Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Minka

Minka

01-02-2009 om 20:26

Navelpiercing ervaringen?

Hoi,
Ik wil al 2 jaar eigenlijk een navelpiercing laten zetten. De reden dat ik het nog niet gedaan heb is vooral omdat ik verschillende dingen hoor over hoe lang het duurt totdat het genezen is. De een zegt 6 weken, de ander zegt 6 maanden. Dat vind ik een groot verschil!
Wie heeft ervaring en kan mij vertellen hoe het genezingsproces verloopt? En hoe zit het met kleding, irriteert een shirt of broekband? Hoe hield je het schoon toen het nog niet genezen was? Hoe wist je dat het genezen was? Kortom, vertel me alles!
Groet, Minka

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel ervaring

Maar de reden dat je zulke verschillende verhalen hoort is waarschijnlijk omdat het ook gewoon per persoon verschilt.

Toen ik een navelpiercing liet zetten duurde het ongeveer een week of 10 tot het helemaal genezen was. Er werd me door de piercer aangeraden om de eerste 3 maanden niet te gaan zwemmen en ik heb de eerste paar weken heel bewust geen strakke broeken aangedaan. Een shirt irriteerde bij mij niet. Schoonhouden deed ik gewoon met water, de eerste week ofzo heb ik ook erg voorzichtig gedaan met zeep en shampoo.

Na 2, 6 en 12 weken moest ik terug komen bij de piercer voor nacontrole. Dat heb ik ook braaf gedaan, je weet ten slotte maar nooit.
Overigens is dit alles inmiddels wel bijna 12 jaar geleden hoor. Waarschijnlijk zijn de voorschriften en regels wel veranderd sindsdien.
Als ik jouw was zou ik gewoon eens langs een goedbekende piercer langsgaan en een en ander navragen.

Al jaren

Ik heb al jaren een navelpiercing.
Kreeg hem van mijn man kado op mijn verjaardag na de bevalling van mijn 2e kind.
Mijn navel is een hele poos ontstoken geweest en dat was lastig. Ik bleef ontsmetten, maar dat hielp niets.
Toen ik zwanger was van mijn 3e dochtertje heb ik hem er dus uit gehaald bij 25 weken. Na de zwangerschap was het dicht gegroeid.
Ik heb de piercing er opnieuw in laten zetten en sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.

Ik draag meestal broeken die onder mijn navel vallen, maar soms voel ik (bij het zitten ofzo) dat de tailleband op de piercing zit en dat voelt niet prettig.

Succes met beslissen

Kiki

Kiki

01-02-2009 om 22:52

Hoi minka

Ik heb jaren een navelpiercing gehad, maar deze eruit gehaald toen ik zwanger was van mijn eerste.

Ik had er het eerste jaar wel last van vrees ik. Maar dat heb ik met al mijn piercings gehad. Voor je denkt dat ik helemaal vol zit, waren drie gaatjes in mijn oren, een in mijn neus en een in mijn navel.

Succes met beslissen!

groetjes
Kiki

Ardnax

Ardnax

02-02-2009 om 00:30

Nooit meer

Ik heb hem nu ook bijna 12 jaar, kadootje van mijn net geboren dochter
Ik vond het een ramp en zal het ook niemand aanraden. Ik heb 6 weken met open broeken gelopen omdat ik niks kon hebben. Hij was niet ontstoken, maar druk op die plek deed gewoon heel veel pijn.
Inmiddels ben ik een (tweeling)zwangerschap verder (de piercing is gewoon blijven zitten) en is mijn buik nog steeds hartstikke plat en vind ik het toch wel stoer om nog een navelpiercing te kunnen dragen en te laten zien als moeder van 3 kinderen (tegen al die jonge meiden met blubberbuiken, haha).
Mijn dochter wil er ook één, maar ze mag hem pas zetten als ze volwassen is en mijn toestemming niet meer nodig heeft, want ik zeg gewoon nee.
Grtz.
Ardnax

Minka

Minka

02-02-2009 om 20:57

Reactie op esmeepf

Hoi,
Ik heb al wat informatie opgevraagd hoor. De vrouw die piercings zet is helemaal gecertificeerd (of zo) en werkt via de GGD richtlijnen en alle hygiëne protocollen, dus dat vertrouw ik wel. Die nacontrole is een goede tip, daar zal ik zeker nog eens naar vragen, ik vind dat wel een veilig idee. Maar zij (de piercer dus) had een assistente die een ontstoken navelpiercing had gehad, en bij wie het wel 9 maanden had geduurd voordat het genezen was. Daar schrok ik wel weer van.
Minka

Minka

Minka

02-02-2009 om 21:01

Inget, reactie

Je schreef dat de ontstoken piercing wel lastig was. Wat vond je lastig dan? Of hád je er veel last van? En hoe lang is "een poos ontstoken" precies? Sorry, maar ik wil echt alles weten
Werd de tweede piercing op dezelfde plaats gezet? En hoe lang duurde het voordat die genezen was? Deed je de tweede keer iets anders?
Minka

Minka

Minka

02-02-2009 om 21:04

Kiki?

Hoi,
Aan jou dezelfde vraag als aan IngeT Je had er wel een jaar last van schrijf je. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Continu last, of pijn? Of was het gewoon gevoelig? En had je er een ontsteking bij?
Minka

Minka

Minka

02-02-2009 om 21:06

Ardnax

Hoi,
Ja, om die reden wil ik ook een piercing Mijn buik is na de zwangerschappen mooi plat gebleven en mijn man wil hem mij graag kado doen (natuurlijk alleen als ik het zelf ook wil!).
Ging het na die eerste 6 weken snel beter?
Groet, Minka

Minka

Hoi,

"Je schreef dat de ontstoken piercing wel lastig was. Wat vond je lastig dan?"

Ik bedoelde lastig in de zin van dat het pijnlijk voelde als mijn broek er tegen aan kwam. Het was niet zo dat er continu pus (he bah) uit kwam hoor.

"Werd de tweede piercing op dezelfde plaats gezet?"

ja

"En hoe lang duurde het voordat die genezen was? Deed je de tweede keer iets anders?"

De tweede keer duurde het hooguit 4 a 5 weken.
heb precies hetzelfde gedaan als de eerste keer.

kan je dus niet vertellen waarom de eerste keer mijn navel steeds wat ontstoken was en de tweede keer niet.

Nu zijn we inmiddels 5 jaar verder (na de 2e keer) en heb totaal geen last van mijn piercing. Als ik hem eruit haal is het gaatje mooi rond (kan er zelfs doorheen kijken haha)

Inget

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.