Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tanneke

Tanneke

24-02-2012 om 01:00

Mondor's disease

Heeft iemand hier ervaring met Mondor's disease?
Ik gok dat het in het Nederlands ziekte van Mondor heet.

Sinds een paar weken heb ik van die dikke koorden die van direct onder de borst doorlopen naar net onder mijn ribbenkast. Het is een ziekte die blijkbaar vaak voorkomt na borstoperaties,meestal binnen een paar weken na de ingreep.
Nu had ik vorig jaar borstkanker en heb dus een operatie gehad,maar het speelt ineens op, een jaar na de ingreep.

Het is dus een soort van ontsteking van de aders zoals ik het begrijp en op zich onschuldig,maar het doet best zeer.
Het is een beetje alsof er een dikke ronde veter net onder mijn huid zit, die zeer doet.

Volgens de arts heeft het niets te maken met de radiatie die ik heb gehad,maar ik lees hier en daar dus anders.

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en was nieuwsgierig of iemand hier op het forum het kent en met er kan vertellen.

Heb inmiddels een echo en mammogram gehad en die zagen er beide okay uit . Vind het zo'n vreemde gewaarwording!
Ik had er een week later nog een, helemaal links, die was ook dikker.Zeg maar tussen waar je oksel begint en halverwege de borst, doorlopend naar de zijkant van de ribben.
Die trokken aardig weg,maar nu begint er weer een op te komen denk ik.

Dank voor het lezen alvast,

T

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tanneke

Ik ken het verschijnsel niet, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat er hier iemand is die je kan helpen.

Chris

Tanneke

Tanneke

24-02-2012 om 17:43

Dank chris h

Ja, gek iets he? Zoveel rare dingen waar ik nog nooit van gehoord heb. Bedankt voor je berichtje.

Ely

Ely

25-02-2012 om 08:47

Tanneke

Gister heb ik gekeken of ik in mijn voorlichting mbt bestralen er iets over kan vinden maar helaas....
Wat een pech, het klinkt ook echt zeer onaangenaam. Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tanneke

Tanneke

25-02-2012 om 17:17

Ely

bedankt voor het kijken in elk geval. Ik geloof dat het te maken heeft met litteken weefsel in de borst, wat verklaard dat het vaak opkomt na een borstoperatie,maar door de bestraling heb ik ook een hoop litteken weefsel aan die kant . Sinds die bestraling is de hele boel keihard in elk geval en het is dus een jaar geleden.

En ik vind het zo gek dat, als het te maken heeft met litteken weefsel, dat het vaak opkomt binnen een maand na een operatie. Dan heb je nog niet zoveel litteken weefsel toch?

Ik blijf zoeken en doorvragen!
Elke dokter heeft er wel weer ergens van gehoord,maar ze weten niet wat te doen. Het zakt vanzelf weer af zeggen ze.tsja....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.