Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 09:31

Naar duitsland

Zoonlief vertrekt woensdag voor een kleine week naar een groot rockfestival in Duitsland. Nogal in het nieuws is daar de hausse aan zieke mensen ten gevolge van een voedselvergiftiging. Waar moet zoon op letten, behalve extra vaak handen wassen en maar even geen komkommer eten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Komkommer is nog niet zeker

Het sterke vermoeden bestaat dat die komkommers het probleem zijn. Zeker is het nog niet. Ik zou zeggen: volg de adviezen die ook voor een aantal aziatische landen worden gegeven: alleen drinken uit afgesloten flessen, alleen grondig gekookte groenten, die dingen. Tikje overdreven wellicht, maar voor nu misschien wel een handig handvat.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 12:29

Dat weet ik

Ja, dat weet ik dat dat niet zeker is,van die komkommer,maar voor de zekerheid zal hij ze daar even niet kopen. Veel groente zullen ze niet eten, vijf dagen op de camping van een rockfestival.)
Maar inderdaad, normaal wellicht overdreven,die maatregelen, nu wel handig uit voorzorg!

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 16:03

Goed handen wassen

zeker op die festivals, waar vooral Dixie's staan wellicht is extra hygiene wel wenselijk. Ik las dat deze bacterie ook op die manier overdraagbaar is, dus niet alleen via eten...
En het kan wel 10 dagen duren voor je daadwerkelijk symptomen hebt...
Vind toch dat er wel wat meer info mag komen over het vóórkomen van besmetting...

Tirza G.

Tirza G.

29-05-2011 om 16:29

Fiorucci

En zo werd McDonalds toch eigenlijk nog een heel gezonde hap. Misschien van die handenreiniger meenemen?

Tirza

Bericht uit duitsland

De zieken zijn voornamelijk vrouwen, vermoedelijk omdat die meer rauwkost eten en vaker eten bereiden dan mannen. Mijn kinderen lusten niet veel gekookte groente, dus die eten bijna dagelijks komkommer. Nou ja, aten dus. Ik heb ze allebei zo'n klein flesje handdesinfecteringsspul gegeven voor tussendoor. Verder leven we hier heel normaal door. Gister hadden we een bbq en er stonden diverse rauwkost salades op tafel. Nu is er een bericht dat er 1 besmette komkommer ook uit NL komt. Ik kook nu mijn groente en voor de rest zoals altijd voorzichtig bij bereiden van eten.

Als het de mexicaanse of vogelgriep niet is, is het wel weer iets anders.

Fély

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 18:43

Dank

"Vind toch dat er wel wat meer info mag komen over het vóórkomen van besmetting.."
Dat verbaasd mij dus ook, Nasha, ik heb uiteraard al wat geoogled voor ik deze vraag stelde, maar nee hoor.
Tirza, het is vooral de bratwurst die daar erg populair is op het terrein..)
Maar ze kamperen op het terrein ook drie dagen voor het festival begint, en dan wordt het de plaatselijke super. En maar even geen rauwkost....ik voeder ze daarna wel weer bij!

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 18:43

Ohja

En dank voor de handreiniger tip.

Biene M.

Biene M.

29-05-2011 om 19:35

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 21:42

Dank biene

daar heb ik wat aan!

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 06:57

Biene

Kranen...als die er al zijn...het zijn meestal van die Dixi toiletten enzo. Het is een improvisorische camping, geen bestaande.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 06:57

Ps biene

Dank voor de link!

Wilma

Wilma

30-05-2011 om 12:59

Geen rauwkost en alles koken

Gister op een verjaardag waar ook Duitse mensen waren, ging het er uiteraard ook over. Zij hadden in Duitsland alleen het advies van even maar geen rauwkost en alles wat je verder aan groente eet goed koken. Komkommers gewoon uit voorzorg maar een helemaal niet eten.

Maar ik zou het als puber of bijna-puber-af geen straf vinden als je ouders als enige advies geven als je naar een rockcamping gaat "en geen rauwkost eten hè!!" .

Wens 'm veel plezier van ons !

Liefs,
Wilma

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 14:31

Wilma

Precies dat zei hij ook: Welke puber krijgt het advies: Eet maar geen groente
Ik geef het door,dankje..
XX

meg

meg

30-05-2011 om 18:55

Ehec-bacterie...

... 't is komkommer en kwel

Valkyre

Valkyre

31-05-2011 om 22:11

Haha meg

Daar moest ik toch wel even om grinniken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.