Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Berta

Berta

27-09-2010 om 23:42

Na acht jaar nog melk? rembrand!

Rembrand, of iemand anders natuurlijk, ik heb een borstvoedingsvraag. Mijn laatste borstvoedingen gaf ik acht jaar geleden. Kan het dat ik nu nog steeds een beetje melk heb? Het is me nooit eerder opgevallen, ik heb geen idee of het misschien nooit echt weg is geweest. Ik zag onder de douche een mee-etertje aan de zijkant van mijn tepel. Die kneep ik weg, en door de druk verscheen er een druppeltje melk. Ik was erg verbaasd, heb mijn borsten een beetje gemasseerd en "gekolfd". En ja, aan beide kanten een druppel melk. Hoe kan dat nou?

Berta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

27-09-2010 om 23:48

Niet ongewoon.

Hoi Berta,
Veel vrouwen ervaren dit als ze masseren of druk uitoefenen op de tepel/tepelhof.
Sommige vrouwen blijven maandenlang (of nog langer) met enige regelmaat controleren of er nog melk uit komt. Zeker als je dat doet blijf je (welliswaar minimaal) de productie toch wat stimuleren. Ik kan zelf ook nog wat uit mijn borst krijgen ( eerder transparant vocht dan melkachtig trouwens). Bij sommige vrouwen komt het als bijwerking van medicatie die ze gebruiken ( bijv. Domperidon dat nogal eens bij misselijkheid of maagklachten gebruikt word).
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken. Blijf er wel vanaf anders blijf je melk maken
Groetjes M.

Anonix

Anonix

28-09-2010 om 08:24

Ik ook

Precies zoals Moo beschrijft. Een diepe stekende jeuk, en een soort harde plek in mijn borst. En als ik die wegmasseer lek ik een paar druppels transparant-gelige (zeeeeeer vette!) vloeistof. Daarna is zowel de jeuk als de harde plek weg. Afblijven is echt geen optie, dan krab ik mijn hele borst stuk!

Ik heb acht jaar geleden voor het laatst gevoed, en deze jeuk heb ik 'n jaar geleden voor het laatst gehad. Zou het dan toch ooit afnemen?

Niet ongewoon maar wel

even HA. Laat er toch naar kijken.

Berta

Berta

29-09-2010 om 23:22

Weer wat geleerd

Ik maakte me geen zorgen, ik was wel erg verbaasd. Misschien blijf ik wel kolven, dan krijg ik weer mooie borsten Er zijn trouwens net twee baby's geboren in mijn zeer nabije omgeving, misschien leef ik te veel mee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.