Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niet goed uit woorden komen, hoofdpijn


Tango

Tango

13-01-2022 om 22:32 Topicstarter

Sorry, had een drukke werkdag dus nog niet gereageerd. Het gaat goed hoor. Man is gisteren langs geweest bij de huisarts. Het vermoeden was meer een vorm van migraine. Vandaag zijn de klachten weer over. Hij moet contact opnemen als het weer terugkomt. 

W.b. twijfel over artsen etc. Ik weet niet waar je dit precies op baseert Max88, maar ik heb inderdaad wel twijfel over dit advies van de assistente. Omdat mijn dochter ook weleens vervelende ervaringen heeft gehad bij dezelfde praktijk zijn we wel aan het denken aan een overstap. 

Allereerst fijn dat er niet iets ernstigs is, alhoewel migraine wel vervelend is. Hopelijk blijft hij lang aanvalsvrij.

De assistente zat dus niet fout, maar jij twijfelt er toch aan, ondanks dat de huisarts nu op migraine aanstuurt en niet op bv een TIA, waar jij en anderen bang voor waren. Ik had idd je andere draadje(s) in gedachten, waarin je zelf iets aangeeft als moeten/spoed en ontevreden bent als de medici daar anders over denken en ook in dat draadje hetzelfde advies pas vrij laat aanneemt in een spin off daarvan.

Als je geen vertrouwen hebt kun je idd beter verder zoeken. Alleen weet ik niet of een andere arts/assistente ( met dezelfde opleidingen, nascholingen, trainingen), je dat vertrouwen kunnen geven als jij dat onderbuikgevoel blijft houden bij de medische gebeurtenissen van je dierbaren. Nogmaals, ik begrijp je angst best, maar dat vertrouwen is heel moeilijk aan te bieden. 

Gelukkig maar.
Ik had er al een beetje hoop op omdat ik dezelfde soort klachten heb bij Migraine.

Van migraine kun je erg vreemde klachten krijgen (heb ook al eens gehad dat ik aan een oog alles scheef zag), dus goed dat jullie toch doorgezet hebben bij de assistente.

Sowieso is het wel goed de huisarts te consulteren met migraine omdat normale pijnstillers vaak niet voldoende helpen. Ik kan mij overigens vrij goed helpen met Exedrin. 

GinnyTwijfelvuur schreef op 14-01-2022 om 01:21:



Sowieso is het wel goed de huisarts te consulteren met migraine omdat normale pijnstillers vaak niet voldoende helpen. Ik kan mij overigens vrij goed helpen met Exedrin.

Ik haak even in op je Exedrin, n combinatie van paracetamol,  aspirine en cafeïne. APC heeft dezelfde samenstelling, voor 25% van de prijs. Heb je dat al ns geprobeerd?

(Ot) 
Hoe fijn moet het voor Tango geweest zijn dat ze zo kort naar het openen van deze draad al zoveel meedenkende reacties ontving. Ik kan mij voorstellen dat dat binnen komt als een grote steun voor Tango. Top. Moest dit even kwijt.

Verder is migraine vaak een signaal dat je rust nodig hebt.

TineWinkel schreef op 14-01-2022 om 09:35:

[..]

Ik haak even in op je Exedrin, n combinatie van paracetamol, aspirine en cafeïne. APC heeft dezelfde samenstelling, voor 25% van de prijs. Heb je dat al ns geprobeerd?

Ja, maar die werkt bij mij minder. Samenstelling is ook niet helemaal hetzelfde. 

Je zou het gedrag van de assistente met je huisarts moeten bespreken, daarna kun je altijd nog weggaan. Als niemand ooit dit ter sprake brengt weet de huisarts het niet en kan hij of zij dat ook niet wijzigen. 

Tango

Tango

14-01-2022 om 13:24 Topicstarter

Flanagan schreef op 14-01-2022 om 09:59:

(Ot)
Hoe fijn moet het voor Tango geweest zijn dat ze zo kort naar het openen van deze draad al zoveel meedenkende reacties ontving. Ik kan mij voorstellen dat dat binnen komt als een grote steun voor Tango. Top. Moest dit even kwijt.

Verder is migraine vaak een signaal dat je rust nodig hebt.

Dat is zeker fijn inderdaad!

En dat laatste klopt hoor, man werkt veel te hard, eigen bedrijf. Maar dat had hij dus zelf inmiddels ook wel bedacht. En het is daarnaast goed dat hij volgende week, als het goed is, weer mag gaan zwemmen. Want dat doet hij graag. 

Gelukkig dat het niets ernstigs blijkt te zijn. Migraine is ook heel akelig maar niet in verhouding tot zal ik maar zeggen. Migraine kent veel triggers, dat kan van alles zijn. Ik heb bijvoorbeeld iedere week een aanval door onstabiel weer en wind. Ik woon aan de kust dus daar waait het vaak. Gewone pijnstillers helpen bij mij helaas niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.