Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Niet inleiden bij voortijdig gebroken vliezen

http://www.nationalezorggids.nl/kraamzorg/nieuws/18103-wachten-bij-gebroken-vliezen-beter-dan-inleiden-bevalling.html
"Bij een afwachtend beleid blijkt het risico op een infectie niet te stijgen,"
Tijdje geleden hadden we er hier een discussie over, met name vanwege thuisbevallingswensen bij dreigende complicaties.
Voortijdig gebroken vliezen kan dus geen argument meer zijn voor opname en inleiding. Het verwachtte hogere risico op infecties bestaat niet blijkt uit onderzoek.
Toch jammer dat ze dat niet eerder onderzocht hadden. Dan had ik nu waarschijnlijk 2 thuisbevallingen gehad in plaats van de inleiding in het ziekenhuis.

Die keus heb je nog altijd zelf in Nederland

Quote: Toch jammer dat ze dat niet eerder onderzocht hadden. Dan had ik nu waarschijnlijk 2 thuisbevallingen gehad in plaats van de inleiding in het ziekenhuis.

Dit was 31 jaar geleden:
Met 6,5 maand zwangerschap, waren mijn vliezen gebroken. 1,5 week plat gelegen, met de mededeling, of het groeit weer dicht of je ligt hier tot de 9e maand.
Het groeide weer dicht. Bij ontslag uit het ziekenhuis zei de arts, tot over 2 maanden.
Hoezo, vroeg ik hem. Wel voor de bevalling.
Ik beval gewoon thuis hoor!
Eenmaal in het ziekenhuis, moet je hier bevallen.
Dacht het niet, dan kom je me t.z.t. maar halen.
Met de huisarts overleg gehad, die voorzag geen problemen.
Ben gewoon thuis bevallen.
Soms moet je zelf tegengas geven, artsen zijn ook gewoon mensen.

53 jaar geleden

Ikzelf heb 3 dagen "droog" gelegen.
Toen was het alleen met pre-eclampsie gebruikelijk om op te wekken.

Leen13

Leen13

28-10-2013 om 10:50 Topicstarter

nee hoor Jasam

Die richtlijnen zijn aangescherpt. Natuurlijk heb ik gezegd dat ik thuis wilde blijven. Daar had ik bijna mijn eerste zorgmelding kindermishandeling mee te pakken en ik moest er de chef op bevragen om een arrogante assistent van mijn lijf te houden. Nu mocht ik thuisblijven tot de geboorte zich aandiende.
Want het is toch wel, onbewezen dus, ernstig dat je een infectie kunt oplopen en dan thuis wilt blijven. Juist ook vanwege infectiegevaar, ziekenhuizen zijn broedplaatsen van infecties.

Leen13

Leen13

28-10-2013 om 10:51 Topicstarter

vroedvrouw

Bovendien zijn er afspraken tussen gynaecologen en vroedvrouwen en die gaan ze niet zomaar schenden. Dus mijn vroedvrouw wilde mij wel assisteren in het ziekenhuis maar niet thuis.

Katniss

Katniss

28-10-2013 om 11:11

Protocollen

Er wordt steeds meer onderzocht en op basis daarvan worden de protocollen aangepast. Artsen willen die volgen omdat ze anders aangesproken kunnen worden als het toch mis gaat bij een bevalling. Heel logisch vind ik dat. Wel apart, AnneJ, dat jij zelfs al prenataal Jeugdzorg achter je aan had. Je trekt het blijkbaar aan.

Leen13

Leen13

28-10-2013 om 11:20 Topicstarter

jeugdzorg

Als je zelf nadenkt heb je al een probleem.

AnneJ, daar weet ik alles van (even off-topic)

Die richtlijnen zijn aangescherpt.

Mijn oudste en jongste kind schelen 20 jaar.
Aantal voorbeelden:
Wel sinaasappelsap met 6 weken, geen sinaasappelsap, wel groentenhap dan weer geen groentenhap met een half jaar. Borstvoeding is beter, nee flesvoeding is beter. Banaan is slecht, banaan is erg goed.

Richtlijnen? Nee hoor, het is maar net welke onderzoeker wat nu weer heeft verzonnen als "beter".
En die onderzoekers wisselen regelmatig de mening van de ander in.

De kinderen zijn allemaal groot geworden.

Wel vlees, geen vlees??? (Stapelgek)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.