Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder2b

Moeder2b

18-06-2011 om 09:29

Mislukte abortus

Ik heb m'n zwangerschap willen afbreken en daarvoor pillen geslikt (via ziekenhuis). Ik heb wel gevloeid, maar bij de controle bleek ik nog zwanger te zijn. Inmiddels wil ik het kindje eigenljk houden. Ik maak me wel zorgen over de toestand van het kindje. Ik kan me niet voorstellen dat die pillen geen invloed hebben gehad.. Heeft iemand voor mij ervaringverhalen? MIsschien moet ik nu toch maar beter ook B zeggen ... Maar het lijkt m'n laatste kans (alleenstaand, 35+)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet meegemaakt

maar ik kan me voorstellen dat je in een rollercoaster zit van wat je nu wilt..

Ik denk dat ik zou denken ´dit kindje wil gewoon blijven´ om vervolgens weer te denken dat dat natuurlijk onzin is..

Maar goed, gevoelens zijn niet altijd zo van de ratio

Als ik op mijn gevoel af zou gaan en het zou eigenlijk wel passen in mijn leven, dan zou ik kiezen om het kindje te houden...maar ja, ik heb altijd een grote kinderwens gehad, dus dat is misschien een verkeerde vergelijking t.o.v. jou?

Sterkte in elk geval!

Janna3

Janna3

19-06-2011 om 18:37

Arts

Inderdaad, overleg goed met je arts. Als het goed is heb je twee soorten medicijnen geslikt/ingebracht. De eerste zou ervoor moeten zorgen dat de groei van het vruchtje stopt. De tweede moet de uitdrijving op gang brengen. Mocht het zo zijn dat het vruchtje wel is gestopt met groeien, maar niet goed is uitgedreven dan is er helaas geen mogelijkheid om de zwangerschap uit te dragen, hoe zeer ik het je zou gunnen. Mocht het in het eerste stadium anders zijn gelopen zou er misschien nog een kans zijn. Veel sterkte in elk geval.

Moeder2b

Moeder2b

19-06-2011 om 19:21

Janna3

Ik heb inmiddels nog een echo gehad en alles 'is okay'. Het kindje groeit en ik ga er ook van uit dat het blijft zitten tot het tijd is. Maar, ik blijf dus bang dat dat eerste medicijn meer invloed heeft gehad dan je wil. Alcohol en drugs zijn ook niet goed voor de vrucht. Ik zou dus graag horen dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt en echt een gezond kindje heeft gekregen.

Fianna

Fianna

19-06-2011 om 21:02

Moeder2b

'Ik zou dus graag horen dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt en echt een gezond kindje heeft gekregen.'

dat kun je wel willen horen, maar dan nog zegt het niks. Er zijn legio vrouwen die bijv roken en drinken tijdens zwangerschap en een groot gedeelte van de babies houdt er niks aan over en ander gedeelte wel. Ik denk dat je echt met een arts er over moet hebben wat de risico's zijn.
Sterkte hoor want ik snap op zich jet bezorgdheid, maar ik denk echt dat je een professioneel antwoord hierop moet hebben.

Aan kansberekening heb je niks

als bekend is dat je nu statistisch gezien dit-of-dat kunt verwachten, zegt dat nog niets over jouw kindje.

Het is erg lastig, maar je kunt niet meer doen dan raad vragen aan je arts en verder afwachten. Het is niet anders. veel sterkte!

Truus

Truus

19-06-2011 om 22:17

Anders

Ik weet niet wat voor medicijn je krijgt om een abortus op te wekken, maar ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap anderhalve maand de pil doorgeslikt terwijl ik zwanger was (zonder dat te weten). Mijn kind is helemaal gezond geboren. In die anderhalve maand heb ik overigens ook gewoon gedronken (best veel, aantal feestjes) en gerookt.

dc

dc

20-06-2011 om 17:17

Truus - ot

Mijn moeder heeft dat bij mij ook gedaan, en ik kan niet tegen de pil. Ik word er zwaar depressief en suicidaal van. Voor de rest geen nadelige effecten voorzover ik weet, maar hou dat even in de gaten als je een dochter hebt en ze puber wordt

liora

liora

20-06-2011 om 22:44

Moeder 2b

Als je de morning afterpil hebt geslikt en het kindje fit er nog, kan dat volgens mij geen kwaad. Maar dit moet je idd met een arts bespreken.

Goed van je dat je het avontuur aangaat om alleen een kindje te krijgen. Mij bevalt dat avontuur al heel wat jaartjes uitstekend!!

Veel succes!

Liora

Handicaps

Het drukt je wel met je neus op de risico's. Eigenlijk loop je altijd risico. De risico's zijn wat groter als je ouder bent of niet gezond leeft maar zonder dat kun je ook al een kindje krijgen dat niet helemaal gezond is. En de vraag is of je dat risico wil lopen als alleenstaande ouder. Het kan. Informeer jezelf.
Ik heb zelf met gehandicapte kinderen gewerkt en dacht bij mijn zwangerschappen dan maar dat het een geluk is dat er een ZMLK-school met zwembad in mijn buurt was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.