Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

06-07-2009 om 22:11

Neurologische koorts

Mijn schoonvader ligt nu al 1,5 week in het ziekenhuis waarvan 8 dagen op de ic aan de beademing. Hij heeft parkinson maar ligt er nu met een pittige longontsteking. Lichamelijk gezien is hij stabiel. Bloedwaardes zien er goed uit. Hij is alleen erg slaperig. Reageerd niet zoals hij zou moeten en heeft onverklaarbare koorts. Die koorts kan een neurologische oorzaak hebben. De neuroloog gaat nu zijn medicatie aanpassen in de hoop dat hij wat wakkerder word. Over de koorts kunnen ze nog niks zeggen. Wie kan mij wat meer vertellen over neurologische koorts. Oorzaken? Gevolgen? Op internet weinig over te vinden. En ik graag weten waar we het over hebben. Groet polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik kan je alleen vertellen

Ik kan je alleen vertellen dat een van mijn kinderen met een flinke infectie op de ic gelegen heeft, en op een bepaald moment ook koorts bleef krijgen, waar ook geen oorzaak voor gevonden is. Dat is gelukkig wel over gegaan hoor) Wij denken zelf dat het afweersysteem "van de slag af was"
Ik hoop dat het bij je schoonvader ook zoiets is.
Beterschap, groetjes, Goya

Hoi polly

Net zoals je hartslag, zweten, speekselvorming, darmwerking etc, is ook je temperatuur iets dat geregeld wordt door signalen die in je hersens geinterpreteerd worden en door signalen naar je lijf om warm/koud te worden.

Als deze signalering verstoord is door een probleem in dit deel van de hersenen, dan kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld koorts kan krijgen.

Ik heb zelf een pacemaker gekregen omdat vanuit de hersenen verkeerde signalen naar mijn hart gingen waardoor er problemen met de hartslag ontstonden, terwijl mijn hart eigenlijk helemaal gezond is.

Veel sterkte voor je schoonvader,
Zofia

Polly Shearman

Polly Shearman

09-07-2009 om 11:15

Het valt niet mee

de koorts blijft, ze weten nog steeds niet waar die vandaan komt, vandaag gaat als het allemaal goed blijft gaan de beademing eruit, en als het dan weer minder gaat dan gaan ze het in zijn keel aanbrengen en niet meer in zijn mond die slang omdat er dan gewoon een groter infecit gevaar is.
Mijn schoonmoeder heeft het erg moeilijk, vanacht heeft ze boos het ziekenhuis gebeld dat ze hoger op wil ( ?!?!??!) dat ze nu gewoon verbetering wil zien.
Ik probeer haar uit te leggen dat de artsen doen wat ze kunnen en ze niet ineens een blik artsen open trekken als mevrouw "hoger op" wil. Het is gewoon afwachten en meer kunnen we niet doen.
Misschien maak ik me nog wel meer zorgen om mijn schoonmoeder, de helft begrijpt ze niet, al leg ik het 10 keer uit. Ze houd koppig vast aan haar eigen ideeen.
Morgen middag weer gesprekken met artsen, Ik wil daar echt bij zijn, schoonmoeder kan het niet alleen.
we wachten maar weer af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.