hoort niet echt in dit draadje thuis), dus daar zal ik wel niet echt veranderingen in merken. Wat ik me afvraag, ik weet dat dat ding in mijn baarmoeder zit, maar als je een orgasme hebt dan trekt je baarmoeder samen toch?! merk je daar niks van? Zijn er ook mensen die juist aangekomen zijn door de Mirena? Chagerijnig ben ik niet gauw, dus dat zal dan in mijn omgeving heel snel opvallen . Ben zelf zo benieuwd of en zo ja wanneer ik weer ongesteld zal worden, zul je net zien dat dat is wanneer we met vakantie zijn.
Ik hoef trouwens niet te komen voor nacontrole, is dat normaal? Als ik het niet vertrouwde mocht ik wel komen maar het was niet nodig zei de arts.
Groetjes Nuniet

Hoeveelheid hormoon

De hoeveelheid hormoon in de Mirena is inderdaad een stuk lager dan in de pil, mee eens. Maar waarom zouden de hormonen niet in je bloedbaan terecht komen? Als dat dingetje in je baarmoeder de hormonen afgeeft, wordt dit toch gewoon opgenomen door je lichaam?
Ik heb vroeger de pil gebruikt, dit gaf dezelfde problemen. Helaas reageer ik heel sterk op hormonen, dus zelfs de lage hoeveelheid in de Mirena is voldoende om mij helemaal van slag te brengen.

Poekie

Poekie

29-06-2009 om 23:17

Antwoorden

Het gevoel van een orgasme, daar klaag ik niet over . En afgevallen ben ik in ieder geval niet van de Mirena.
Hier ook geen nacontrole.

margje van dijk

margje van dijk

30-06-2009 om 10:06

Sanneke

"Maar waarom zouden de hormonen niet in je bloedbaan terecht komen? Als dat dingetje in je baarmoeder de hormonen afgeeft, wordt dit toch gewoon opgenomen door je lichaam?"

Ik had juist begrepen dat het hormoon echt plaatselijk werkt, alleen in je baarmoeder gaat zitten en niet in je bloedbaan terecht komt.

Maar misschien heb ik te snel geconcludeerd.

Ik merk overigens geen enkele invloed bij vrijen/orgasme van dat kleine spiraaltje. Dat zit niet in de weg Man voelt de touwtjes wel eens, dat is alles.

Margje

Manus

Manus

01-07-2009 om 21:35

Nooit meer mirena

Alvorens je verder leest: dit is geen positief Mirena-verhaal. 'k Heb het ding alles bij elkaar zo'n 8 jaar gehad. De eerste vijf jaar tot redelijke tevredenheid. Mijn gewicht nam weliswaar zo'n 3 kilo toe, mijn libido daalde tot het vriespunt, maar dat herkende ik allemaal niet direct als bijwerkingen van het spiraal. Het kwartje begon pas te vallen nadat ik Mirena twee had laten plaatsen; mijn gewicht nam met nog eens 3 kilo toe, terwijl ik minimaal at en maximaal bewoog. Vrijen werd een woord wat niet eens meer in mijn woordenboek voorkwam, terwijl mijn emoties volledig vervlakten. Rondneuzen op internet bracht mij bij www.curezone.com (zoek op mirena)
Daar werd ook de werking van de Mirena uit de doeken gedaan; je denkt minder hormonen in je lijf te krijgen. Echter, het hormoon dat je binnen krijgt, is levorogestronel (http://mirena-awareness.synthasite.com/) en dat doet uiteindelijk rare dingen met je.
Ik ben nu een jaar Mirena-loos, maar nog steeds niet geheel de oude (sex?).
Het mag duidelijk zijn, dat ik nooit meer een Mirena hoef!

Manus

Nuniet

Nuniet

03-07-2009 om 09:25

Brrrrrrr

Als ik alle dingen op die sites lees dan zou je hem meteen weer laten verwijderen. Tot nu toe gaat het redelijk goed, af en toe wel buikpijn, maar het is goed te doen. Hoop maar dat ik niet te veel bijwerkingen krijg, maar ben nu in ieder geval alert op wat er kan gebeuren. Heb maar een paar mensen in mijn omgeveving gevraagd om het tegen me te zeggen als ik niet meer mezelf ben, want dat vind ik toch wel het belangrijkste van alles.
Groetjes Nuniet

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2009 om 13:44

Internet

Ach, je leest op internet vooral de negatieve ervaringen, positieve zullen er veel meer zijn maar het is "leuker" om over problemen te schrijven. Geef het gewoon een kans en anders laat je "hem" weer verwijderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.