Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

12-12-2012 om 09:39

Monddouche, floss of

Vorige week heeft de tandarts een brug geplaatst, het ziet er werkelijk prachtig uit! De brug sluit mooi aan op het tandvlees en ik zie geen verschil met m'n eigen tanden. Alleen: de brug sluit zo mooi aan dat er geen ruimte (meer) is tussen de brug en het tandvlees; ik kan er met zo'n dikke flossdraad niet tussenkomen. Ik heb ook al ragers geprobeerd, maar het lukt niet. De tandarts heeft er op aangedrongen dat ik het deel boven de dummy goed schoon moet houden, maar dat lukt dus niet. Nu zei m'n collega dat een monddouche wellicht zou kunnen helpen. Daar heb ik naar gekeken op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zo heb je een waterpik: een soort elektrische tandenborstel met een grote watertank, een airfloss van Philips Sonicare die beweert met de hoeveelheid van twee theelepels water het ook schoon kan houden, Oral B heeft een oxyjet sproeier. Wat ik graag zou willen weten is, werkt zo'n monddouche? En als je er een hebt, welke heb je dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

12-12-2012 om 10:33

Tandarts bellen

Bel je tandarts, die kunnen het beste advies geven (voordat je een duur apparaat koopt)
Ragers en dik flosdraad zijn te dik, je hebt ook dun flosdraad wat je nog kan uitproberen, lijkt mij persoonlijk effectiever dan zo'n waterdouche.

Superdunne

ragertjes proberen, ik heb van die gummy ragers, vind ik erg prettig. Verder hebben wij ook een water spoeler van Phillips, die komt helaas erg moeilijk tussen heel dicht op elkaar staande tanden, bij mijn kiezen doet ie het perfect.

Op zich ben ik ook erg blij met de sonicare elektrische tandenborstel, die trilt veel sneller dan mijn oral b, de tanden worden veel schoner en mijn tandarts maakte een opmerking dat mn tandvlees er beter uitzag..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.