Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dropke

Dropke

06-05-2011 om 20:27

Mirena

Sinds september vorig jaar heb ik vanwege mijn endometriose klachten na van alles geprobeerd te hebben de mirena spiraal. Jaaah de pijnklachten zijn wel wat minder, maar de eerste 6 maanden heb ik bijna non-stop gebloed en in totaal 3 keer een paar weken niet. Maar als het bloeden dan weer begint, stopt het ook weer weken niet. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met de mirena???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

07-05-2011 om 15:29

Ik herken je verhaal. Ik ben, na plaasting, 8 maande ongesteld geweest. Soms een paar dagen niet, maar dan begon het weer. Daarna was ik "keurig" iedere maand ongesteld en dat duurde dan lang. En ook weer als ik dacht dat het over was, dat het toch weer begon.
Daarbij had ik ook iedere maand een week zere borsten (tot mijn ongesteldheid begon) en op een gegeven moment heb ik besloten om de Mirena te laten verwijderen.
Ik heb een aantal jaar later opnieuw een Mirena laten plaatsen. De 1e maanden leek het goed te gaan, maar daarna begon dezelfde "ellende"

Dropke

Dropke

07-05-2011 om 18:51

Ja verwijderen

Natuurlijk zit ik daar intussen ook aan te denken, maar het probleem is dat mijn opties zo goed als op zijn.
Vanwege de endometriose, zou het beter zijn, als ik helemaal niet meer menstrueer. Ik heb inmiddels de pil geprobeerd en ook het spuiten van hormonen (lucrin), maar dat was ook geen succes.
Mijn menstruatie lijkt overal door heen te komen.
Inmiddels heb ik de mirena al bijna 9 maanden, dus vraag me af of het nog wel goed gaat komen, maar welke opties ik verder nog heb???
Ik ben 34, dus alles weg te laten halen, zullen ze niet zomaar doen ben ik bang.
Nog meer mensen met ervaringen??

Single lady en m ik, bedankt voor jullie reactie!
Groet Dropke

NaShA

NaShA

07-05-2011 om 21:23

Dropke

ik had ook veel ellende met de menstruatie. Kreeg ook een Mirena, en ging toen elke dag vloeien....Kreeg ik nog de pil erbij en nog bleef ik dagelijks vloeien. Ik was 36 en kwam doodop weer bij de gyn en die vroeg aan mij, wat wilt u? En uit de grond van mijn hart zei ik: wat ik wil? Dat kl...ding er uit! Dat wil ik! (en ik bedoelde de baarmoeder). En zo geschiedde, paar maanden later lag ik onder het mes en vanaf die tijd ben ik zo blij! Heel veel klachten zoals hoofdpijn en buikpijn die ik voor die tijd had heb ik nu ook niet meer.

Moet zeggen, mijn gezin was met 3 meer dan compleet, man had ook al een knipje laten zetten, misschien dat dat ook scheelde....

Dropke

Dropke

08-05-2011 om 00:15

nasha

Jouw verhaal lijkt de mijne wel! Onze kinderwens is compleet vervuld en mijn man is ook geknipt.
Maar de gyn, wil dan niet alleen mijn baarmoeder verwijderen...misschien dat die niet het belangrijkste is, maar mijn eierstok die nog over is. Endometriose is een aandoening die er voor zorgt dat baarmoederweefsel ook elders groeit en dat is bij mij dus zwaar het geval. Dus in mijn darmen, in mijn blaas, op de eierstokken, bekkenbodem, urineleiders. Dat zou dus betekenen dat ik ook meteen in de overgang kom met alle lichamelijke en geestelijke gevolgen van die.

Ik heb al 5 operaties gehad: verklevingen in de darmen+ blinde darm ontsteking, lymfoom door littekenweefsel en ontstekingen, buitenbaarmoederlijke zwangerschap eileider verwijderd, wegbranden van endo, en verwijderen van eierstok met endo cystes en verklevingen aan urineleiders en bekkenbodem.

Pfff...moeilijk hoor

ishtar

ishtar

08-05-2011 om 11:21

Dropke

mijn schoonzus, ook met behoorlijke endometriose, is (hormonaal) vervroegd in de overgang gebracht. Ze is maar een paar jaar ouder dan jij (37 toen ze daarmee begonnen) Je zou het idee bij de gyn kunnen voorleggen. Ik weet niet hoeveel last jij hebt, en of dat opweegt tegen de nadelen van zo vroeg in de overgang.

Lynna

Lynna

08-05-2011 om 12:12

Het eerste jaar

Het eerste jaar was ik 2 weken ongesteld met de mirena (wel vrij licht) en daarna weer 2 weken niet. Na een maand of 11 toch maar eens laten controleren bij de gynaecoloog of ie goed zat. Ja, dat zat ie gelukkig.

Nu zit hij ruim een jaar en ben ik nauwelijks meer ongesteld.

Misschien moet je dus toch nog even geduld hebben?? Hoe vervelend ook....

Prakje

Prakje

08-05-2011 om 21:52

Hier ook

Ik heb ook de Mirena gehad. Een jaar lang heb ik 3 weken gevloeid, 1 week niet. Gek werd ik ervan. Heb de Mirena er na een jaar weer uit laten halen.

Hierna heb ik nog ca. 3 jaar met menstruatie klachten doorgelopen. Klachten waren vooral zeer onregelmatig en vaak vloeien.

Achteraf bleek ik ook een milde vorm van endometriose te hebben. Hier kwam de gyn achter nadat ik mijn baarmoeder heb laten verwijderen. Ik was toen 41 en gezin was/is echt compleet.

Nu weer 3 jaar later ben ik nog dagelijks blij dat ik dit heb laten doen. Een van de beste beslissingen in mijn leven so far...

Volgens mij een beter optie dan (hormonaal) vervroegd in de overgang, dat lijkt me echt naar.

grt Prakje

mammamiran

mammamiran

15-05-2011 om 13:32

Novasure

Ik heb ook 9 maanden met een Mirena gelopen en ondertussen gingen de bloedingen gewoon door.
Vreselijk,daarna stelde de gyn novasure voor, dan wordt je baarmoederslijmvlies weggebrand. Google maar op noasure dan zie je wat t is. Dit is 2 jaar geleden gebeurd en sinds die tijd ben ik zelfs niet meer ongesteld geworden. Het is alleen geen voorbehoedsmiddel.

Groetjes Miranda

Zondagskind

Zondagskind

22-05-2011 om 22:13

Hier ook

Bijna een jaar nu de Mirena en maar paar weken bloedvrij. Nu weer 3 weken achter elkaar. Minder heftig dan normale menstruatie maar wat een ellende!

verstuurd met IPhone

Brianna F

Brianna F

23-05-2011 om 09:11

Hier niet

10 jaar mirena geen 1 keer meer gemenstrueerd, meteen vanaf het begin. Dus het kan wel.

Hier ook niet

ik ben inmiddels 6 jaar aan de mirena. de eerste 3 - 4 maanden heb ik dat ding vervloekt, omdat ik veel (lichte) bloedingen had. Maar sindsdien nooit meer ongesteld, heerlijk!
Vorig jaar moest ie vervangen worden, en toen had ik één dag bloedverlies.
Kortom, ik ben superblij met de mirena!

evy

evy

24-05-2011 om 15:44

Herkenbaar

Onlangs heb ik mijn 2e mirena laten zetten.
Bij de 1e heb ik 9 maandan op en af gevloeid.
Daarna nog ongesteld maar kon het met een inlegkruisje af. Wel om de 23 dagen ongeveer en 7 dagen lang.
Maar terug naar de ellende ervoor wil ik niet.
Met de nieuwe ben ik nu 2 keer ongesteld geworden ook weer kort op elkaar maar ook heviger, ik red het op de eerste 3 dagen niet met een inlegkruisje helaas.
Ga volgende week voor controle en zal dan eens vragen naar de verwachtingen.
Ik ben bijna 50
Gr Evy

Helen Hesselink

Helen Hesselink

27-05-2011 om 14:29

Wat?

Ik heb deze week een mirena gekregen, omdat ik elke maand zo lang en veel bloed dat mijn lichaam het niet meer kan bijbenen. Gyn. zei dat met mirena de bloedingen een heel stuk lichter uitvallen en minder lang duren... Zijn de reacties hier de uitzonderingen dan? Want ik ben nu even in de war hoor!

Sascha2

Sascha2

27-05-2011 om 19:23

Helen

Dat verschilt erg per persoon. Ik heb een Mirena gehad en heb daar slechte ervaringen mee, terwijl anderen het juist heel fijn vinden. Ik heb elf maanden iedere dag gebloed. De eerste vijf maanden veel, de andere maanden wat minder (maar een inlegkruisje was niet afdoende). Na elf maanden was ik het beu, heb ik hem laten verwijderen en twee maanden later was ik weer zwanger . Kijk het gewoon aan, wie weet bevalt het jou prima.
Hoe gaat het? En met S?
X

Bibi72

Bibi72

27-05-2011 om 19:45

Helemaal niks meer

Ik heb in 2002 mijn eerste mirena laten plaatsen, en is al een keer vervangen dus. Beide keren heb ik na het plaatsen een paar dagen lichte bloeding gehad, en daarna nooit meer! Maar ik heb idd van meer mensen gehoord dat het niet zo werkt bij alle vrouwen helaas.

Lynna

Lynna

27-05-2011 om 19:59

Lang en licht

Na het hopeloze eerste jaar met de Mirena had ik goede hoop dat mijn lichaam het nu volgens het boekje zou gaan doen. Ik ben een paar maanden niet ongesteld geweest. Hiephoi, dat was dat eerste jaar wel waard. Maar nu ben ik het al bijna 2 weken. Licht weliswaar, maar ik kan niet zonder maandverband. Balen, net nu mijn vriendje van zee af is

Helen Hesselink

Helen Hesselink

28-05-2011 om 10:03

Sascha2

Ik heb enorm slechte bloedwaarden, en volgens de artsen hier ben ik aan het leegbloeden. Nu proberen "we" met hulp van mirena de bloedingen terug te brengen naar lichte bloedingen, en omdat mijn gezondheidsproblemen accuut moeten worden behandeld, werd die mirena ook floepdiewoep geplaatst. Ik wist er weinig van, en wilde in het internet nalezen wat dit ding nou eigenlijk precies is. Oei, dat had ik geloof ik beter maar niet gedaan, want ik lees heel veel horrorverhalen! Ik ben er helemaal onrustig van! Ik durf niet eens meer intiem te zijn met mijn partner door al die akelige dingen die nu door mijn hoofd spoken! Ik weet het, het is echt fout om info in het internet te halen...grr....
Nou goed. Ik hoop er maar het beste van, en zie het wel...
Met S. gaat het heel goed. Hij is enorm snel gegroeid en is ondertussen alweer 6. Tenminste... Dat zegt hij zelf. Hij heeft gemerkt dat je met 6 veel meer mag, en daarom is meneer nu ook 6
Hij gedraagt zich wel als iemand van 3. Eigenlijk gedraagt hij zich als 2 jongetjes van 3, ha ha! Wat een monstertje kan hij zijn joh!! Maar oh wat een lekker ding!! Hoe gaat het met jou???
Ik heb met Koffietijd meegedaan om een arrangement te winnen voor de Efteling, hi hi hi! Duim je voor me dat we dit winnen?.... Dan kom jij ook en gaan we in de vliegende hollander, he! Ha ha ha! Dat zou wat zijn!!
Fijn weekend, en bedankt voor jouw reactie!

Mamvantwee

Mamvantwee

28-05-2011 om 12:50

Geen menstruatie meer

Ik heb vijf jaar een mirena gehad en na twee eerste maanden met permanente spotting heb ik daarna nooit meer een menstruatie gehad. Nu heb ik de mirena laten verwijderen en ik wilde ook geen nieuwe meer, omdat mijn libido naar nul was gezakt en ik vermoed dat mijn hogere bloeddruk ook voor een deel door de spiraal veroorzaakt werd. Ik voelde me twee weken na de verwijdering al veel meer mijzelf! Ondanks de menstruatie die nu ook gewoon terug is, natuurlijk.

Groet, Mamvantwee

Sascha2

Sascha2

30-05-2011 om 14:04

Helen (ot)

En of ik voor je duim! Dat zou wat zijn zeg, hahahaha! En anders: ik heb nog een boel kortingsbonnen. Regel jij de reis naar NL, regel ik de toegangskorting.
Hier gaat het ook goed hoor. T is ook al zo'n draak, die op zijn minst zes jaar denkt te zijn. Herkenning dus. Momenteel wil ze alleen maar met gekke gezichten op een foto (check hyves maar ). Ze vraagt iedere dag wanneer ze naar de basisschool mag. Nou dat duurt nog wel even. En ze is ontzettend jaloers naar de jongste toe. Wel pittig af en toe, zeker als T erg moe is. Dan wordt ze hardhandig naar A toe. Ik ken dat niet van de andere twee, die hebben nooit jaloerse trekken gehad. Nou ja, komt wel weer in orde en over pak hem beet 18 jaar gaan ze toch op kamers .
Wat onwijs spannend zeg, jouw gezondheid. Meis toch. Nee, je kunt beter niet het internet opduiken voor ervaringen met de mirena. Op de een of andere manier tref je dan met name de slechte ervaringen, niet de jubelervaringen. En die zijn er ook in overvloed hoor. Kijk maar eens in het archief hier. Alleen, over iets dat mensen fijn vinden wordt minder snel een discussie opgestart. Hoe gaat het nu, merk je al wat afname in bloedingen? Veel sterkte hoor!
X

Jacquel

Jacquel

05-06-2011 om 19:30

Twee jaar

Ik heb twee jaar non-stop gebloed en heb hem er toen uit laten halen. Maar iedereen heeft weer een ander verhaal. Sommige gelukkigen hebben vanaf dag 1 niet meer gebloed, bij anderen hield het bloeden na een half jaar op. Oftewel, er is geen peil op te trekken.

Jacquel

Jacquel

05-06-2011 om 20:23

Archief

Overigens ben ik 10 jaar geleden voor het eerst bij Ouders Online terechtgekomen door te googelen op Mirena. Toen werden er dus al discussies over gevoerd. Ongetwijfeld zul je een boel informatie in het archief kunnen vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.