Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mri bij kind

Wie weet hoe een MRI bij een 10 jarige gaat?
Kunnen ze goed blijven liggen?
We krijgen er binnenkort 1 voor zoon en de vraag is nu met of zonder slaapmiddel of lichte narcose?
Zoon is een verstandig manneke wat je veel uit kunt leggen maar als hij bv stil moet zitten/liggen heeft ie ineens jeuk aan zijn neus of zo. of wiebelt zijn voet ineens 2 keer.
Wie weet er meer over hoe het gaat?

Groejtes lilian

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeuk

Ik heb net zelf een MRI gehad, en vroeg of ik mocht krabben in geval van jeuk-aan-neus (niet alleen kinderen hebben daar precies op dat moment last van . Was geen enkel probleem, je moet wel redelijk stil blijven liggen, maar ff krabben kon best.
Ik weet verder niets over MRI bij kinderen hoor, zou anders ook ff de poli bellen met vragen.

soepstengel

soepstengel

28-03-2010 om 13:25

Aha dat scheelt al

We krijgen nog meer informatie hoor maar afgelopen maandag was de vraag aan ons of zoon het zou aankunnen zonder slaapmiddel en daar twijfel ik wat over.

(ot)En inderdaad jeuk; t is is niet alleen bij kinderen...ik heb altijd jeuk als ik bv met mn handen in het gehakt sta of zo....

miranda

miranda

29-03-2010 om 07:06

Mijn dochter

was 7 toen ze zonder narcose of slaapmiddel in de mri ging, en dat ging prima. Ik mocht erbij blijven en als ze jeuk of iets dergelijks had moest ze het even zeggen door middel van op het knopje drukken!! Maar ze had helemaal geen jeuk! En heeft het prima gedaan. Volgende week heeft ze weer een mri en ik verwacht dan ook geen problemen.
Mijn dochter zelf vond alleen dat het veel herrie maakte en dat de muziek die ze had meegenomen niet duidelijk te horen was!
Sterkte en succes.
Groetjes Miranda

reina

reina

30-03-2010 om 19:17

Ligt aan je kind

Mijn zoon kreeg zijn eerste MRI (zijn hoofd werd gescand) toen hij 7 jaar was. Omdat hij ook bij andere scans helemaal stil kon liggen hoefde hij geenroesje. Sommige andere kinderen kregen dat wel. Hij heeft er daarna heel veel gehad en het is booit een probleem geweest, hij wist dat bewegen betekende dat het over gedaan moest worden en dat wilde hij niet, daardoor lukte het hem elke keer doodstil te blijven liggen. Ik ben er de eerste jaren altijd bijgebleven en raakte zijn been aan zodat hij zeker wost dat ik er was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.