Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeite met “ziek zijn” en nonchalante behandelaar


Bluebell

Bluebell

09-04-2023 om 11:30 Topicstarter

Zucht… Bloedverlies begint heftig te worden, met veel stolsels en helder bloed. Heb voor dit geval een kuur Tranexaminezuur gekregen van de gynaecoloog maar het betekent waarschijnlijk, als het zo doorgaat, dat er een spoedoperatie plaats moet vinden i.p.v. de geplande datum af te wachten. Ik vind het doodeng worden eerlijk gezegd.
Bluebell

Bluebell schreef op 09-04-2023 om 11:30:

Zucht… Bloedverlies begint heftig te worden, met veel stolsels en helder bloed. Heb voor dit geval een kuur Tranexaminezuur gekregen van de gynaecoloog maar het betekent waarschijnlijk, als het zo doorgaat, dat er een spoedoperatie plaats moet vinden i.p.v. de geplande datum af te wachten. Ik vind het doodeng worden eerlijk gezegd.
Bluebell

Dit is inderdaad knudde maar misschien kan die kuur je door de komende dagen heen helpen? Wanneer staat de operatie gepland? 

Bluebell schreef op 09-04-2023 om 11:30:

Zucht… Bloedverlies begint heftig te worden, met veel stolsels en helder bloed. Heb voor dit geval een kuur Tranexaminezuur gekregen van de gynaecoloog maar het betekent waarschijnlijk, als het zo doorgaat, dat er een spoedoperatie plaats moet vinden i.p.v. de geplande datum af te wachten. Ik vind het doodeng worden eerlijk gezegd.
Bluebell

Als het te erg wordt of je wordt heel slap dan zeker de Hap bellen! Is er iemand bij je?

Bij mij helpt tranexaminezuur wel om de bloedingen wat minder heftig te laten zijn. Sterkte!

Bluebell

Bluebell

09-04-2023 om 15:31 Topicstarter

mijn man is er. Ik ga sowieso dinsdag bellen met de gyn. In principe is de operatie 11 mei gepland. Nu is de bloeding weer gestopt, het is compleet onduidelijk wat het erger of minder maakt: heeft niets te maken met stress of met lichamelijk activiteit… Ook niet met wat ik eet. 

Ik heb destijds ook wel eens een medicijn gekregen om het bloeden en stolsels te verminderen naast de orgametril, weet de naam alleen niet meer. 

Bluebell schreef op 09-04-2023 om 15:31:

mijn man is er. Ik ga sowieso dinsdag bellen met de gyn. In principe is de operatie 11 mei gepland. Nu is de bloeding weer gestopt, het is compleet onduidelijk wat het erger of minder maakt: heeft niets te maken met stress of met lichamelijk activiteit… Ook niet met wat ik eet.

Het klinkt best gevaarlijk eigenlijk. Zou het niet je baarmoeder zijn dan zou er toch met veel meer alarm naar gekeken worden lijkt me, terwijl je dit bloed ook in rap tempo verliest…

Bluebell schreef op 09-04-2023 om 15:31:

mijn man is er. Ik ga sowieso dinsdag bellen met de gyn. In principe is de operatie 11 mei gepland. Nu is de bloeding weer gestopt, het is compleet onduidelijk wat het erger of minder maakt: heeft niets te maken met stress of met lichamelijk activiteit… Ook niet met wat ik eet.

Hoe is het nu met het bloeden? Anders toch maar naar de spoedeisende hulp ofzo. 

Bluebell

Bluebell

10-04-2023 om 09:23 Topicstarter

het bloeden is sinds gisterochtend zo goed als gestopt, af en toe een druppeltje. Het is al een paar keer eerder gebeurt de afgelopen 2 maanden dus ik verheug me niet maar het is wel even fijn. 
bluebell

Even terug inbreken, Bluebell, hoe is de operatie gedaan en hoe is het met je herstel? Hopelijk gaat het goed en waren er geen complicaties en ben je goed begeleid. Is er nog een oorzaak gevonden?

Bluebell

Bluebell

24-05-2023 om 07:38 Topicstarter

Lief dat je het vraagt! De operatie ging goed, kijkoperatie. en de herstel is ook spoedig (geen pijn), daardoor loop ik mezelf soms voorbij. Gelukkig heb ik een lieve man die me dan naar de bank stuurt en een kopje thee brengt. Behalve de twee grote vleesbomen is er geen andere reden gevonden voor het bloeden. Er is materiaal gestuurd naar de patholoog maar ze verwachtten geen bad news. 
Wat ik nu al merk is dat ik niet meer elke half uur hoef te plassen (ik leek wel een hoogzwangere wat dat betreft). Is ook niet gek: gynaecoloog zei dat ik een “hele grote baarmoeder” had. Kortom al goed, ook moet ik nog steeds vaak rusten.
Bluebell

Wat fijn om te horen! Luister naar je lijf, fijn dat je man je terug fluit. Soms heb je dat nodig he. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.