Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-12-2012 om 14:13

Miroy

Hoe is het nu met jou en al die toestanden rond je werk??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pfff

het gaat hier zeker nog niet goed. Ik heb contact gehad met het UWV, zij kunnen uit zichzelf niks doen, ik kan wel zelf een arbo arts bezoeken maar die moet ik dan zelf betalen. Aangezien ik financieel aan de grond zit, is dit voor mij geen optie.

Verder ben ik 2x gebeld door de man van het detacheringsbedrijf. Vorige week belde hij om te vragen hoe het ging en of ik van plan was nog een maand thuis te blijven. Ik heb aangegeven dat het niet goed gaat en ik geen tijdsbestek kan noemen.

Afgelopen dinsdag belde hij weer. Hoe het ging want mijn baas zou hem een paar x hebben gebeld met de vraag hoe het met mij ging. Ik heb wederom aangegeven dat het niet goed gaat en dat ik in elk geval blij ben dat ik zo snel bij de psycholoog terecht kon, omdat daar eigenlijk een wachttijd van 3 tot 6 maanden voor stond. Hij zei dat er nu dan toch maar iets moest gaan gebeuren, dat hij zou kijken contact met mijn huisarts of psycholoog zou gaan zoeken, of een second opinion zou aanvragen. Hij zei dat hij me woensdag nadat ik bij de psycholoog zou zijn geweest mij nog een keer zou terug bellen. Dat is niet gebeurd.

Het gaat ook niet goed met me, ik ben doodmoe, kan op elk moment van de dag een aanval van moeheid krijgen en dan kan ik me ogen amper open houden. Ik ga niet altijd liggen, omdat ik me er niet aan wil laten wennen overdag te gaan slapen.

Maar waarom belt mijn baas mij niet zelf een keer op? Ik ben al vanaf 15 oktober thuis, niet 1 keer een telefoontje gehad met hoe gaat het en kom een keer een bakkie koffie drinken, weet ik veel! En hoezo een second opnion?? waarvan?? Er is niet eens een first opinion?? Ik ben bij de psycholoog geweest en heb haar gevraagd of hij zomaar info kan inwinnen. Dat kan dus alleen een bedrijfsarts. Zij zei dat ze alleen kan bevestigen dat ik bij haar kom. Niets meer, niets minder.

Ook heb ik de helft minder loon ontvangen. Dus schiet lekker op zo. Maar dat loon maakt niet dat ik nu ineens ga zeggen, ik ga weer werken. Dat gaat/ lukt me gewoon niet. Zo af en toe probeer ik auto te rijden samen met me moeder en van een ritje van een 15 / 20 minuten ben ik helemaal op.

Verder heb ik contact met mijn advocaat, hij heeft me een aantal opdrachten gegeven wat ik nog moet doen naar mijn baas/ detacheringsbedrijf toe voordat alles in gang kan worden gezet. Dit om te voorkomen dat we dingen hebben overgeslagen.

Wat betreft de belastingdienst, de sociale dienst heeft niets laten weten, ik heb een paar x gebeld en afgelopen dinsdag kreeg ik te horen dat ze het hoopte deze week af te handelen, maar ze was er donderdag en vrijdag niet. Nou dat schoot dus lekker op. Woensdag om 8.25 uur wordt ik gebeld door een man van de sociale dienst. Hij had mijn papieren gekregen en vroeg zich af of ik al middeling had aangevraagd. Ik zei dat hun dat zou bekijken of dat kon en ze me iets zouden laten weten en ik vervolgens niets mer heb gehoord. Ik moet dat nu dus alsnog doen en als ze daar een atwoord op hebben kunnen ze verder kijken. Ik was erg boos en zei dat ik het belachelijk vindt dat ze daar 6 weken later mee komen, terwijl zij weten dat de belasting echt niet gaat zitten wachten op wat er gaat gebeuren. Tja ze hadden meer zaken.... ja en bedankt!!

Dus al met al gaat het dus nog steeds niet lekker, moet ik zometeen naar me huisarts vanwegen mijn klachten van moeheid en andere lichamelijke kwaaltjes. Daarna met de belasting bellen, brieven opstellen, etc etc.

amk

amk

14-12-2012 om 09:26

Niet fijn

dat klinkt helemaal niet goed.
En je hebt nog steeds geen bedrijfsarts gezien dus. Op zich is dat nu je bezig bent met een advocaat gunstig voor jou. Het bedrijf is nu in gebreke. Dat maakt hun positie er niet sterker op.

EEn dikke knuffel van hier en heel veel sterkte.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-12-2012 om 14:25

Miroy

Jeetje, dit kan echt niet Miroy. Ik begrijp ook niet goed waarom je advocaat niet allang eea heeft rechtgezet. Dit duurt al 3 maanden! Als ik jou was zou ik Stichting De Ombudsman inschakelen; zowel de Stichting Ombudsman als de Nationale Ombudsman (voor problemen met overheidsinstanties) hebben mij al vaker geholpen en met succes. Ja, het is weer bellen maar anders blijf je zo zonder (snel) resultaat doorsukkelen. http://www.deombudsman.nl/
http://www.nationaleombudsman.nl/

Je werkgever is in ieder geval in gebreke. Maar ondertussen ga jij er aan onderdoor en dat kan en mag niet! Ik hoop dat er snel een oplossing en duidelijkheid komt! Sterkte!!

Baas heeft gebeld

gisteren telefoon gehad van mijn directe baas. Hoe het met me gaat? Ik geef aan dat het nog niet goed gaat. Hij zegt; ow nog niet goed? Ik zeg nee.

Hij; dat is jammer, ik had wel verwacht dat je een keer iets van je zou laten horen, een kop koffie kwam drinken o.i.d. maar we horen of zien niets van je, je collega's zijn ook benieuwd hoe het met je gaat...

Ik zeg ja ik hoor of zie van jullie toch ook niks, ik ben vanaf 15 oktober thuis jullie hebben al die tijd ook niks van jullie laten horen. Daarbij ben ik al een keer op het werk geweest met de vergadering.

Hij zegt ja maar dat moest je van het detacheringsbedrijf!
Ik zei nee hoor dat heb ik zelf aangegeven, hij wist niet eens dat er een vergadering was, dat was mijn eigen keuze.

Hij zegt ja we hadden wel verwacht dat je kort daarna aan de slag zou gaan, je hebt immers met de kerst een vrije dag aangevraagd. Ik zei ja dat kllopt dat had ik ook verwacht, maar helaas is het niet zo.

Heb uitgelegd waar ik allemaal mee bezig ben en heb aangegeven dat ik tot 2x toe heb aangegeven bij het detacheringsbedrijf dat ik op therapeutische basis een paar uurtjes wil gaan proberen weer langzaam te gaan kijken hoe het gaat. Maar dat het detacheringsbedrijf de deur dicht gooit en mij niet wil doorbetalen in de ziektewet zodat ik zekerheid heb kwa financiƫn en als het niet gaat er problemen komen.

Hij zei daar niet van op de hoogte te zijn en dat ik altijd mijn werk goed heb gedaan en zij tevreden waren en dat hij het desnoods uit eigen zak moet gaan betalen.

Uiteindelijk heb ik aangeboden om vandaag met hem hierover in gesprek te gaan en moet ik dadelijk naar hem toe. Ik ga aangeven hoe ik me voel ten opzichte van hoe het allemaal is gelopen. Mocht het uitgepraat kunnen worden, dan ben ik bereid met goede voorwaardes om weer te gaan proberen te werken. Maar wel alles zwart op wit.

Ik ben benieuwd hoe het dadelijk gaat lopen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-12-2012 om 14:24

Miroy

Ik begrijp echt niet dat dit niet allang opgelost is dmv je advocaat of De Ombudsman. Jij bent ziek; dat had allang officieel gemeld moeten worden en je had allang een gesprek met de Arboarts moeten hebben inclusief reintegratie-aanbevelingen.
Nee, natuurlijk hoef jij niets van je te laten horen. Jij bent ziek thuis. Iedere actie van jou om op je werk te verschijnen om welke reden dan ook kan gebruikt worden om te zeggen: "je bent dus niet ziek". Als hij met je wil praten moet hij naar jou toe komen. Er valt niets te "werken op therapeutische basis" want je bent officieel niet ziek. Er valt dus sowieso niets uit te praten. Als jij hierin mee gaat kan je verweten worden dat je gewoon een paar maanden niet op je werk bent verschenen, heb je geen recht op je geld (loon/ziektegeld) en kan je zo ontslagen worden. Dan ben je verwijtbaar werkloos.
Het is ook bijzonder vreemd dat deze baas nu zo poeslief doet en het detacheringsbedrijf niets van zich laat horen en niet regelt wat ze allang hadden moeten regelen: ziekmelding doorgeven.
Er wordt al maanden een heel vreemd spelletje met je gespeeld en alleen jij kan dat rechttrekken, met behulp van een deskundig iemand die daadwerkelijk iets doet. Ik heb niet zo'n vertrouwen in je advocaat; ik zou via het Juridisch Loket, Sociaal Raadslieden en/of De Ombudsman zsm iemand anders inschakelen. Tot die tijd ben en blijf je ziek en moet je niet ingaan op al die mooie praatjes. Uiteindelijk ben jij de dupe en kunnen je baas en je detacheringsbedrijf zich in hun handjes wrijven en gewoon doorgaan met deze onfrisse praktijken waardoor andere werknemers ook weer benadeeld kunnen worden.

amk

amk

20-12-2012 om 18:17

Idd elisa

dit is helemaal niet zuiver op de graat. Op het werk verschijnen om welke reden dan ook op dit moment is het onverstandigste wat Miroy kan doen.

Miroy, alles kan en ZAL tegen je gebruikt worden.
Je bent lid van de vakbond heb je eerder gezegd. Ik zou daarmee in zee gaan. Deze advocaat die je nu hebt doet op dit gebied zijn/haar werk niet goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.