Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

04-10-2011 om 15:13

Mysterieuze rode plek

Gisteren viel het mijn man op dat ik een rode kring op mijn rug heb, niet dik, niet echt gevoelig, ik wist het zelf ook niet. Hij is flink rood en het wordt ook niet minder rood. Ik kan me niet herinneren gestoken te zijn en een tekenbeet kan ik me ook niet herinneren. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

04-10-2011 om 15:29

Toch

Toch een tekenbeet? Of anders een andere huisinfectie? Ik zou naar de huisarts ermee gaan.

Puck

Puck

04-10-2011 om 15:30

Ayla

Een tekenbeet hoef je lang niet altijd op te merken dus het is niet uit te sluiten dat het van een met Lyme besmette teek is. Wat ook nog kan is iets van eczeem of een schimmel. Ringworm is (anders dan de naam doet vermoeden) zo'n schimmel die rode kringen/plekken geeft. Lijkt me typisch een gevalletje huisarts om te laten beoordelen.

Ja naar de ha

en waarschijnlijk krijg je voor de zekerheid toch een anitbiotica kuur.

Puck

Puck

06-10-2011 om 13:13

En wat zei de huisarts ayla?

Ondertussen al bij de huisarts geweest??

ayla

ayla

07-10-2011 om 14:22

Nee

Gisteren was hier staking en daarnaast is de plek sinds gisteren aan het wegtrekken. Je ziet nu nog ene roze/lijn vooral. Geen idee wat het nou geweest is maar ik voel me in ieder geval verder prima.

Puck

Puck

07-10-2011 om 22:25

Toch even laten zien

een ring zoals die bij een tekenbeet kan onstaan heeft als eigenschap dat hij ook weer wegtrekt. Heb je gegoogeld op afbeeldingen van erytrema migrans? Ik zou toch nog steeds advies van de huisarts vragen.

Fianna

Fianna

07-10-2011 om 22:30

Ayla

Ik zou het ook doen. Ik heb zo;n uitslag ruim 10 jaar geleden ooit gehad en niks mee gedaan en vraag me nu soms nog dagelijks af of ik er niet iets mee had men doen.
Ga gewoon even!

Foto maken, onmiddelijk

dit is echt heel link ayla.
Precies wat Puck en Fianna al zeggen.
Ik zou een foto maken en daarmee op maandag naar de huisarts gaan.
Het is echt heel serieus.

Irene

Irene

08-10-2011 om 09:58

Nou...

Een EM (van tekenbeet) trekt -zonder behandeling- niet binnen een paar dagen al weg. Dus ik denk niet dat dat het is (geweest).

Je weet hier hoelang die plek er al zat

toen je man hem opmerkte. Ik weet niet of jullie elkaar dagelijks bij helder licht zien, hier zijn echt ook wel dagen dat ik bij schemerlicht in nachtpon onder de dekens schuif zonder dat wederhelft kans hand mijn rug te observeren.
Super dat hij het zag!

Aan de slag ermee.

Fianna

Fianna

08-10-2011 om 12:38

Irene

Waar haal je de info vandaan? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Irene

Irene

08-10-2011 om 13:08

Fianna

Ik heb het van mijn huisarts en ik heb tot nog toe niets kunnen vinden wat het tegendeel bewijst (heb er veel over gelezen op diverse sites omdat mijn zoontje nu de ziekte van lyme heeft). Ik bedoel: ik heb nergens kunnen vinden dat als je een EM hebt (wat natuurlijk lang niet altijd het geval is), dat die dan ook binnen een paar dagen alweer weg kan zijn. Jij wel? Sommige informatie is ook onduidelijk vind ik. Ik lees bijvoorbeeld overal dat een EM wel maanden aanwezig kan blijven. Maar mijn huisarts zegt: is de kring na de kuur niet weg, dan moet je terugkomen want dan moet er nog langer behandeld worden. Blijkbaar bedoelen ze die "maandenlang" dan dus bij een onbehandelde kring, denk ik? Beetje vaag allemaal.

Fianna

Fianna

08-10-2011 om 13:13

Irene

Ik heb ook even gezocht en over het algemeen wordt gezegd dat de EM onbehandeld binnen enkele weken vanzelf verdwijnt, maar ik vond ook dit:

'Unfortunately, if individuals are not treated, after a few days to weeks, the tell-tale rash will disappear, as well as their initial symptoms, but they are still infected," continues Dr. Braccia''

Staat op deze pagina:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=4030&start=10
Het kan dus kennelijk wel na enkele dagen vanzelf verdwijnen.

Het is allemaal idd niet even duidelijk èn huisartsen zijn vaak niet heel goed op de hoogte.
Sterkte met je zoontje!!

Puck

Puck

08-10-2011 om 18:13

Irene

Ten eerste weet je niet hoe lang die plek er al zat toen hij werd opgemerkt, zoals Bromvlieg al zegt, misschien zat hij er al wel langer.
En ten tweede zou ik niet blind varen op wat een huisarts zegt. Mijn huisarts was ook van mening dat ik geen Lyme had omdat de EM er wat raar uit zag, niet als ring maar als vlek, maar ik bleek toch wel duidelijk Lyme te hebben. Ook hoeft er helemaal geen echt EM op te treden, je kan ook wat vage vlekken krijgen, ook op plekken waar je niet gebeten bent.
En aangezien je met Lyme "better safe than sorry" kunt hebben lijkt het me heel goed dat Ayla een foto maakt hoe het er nu uit ziet en toch zsm naar de dokter gaat. En als de dokter het op basis van de plek niet op Lyme vind lijken dan denk ik dat Ayla een bloedtest moet overwegen. Nu weet ik ook dat een bloedtest ook maar beperkte zekerheid geeft, maar ook hier weer "better safe than sorry"
En jij beterschap met je zoontje, ik hoop dat de a.b. afdoende is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.