Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Autodisco

Autodisco

07-02-2011 om 23:22

Moeder ongesteld kind(eren) soms ook pijn

Hallo,

Lange tijd alleen gelezen, nu maar eens een vraag stellen:

Wij hebben 2 dochters van 6 en 8 die, als hun moeder ongesteld is, zelf soms ook een klacht hebben.

Ze weten niet dat hun moeder ongesteld is en worden in die week soms (niet altijd) wakker met 'billenpijn'.
Deze billenpijn zit meestal in de vaginastreek en doet zoveel pijn dat ze er wakker van worden.

Toen ze nog erg klein waren zijn we er weleens mee naar de huisarts/huisartsenpost geweest maar niemand kon ons echt vertellen wat het was (toen wisten we ook niet van de combinatie ongesteld zijn) en wat een oplossing is (nu helpt even naar wc gaan, 'zalfje', als het echt heel erg is even in bad gaan zitten).

Pas sinds kort zijn we er achter dat het eigenlijk alleen gebeurt als mama ongesteld is.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alweer?

Moeder van Venus had in Gezondheid zelfde vraag.

Tja

Is dit wel serieus, of een trol die hier rondwaart
muizemeis

Moeder en Dochter van Venus

Moeder en Dochter van Venus

08-02-2011 om 10:57

Niet van mij!

Even voor de duidelijkheid. Deze vraag komt niet van mij!

Autodisco: Ik herken het hoor! Ik heb een zelfde vraag lopen bij Gezondheid. Maar pas op, want je wordt zo voor van alles en nog wat uitgemaakt. Van pedo tot eraantoe dat je man je dochters misbruikt omdat jij niet kunt... Ik heb heel wat over me heen gekregen!

Mijn dochter heeft wat schraalheid aan de lippen. Er wordt al gesuggereerd dat het aandachttrekkerij is, dat ze doorheeft wanneer ik ongesteld ben omdat ik dan sjaggie zou zijn ofzo. Of haar minder aandacht zou geven en ze hierdoor hiermee aandacht gaat trekken.

Zelf ben ik erg bezig met biologie e.d. en weet dat volwassen vrouwen (mits niet aan de pil) gezamelijk kunnen menstrueren. Ik ben ervan overtuigd dat er meer speelt dan wij weten qua reuk, feromonen etc en het dus wel degelijk ook het jonge meisjeslichaam zou kunenn beinvloeden. Ik kan er nog weinig over vinden op internet. Maar blijf zoeken. Ja mag me ook PB-en maar weet niet of dat hier kan.

Puck

Puck

08-02-2011 om 11:25

Nee, medvvenus

Je werd helemaal niet voor van alles uitgemaakt. Er werden mogelijke suggesties gedaan. Je trekt wel alles heel erg in het negatieve moet ik zeggen. Dat die suggestie jou niet aanstaan is natuurlijk prima, maar aan de andere kant, als dat helemaal niet speelt dan snap ik niet zo goed dat je zo ontzettend aangebrand reageert. Je vraagt om herkenning, mensen geven hun ideeën en tja, als je dat niet aanstaat en dan zo reageert zegt dat meer over jou dan over de andere posters.

koentje

koentje

08-02-2011 om 12:35

Precies,

puck.
De toon waarop dingen gezegd zijn valt heel erg mee volgens mij. Overdreven!

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2011 om 18:35

Moeder van venus enzovoort

Dat is alláng bekend, onderzocht en gedocumenteerd - dat gelijk lopen van cycli van vrouwen. En natuurlijk worden jonge meisjeslichamen daar ook door beinvloed, ook zíj hebben die hormonen al. Maar wat ik niet begrijp is de jeuk/irritatie. Dát verband zie ik niet, ik snap dat ze reageert op hormonen bladibla, maar waarom dat zou leiden tot jeuk/irritatie - dát verband zie ik niet. Dat zou betekenen, even doorredenerend, dat alle meisjes van wie de moeder zonder pil haar cyclus doorloopt, van nu 3e jaar af ongeveer maandelijks een periode van jeuk/irritatie door zouden maken tot aan hun pak 'm beet 12e, 13e jaar. Dat lijkt me toch best veel worden.
Maar goed, dat heb ik je in dat andere draadje ook al gevraagd.

Tirza

Autodisco

Autodisco

08-02-2011 om 22:16

Extra info en reacties

Hallo iedereen,

>Moeder van Venus had in Gezondheid zelfde vraag.
Sorry dat wist ik echt niet. Ik heb een aantal zoek acties gedaan om te kijken of er al zoiets op stond, blijkbaar niet goed genoeg gezocht.
Ik heb ook op Google gezocht. Kan inderdaad wel iets vinden over "tegelijkertijd ongesteld zijn" maar niet iets over pijn bij dochters. Zij ervaren het overigens als pijn en niet als jeuk.

Maar goed, als er andere zijn die ook hetzelfde ervaren als wij dan ben ik blij dat we niet uniek zijn.

Mocht er iemand een linkje op internet hebben naar een soort gelijk verhaal dan heb ik in ieder geval interesse.

Bedankt voor jullie reacties.

Bij mij omgekeerd

Ik word niet meer ongesteld omdat ik geen baarmoeder meer heb. Maar als dochter ongesteld is, krijg ik ook wel eens krampen, zelfs als ze op dat moment bij haar vader is. Maar dat is niet alleen tussen ons. Een paar jaar geleden hadden we onze zoon naar een verjaardag gebracht en gingen zelf een middagje Ikea-en. Onderweg zei ik tegen mijn man: "o, zoon huilt". Toen ik de moeder in kwestie belde bleek dat hij inderdaad hard was gevallen en had beide knieen lelijk opengehaald.

Jacoline29

Jacoline29

11-02-2011 om 20:10

Misschien

toch irritatie door een schimmeltje?(de candida)Ik zou er mee naar de huisarts gaan en kijken of ze een oorzaak kunnen vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.