Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 17:58

Muggebulten

Mijn dochter heeft voor de tweede keer een enorme muggenbult op haar been. We snappen niet goed waarom ze zo groot zijn. Wie weet waarom een muggenbult zo groot kan worden dat het echt opvalt en pijn doet? Normaal gesproken is een muggenbult bij ons van normale afmetingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

30-07-2009 om 18:07

Reactie

De één reageert gevoeliger op muggebeten dan de ander,mijn kinderen krijgen er enorme plekken van,met zelfs gele blazen na verloop van tijd.Inderdaad ook pijnlijk,ja.
Groetjes,Bastet

Yvon Meijer

Yvon Meijer

30-07-2009 om 18:31

Allergisch

Ja, zoals Bastet schrijft, zijn sommigen er gevoeliger voor dan anderen. Ik ben er ook altijd erg allergisch voor geweest, kreeg vroeger bulten zo groot als een voetbal. Het is wel iets beter geworden, de bulten nu worden sneller klein maar de jeuk blijft wel lang, per prik ongeveer 2/3 weken jeuk. Wees extra op je hoede bij een wespensteek; grote kans dat je dan dit in het kwadraat krijgt.. of erger. Groetjes, Yvon.

Zijn het de eerste?

Ook bij mij de ene keer erger dan de andere, maar ik krijg de indruk dat de eerste beten in het seizoen de grootste bulten opleveren. Net of je lichaam eraan moet wennen... Maar misschien is het toeval.

Groeten,

Temet

Hier hetzelfde

oudste zoon is blijkbaar erg lekker en de bulten worden bij hem ook nog eens enorm. Ze zijn groot en ook hard. Doet ook zeer. Gisteren ben ik maar eens op onderzoek gegaan. Forumarchief afgespeurd en naar de apotheek. Heb nu vloeibare lidocaine voor hem. Als je dat er op smeert, is in elk geval de jeuk minder. Het krabben maakt namelijk ook dat het gif zich verspreidt en daardoor wordt de plek groter (aldus de apothekerassistente). Verder heeft mijn echtgenoot aerius voor zijn hooikoorts. In overleg met de huisarts geef ik hem soms een tabletje als zoonlief last heeft van galbulten. Aangezien de muggenbulten ook zo groot worden, geef ik hem nu ook een aeriustabletje als hij muggenbulten heeft. De bulten worden dan inderdaad iets minder gezwollen.

Vandaag gaan we zwemmen bij een plas. Heb hem het tabletje al gegeven. Voordat we weggaan smeer ik hem nog in met azoron met deet erin. Hopelijk voorkomt dat dat hij gestoken gaat worden daar. Hoewel, ik heb er een hard hoofd in. Hij zal toch de meeste tijd in het water te vinden zijn...en ja, dan spoelt het er weer af.

Groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 15:07

Purk

Kun je lidocaine zonder recept kopen?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

31-07-2009 om 15:37

Kaaskopje

Je zou trouwens nog bij de dokter langs kunnen gaan hiermee. Misschien heeft hij/zij iets wat kan helpen, of heeft tips wat wel en niet te doen. Ik heb mijn hele leven nog niks gevonden wat hielp maar ben op een gegeven moment ook gestopt met zoeken omdat ik alles al geprobeerd had. Maar wie weet is er ondertussen toch iets ontwikkeld wat kan helpen. Ik ben vroeger eens naar een arts in Frankrijk geweest en die heeft me toen een zalf en pillen gegeven en ik mocht met de plek niet in de zon. Ik weet niet wat het was en of het geholpen heeft. Wat je zelf al zei klopt: zo'n grote plek jeukt eigenlijk niet eens zo zeer, het doet voornamelijk pijn. Het enige wat bij mij helpt is zorgen dat je niet gestoken wordt (wat natuurlijk niet kan), dus met klamboe slapen en bij een steek: niet krabben, wat vreselijk moeilijk is En ik heb altijd antihistamine bij me voor nood bij een extreme reactie. Mocht je een wondermiddel vinden, laat het mij/ons dan weten, ik zou voor mezelf graag nog iets vinden en ik ben bang dat mijn kinderen dit t.z.t. ook krijgen. Succes ermee, groetjes, Yvon.

Hier

Dus ook twee kids allergisch, hebben er idd Aerius voor. Helpt goed. Nu de vierde ook van die grote schijven. Steeds opnieuw, groot, dik en hevige jeuk. Ben dus bang dat ook hij een Aerius klant wordt. Moet ik eerst naar de HA. De oudste twee lijken er soms minder last van te hebben soms meer. Insmeren met tropische muggenmelk helpt het beste. Hier ook diverse andere sprays. Helpen helaas maar tijdelijk.
Maar die tropische muggenmelk helpt veel beter. In plaats van Azaron gebruik ik ook nog Nestosil, voor de jeuk. Helpt ook nog wel.
En slapen onder klamboes. Vooral op vakantie.
Gr. Rymcke

Bastet

Bastet

31-07-2009 om 16:03

Ja hoor

Mijn kinderen kregen dan een zalfje van de HA,wat de reactie op een beet minder heftig maakte.
Bastet

Zonder recept

ik heb het gisteren zonder recept gekregen. Het zit in een klein flesje, dop met kwastje, zodat je het spul niet met je vingers hoeft aan te raken.

En hoera! We zijn zonder muggenbulten teruggekomen van het water vandaag.

groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 19:16

Blijkbaar overal anders

Ik kreeg te horen dat het op recept moest. Nu Lamisil meegekregen en als dat niet helpt moet ze maandag even langs de dokter.

Jammer

wat doet lamisil? Ik heb er nog nooit van gehoord.

groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 01:10

Lamisil haha

wat een misser! Ik was te lui om nog even op het doosje te kijken... Het gaat om Afterbite.

Oke

weleens afterbite op een beetje opengekrabte muggenbult gedaan? au au au au...dat doet echt gemeen zeer!

Ik hoop voor je dochter dat het werkt.

groetjes van Purk

p.s. en anders koop ik hier gewoon een potje lidocaine voor je en stuur het op

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2009 om 14:00

Anti-histamine

tabletje geven, vrij verkrijgbaar bij het Kruidvat. Helpt vaak enorm goed tegen de zwelling en de jeuk.

Tirza

amk

amk

01-08-2009 om 17:02

Zalf

ik heb voor dochterlief een zalfje gekregen: hormoonzalfje met antibiotica. Kan alleen even niet op het doosje kijken zit namelijk in haar toilettas op de camping waar ze nu verblijft.

Als je vloebare lidocaine zoekt kun je ook oordruppels nemen: otalgan.

Ik ook allergisch

Ey kaaskopje, ook ik ben er erg allergisch voor muggenbulten. Ik krijg enorme bulten, waarvan mensen denken dat het van wespen komt, maar nee het zijn de muggen.
Heb er enorme last van, en de jeuk is ook enorm. ze worden heel erg groot, had dit al toen ik kind was, maar het is niet minder geworden, helaas.

Fucidin

bedoel je dat amk? Dat is vooral handig als de bulten opengekrabt zijn en niet goed genezen.

Geven ze ook bij krentenbaard.

groetjes van Purk

amk

amk

01-08-2009 om 23:21

Ja, volgens mij wel purk

volgens mij is het idd fucidin.
Maar bij ons is het al preventief, dus voor het krabben. Omdat ze gewoon altijd ontsteken.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 23:58

Bedankt voor de tips

Ze wordt ondanks de Afterbite nog gek van de jeuk, als het morgen niet beter gaat maakt ze maandag een afspraak met de huisarts. Ik ga zeker even langs Kruidvat voor anti-histamine. De zomer is nog niet om dus ik wil haar graag helpen. De oordruppels vind ik ook een leuke tip. Ik was er zelf nooit opgekomen.

Aerius-siroop

Zowel oudste als ikzelf reageren erg heftig op muggen! Vorig jaar had oudste er wel 30! (in 1 nacht) Zijn ogen zaten bijna dicht, hij was er echt niet lekker van. Ik herken het maar al te goed. Hij kreeg een antihistaminesiroop van de huisarts voorgeschreven, Aerius. Lepeltje gegeven en na een dag waren de zwellingen al een stuk minder.

De eerste prikken was het seizoen zijn vaak het ergste, inderdaad, zoals Temet beschrijft.

Vraag er eens naar bij je huisarts.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.