Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

gewoon mama

gewoon mama

17-05-2013 om 13:45

Neerslachtig, depressief?? wat heb ik?

Ik wil eigenlijk raad, moet ik wel of niet naar de dokter stappen en wat kan die er aan doen?

Het verhaal in het kort.
Ik denk dat ik nu ongeveer 2 jaar pieken en dalen heb als het gaat om hoe ik me voel. De ene keer heb ik dat ik een hele tijd prima in mn vel zit en lekker mn ding doe en alles loopt en dan komt er altijd weer een periode dat ik niet lekker in mn vel zit, snel kan huilen, snel boos wordt op mijn man of kinderen. Ik voel het wel en besef dat ik niet lekker in mn vel zit en probeer er dan echt wat aan te doen (sporten, afspreken met vriendinnen enz enz) maar toch is het altijd weer lastig om daar uit te komen en het voelt of het steeds moeilijker gaat. Ik kan ook zo snel om kleine dingen boos worden en als ik in zo'n dip zit kan ik me maar moeilijk verwoorden en enthousiast of echt "iets" leuk vinden lukt me gewoon niet.
Ben ik neerslachtig? Of ga ik al richting een depressie...
Ik wordt er zo moe van (ben ook steeds moe maar slaap slecht) en ik baal dat ik steeds weer ruzie maak met mijn man (of kinderen weer eens afsnauw) Ik wil er nu echt wat aan doen, dit kan zo niet langer...

Misschien heb ik al wel langer. Ik denk dat het begonnen is zo ongeveer 7 jaar geleden toen mijn moeder overleed zo plotseling. Die periode was erg heftig, ook daarna heb ik nog veel meegemaakt.

Wat moet ik doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

17-05-2013 om 23:01

Deze klachten

Ik zou als ik jou was met dit verhaal naar de huisarts gaan. ik weet niet of je last hebt van een depressie, maar deze klachten; prikkelbaarheid, somberheid, slecht slapen en vooral dat je steeds moeilijker uit zo'n periode komt zijn voldoende om eens goed naar te laten kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2013 om 00:00

Hoe oud is de jongste?

Zie mijn vraag

Jet

Jet

18-05-2013 om 00:29

Kaaskopje

Huu!. Je denkt toch niet aan een post natale depressie?.

Jet

Jet

18-05-2013 om 00:31

gewoon mama

Wat Ef ook al schreef schroom niet en ga met je klachten naar je h.a. Sterkte ermee.

JansjeRommy

JansjeRommy

18-05-2013 om 10:40

Bloedonderzoekl

Vraag dan ook om een goed bloedonderzoek om dingen uit te sluiten.

gewoon mama

gewoon mama

18-05-2013 om 14:03

Leeftijd kinderen

postnatale depressie lijkt me sterk...de jongste is 4,5.

Toch maar ff naar de huisarts, zie daar best tegenop maar denk dat we dat dan toch maar gaan doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2013 om 15:11

Pnd

4, 5 jaar voor een pnd is wel wat lang, maar ik heb langer gehoord. Gewoon eens alles uit laten zoeken

gewoon mama

gewoon mama

19-05-2013 om 07:12

Gewoon

dat is het he. Dat alles uitzoeken..daar moet ik nog even de energie voor vinden.
Maar ik besef me dat ik er nu wel echt wat aan moet doen, maar ik heb zo geen zin in psyhiaters of zo..

ga eerst maar eens even goed praten met mn man dr over dat zal ook wel eens goed zijn

Primavera

Primavera

19-05-2013 om 10:18

Eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten

Ga nou eerst eens naar de huisarts om mogelijke lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Schildklierstoornissen, vitamine B12 tekort, bloedarmoede en nog wat zijn relatief vaakvoorkomende oorzaken waarbij iemand depressieve klachten krijgt en futloos wordt.
Gewoon bloedonderzoek laten doen zoals iemand hierboven al suggereerde. Dan kun je tenminste uit laten sluiten of het aan zoiets ligt. Dit soort problemen gaan namelijk niet vanzelf over en worden alleen maar erger, terwijl ze vrij makkelijk te behandelen zijn.
Il heb verhalen gehoord van mensen die jarenlang dachten dat ze depressief waren, die depressie tevergeefs probeerden te bestrijden met anti-depressiva, psychiater, psycholoog, enz om er uiteindelijk ( na een scheiding, want partner trok het niet meer) er pas achter te komen dat ze gewoon hypotiroidie hadden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.