Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brabander

Brabander

14-04-2011 om 10:22

Mitralisklep

Betreft mijn vader van begin 80. Heeft iemand, liefts positieve , verhalen over een gerepareerde/vervangen mitralisklep op hogere leeftijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-04-2011 om 11:11

Mijn opa

kreeg op vrij hoge leeftijd een nieuwe hartklep (ik weet niet wat voor klep). En heeft dat prima doorstaan en er nog een tijd goed mee geleefd.
Ik heb geen uitgebreid verhaal, het is al een flinke tijd geleden, en opa is inmiddels wel overleden, maar ik kan me geen moeilijkheden herinneren.
Sterkte!!

Brabander

Brabander

14-04-2011 om 12:59

Ishtar

dat soort postieve berichten hoor ik graag . Is natuurlijk onzin, want elke situatie is weer anders. Je realiseert je dat aan alles een eind komt, hoe graag je dat ook wilt verdringen.

Ja ik

Niet persoonlijk, wel bij patienten. Heb een tijdje als arts op de hart chirurgie afdeling gewerkt.

Over het algemeen zullen ze alleen bij iemand op leeftijd opereren als ze verwachten dat de patient er zich echt beter door gaat voelen en de andere risico's (behalve leeftijd dus) laag zijn.

Ik heb trouwens alleen maar succesverhalen gezien in mijn tijd daar voor die specifieke groep waar je het over hebt.

Ik heb het advies al vaak gegeven maar ga gewoon mee naar de consultatie. Zeker voor zo'n grote operatie vindt het personeel het alleen maar fijn als de hele familie goed voorbereid is. Stel lekker al je vragen, ook de rare, dan ga je met een geruster hart naar huis!

Mariel

zoetje

zoetje

14-04-2011 om 14:41

En hier ook

mijn vader heeft vorig jaar een nieuwe hartklep gekregen. Hij is nu 79. Het jaar daarvoor was hij 'afgeschreven', de artsen konden niets meer voor hem doen, zijn algehele conditie was te slecht om hem nog te opereren. Met kerst kreeg hij een zwaar hartinfarct, waardoor hij een aantal weken in het ziekenhuis lag. Daar bleek hij zo wonderbaarlijk van te herstellen en aan te sterken dat de artsen het wel weer aandurfden om te opereren. De operatie is heel goed gegaan (naast een nieuwe hartklep ook 5 omleidingen), zijn hart klopte weer als een tierelier. So far, so good.
Helaas heeft mijn vader wel complicaties gekregen. Hij heeft een heel ernstige infectie aan het borstbeen er bij gekregen, waarbij de wond opnieuw opengemaakt moest worden. Een lange en pijnlijke weg. Maar hij heeft zich er doorheen geknokt en nu gaat het weer goed met hem. Zijn hart doet het nog steeds goed. De infectie heeft hem de das omgedaan, waardoor hij minder kan dan gehoopt. Maar hij wandelt inmiddels weer dagelijks zijn rondje om de haven, en dat kon hij daarvoor echt niet meer.

Hier ook succes

bij mijn schoonvader. Is 79 en heeft vlak voor de kerst 2 nieuwe hartkleppen en 4 omleidingen gehad. Afgelopen vrijdag heeft hij de laatste revalidatie bijeenkomst gehad. Lopen kost nog moeite, maar moet erbij zeggen dat schoonvader ook longemfyzeem heeft en last van verkalking in zijn oren. Die kalkdeeltjes gaan soms op zijn evenwichtsorganen liggen waar hij dan veel last van heeft. Maar met zijn hart gaat het weer prima!

Sterkte!

Groetjes Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.