Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

15-02-2011 om 20:59

Netelroos bij zoon


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 13:10

Fianna, ot dan

Hij zou dan alleen moeten reageren als in dat snoepje dezelfde kleurstoffen zitten natuurlijk. er zijn vele verschillende kleurstoffen, waaronder een aantal vrij beruchte.

Puck

Puck

18-02-2011 om 13:29

Fianna

Daar was ik al bang voor eerlijk gezegd . Met name omdat hij 's morgens de klachten vooral had. Heb je ook al meegekregen hoe je kunt saneren?
Begin met een anti-allergisch dekbed, en huisstofmijthoes over het matras, was het beddengoed voortaan op 60 graden, geen tapijt in zijn slaapkamer maar laminaat of vinyl. Gordijnen vervangen door rolgordijnen en knuffels liever zo veel mogelijk weg. Misschien heb je dan al een heleboel gewonnen en in combinatie met de goede medicijnen is dat mogelijk al voldoende.
Overigens wil dat hij nu huisstofmijtallergie heeft niet zeggen dat hij óók niet kan reageren op de vruchtenhagel.

Kobalt

Kobalt

18-02-2011 om 13:41

Uitkleden

Bij een nichtje van me, werden de allergieklachten in 's nachts een stuk minder, toen ze zich aanwende om in de badkamer uit te kleden. Bij het uitkleden verspreid je heel veel huidschilfers. Ook het verwijderen van het kleedje voor haar bed, had positief effect. (ik noem het maar, omdat het kleine ingrepen waren, met een groot positief resultaat)

Fianna

Fianna

18-02-2011 om 16:31

Bah

fio, ik houd de kleurstoffen in de gate.

puck, helemaal gelijk, hij kan ook allergisch zijn voor iets in de vruchtenhagel en de stoepkrijt (die reactie was echt duidelijk).
ik heb in ieder geval al anti-allergische kussens gekocht die je op 60 graden kunt wassen, zijn dekbed is synthetisch en ik geloof dat dat genoeg is als je het op 60 graden kunt wassen en dat heb ik net gedaan en het ding leeft nog. hoes voor matras moet nog komen, heb wel zijn matras gestofzuigd.
We hebben net in mei heel mooi tapijt laten leggen in zijn kamer, was ook niet goedkoop. dat kan er dus uit Hij heeft een halfhoogslaper met kasten er onder, die moet dus ook weg, want ik kan daar niet vaak onder stofzuigen (moet ik het halve bed uit elkaar halen), hij heeft ook gordijnen, maar wel gelukkig met rolgordijn er bij (voor extra duisternis in de zomermaanden), een zooi knuffels.
klaagstem aan: bah wat een gedoe, en ik heb het al druk genoeg met het huishouden met 4 kinderen, klaagstem uit.

vind het overigens dan weer wel apart dat hij niet de typische klachten heeft zoals tranende en jeukende ogen. maar goed, ik heb ontdekt dat wel meer dingen hier asympomatisch verlopen.

kobalt, goeie tip, alleen uitkleden in badkamer. meestal doet hij dat al maar zal er extra op letten

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 17:03

Fianna

Klaag gerust hoor, het is niet niks.

Fianna

Fianna

18-02-2011 om 17:45

Fio

dank je. ach uiteindelijk went ook dit wel weer. ben eigenlijk ergens ook wel blij dat er zo snel wat duidelijkheid is en het kan allemaal meevallen, misschien is wat extra stofzuigen en wat allergeen beddengoed en knuffels er uit al voldoende.

Nieuwe planten?

Als hij het pas krijgt aan de ontbijttafel, heb je dan iets nieuws in de huiskamer waar hij op kan reageren? Een andere plant ofzo? Die leuke primulaatjes zijn vaak erg allergeen.
Huisstofmijt heb je juist in bed ook.

Fianna

Fianna

18-02-2011 om 19:55

Karin*

nee, geen planten in huis. hij krijgt het niet alleen pas aan de ontbijttafel hoor, dat was enkele dagen geleden toevallig zo, maar hij krijgt het wel vaak 's ochtends.
wat hij wel heeft is vaak last van verstopte neus.
ik zou ook verwachten dat als hij kennelijk zo allergisch is voor huisstofmijt hij niet vaker reacties zou vertonen en al voor het opstaan en niet er na.

Puck

Puck

18-02-2011 om 21:54

Fianna

Hooo, even op adem komen en laten bezinken.
Ik denk dat je voor de komende week genoeg gesaneerd heb. Kijk eerst een wat dit doet voor je het tapijt eruit sloopt en een ander bed koopt. Mijn ervaring is dat liggend stof (bij mij althans) geen problemen geeft dus dat stof onder die kasten dat blijft waar het is.
De vloerbedekking zou ik wel in de gaten houden. Hij heeft de vloerbedekking minder dan een jaar, een allergie bouw je op en hij heeft een aantal maanden klachten. Die link zou ik kunnen leggen, maar wacht eerst met hele drastische maatregelen. En misschien is wat je nu al gedaan hebt in combi met gewoon standaard antihistaminica voldoende.
Adem in... adem uit....

Fianna

Fianna

19-02-2011 om 08:00

Puck

puck, ik ben niet in paniek hoor! lees maar mijn bericht aan Fio, daar schrijf ik al;

'en het kan allemaal meevallen, misschien is wat extra stofzuigen en wat allergeen beddengoed en knuffels er uit al voldoende.'
Dus ik wacht inderdaad nog even met het tapijt en bed er uithalen. Ik realiseer me nu wel dat hij wel nog steeds vaak last heeft van verstopte neus (zijn neusamandelen zijn er ook uit gehaald oa om die reden, maar heeft niet veel geholpen). Dus ik houd het wel in de gaten.
De ha assistente had het over al die maatregelen omdat hij een vrij heftige allergie blijkt te hebben. Ik vraag me dan af waarom hij er niet erger aan toe is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.