Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

06-04-2011 om 15:56

Niet lekker door 9-jarige prik (bmr/dtp)?

Dag
Zoon heeft net 2 uurtjes geleden het prikje gehad en klaagt nu over hevige hoofdpijn en pijnlijke arm. Pijnlijke arm, daar kan ik me iets bij voorstellen maar hoofdpijn? Is het niet gewoon iets anders of spanning? De GGD is moeilijk bereikbaar (eindeloos bandje...) en daarom vraag ik het hier
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi72

Bibi72

06-04-2011 om 16:38

Folder

Ik heb de folder voor me liggen, en daar staat niets in over hoofdpijn als bijwerking. Wel die pijnlijke arm idd. Dochter heeft maandag de prik gehad.

ilsepilse

ilsepilse

06-04-2011 om 18:17

Bmr

is de schuldige, dat is een levend vaccin en daar kunnen ze een beetje ziekjes van worden (koortsig),DTP is inderdaad een gemene ivm een stijve arm...na een dag zou dat wel moeten overgaan.

Puck

Puck

06-04-2011 om 20:41

Nee ilsepilse, klopt niet wat je zegt

BMR kan na een dag nog geen hoofdpijn geven. De evt. bijwerkingen van de BMR zijn meestal na een week en niet op de dag zelf. En koortsig is wat anders dan hoofdpijn, dat is waar Sinilind het over heeft. Nu kan ik me voorstellen dat je als je koortserig en niet lekker bent je daar best hoofdpijn van kan krijgen, maar dus niet op de dag van vaccinatie.
Overigens kun je ook van de DTP meer bijwerkingen hebben dan de stijve arm die jij noemt, ook als is het een afgedood vaccin. Dood of levend vaccin maakt wat dat betreft niet zo heel veel uit.

Terpi

Terpi

06-04-2011 om 20:51

Hier ook

Wat er ook in de folder staat Dochter kreeg maandagmorgen de prikken. Gewoon naar school, geen centje pijn. Wilde savonds ook gewoon gaan sporten, ondanks de stijve linkerarm. Toen ze terug kwam had ze een temperatuur van dik over de 39 graden. Last van forse hoofdpijn en misselijkheid. Heeft zich de avond en nacht ongans gespuugd, de dag erna nog een flink hoge temperatuur en geen eetlust. Pas sinds vanmorgen weer praatjes en eetlust...

Tirza G.

Tirza G.

06-04-2011 om 22:31

En misschien

is het gewoon een virusje, opgelopen toen ze met zoveel kinderen gezellig bij elkaar waren op het prikuurtje. In dat geval krijgen ze volgende week pas de reactie op de inenting. Om een of andere duistere reden kom ik altijd met een virus uit een vliegtuig. Blergh. Gewoon al die vieze mensen met die vieze bacillen de hele tijd bovenop elkaar.

Tirza

Onno

Onno

06-04-2011 om 23:15

Ligt er aan.

Als het wat onschuldige klachtjes zijn is het van de prik. Als het hele gemene of ernstige klachten worden is het weer niet van de prik, dan is het toeval.
Ik zou het maar goed in de gaten houden, zo onschuldig is dat prikje niet. Let vooral op zijn gedrag de komende tijd.

Fiorucci

Fiorucci

07-04-2011 om 07:30

Maar sini

Dat weet je toch, kinderen worden altijd ziek in hele drukke weken!

Yura

Yura

07-04-2011 om 10:56

Ook hoofdpijn

Mijn zoon had meteen na de prik ook hoofdpijn en buikpijn, heb hem snel neer gezet, hij stond op het punt van flauw vallen. Rest van de dag wel hoofdpijn gehouden. Jaar erna was de prik op een andere locatie, echt om de hoek, maar ben uit voorzorg toch met de auto gegaan, maar dochter had nergens last van. Toen heb ik maar een ander flauwgevallen kind dat wel op de fiets was naar huis gebracht.

Hier gistermiddag geprikt

en al de hele dag en nacht koorts en beroerd...bleh
wanneer ga je aan de bel hangen bij zoiets?
Was van te voren al nerveus, maar dit helpt niet zeg maar...

ilsepilse

ilsepilse

07-04-2011 om 16:44

Idd na een weekje

klopt heb het nog ff nagevraagd op mijn werk de klachten van bmr zijn meestal na een weekje.

Fiorucci

Fiorucci

08-04-2011 om 07:06

Sini

Dat hangt van die negenjarige af....ik doe dat pas sinds hun 11e..

Julia64

Julia64

08-04-2011 om 13:29

Sini

Ik breek even in, heb verder niets te melden over evt. bijwerkingen van de BMR-prik (want die had mijn 9-jarige zoon niet) maar even over een paar uur alleen laten; dat ging hier goed! Ziekige zoon was een paar maanden geleden een paar uur alleen thuis, idd voorzien van DS, laptop, TV en telefoon onder handbereik. We hebben geloof ik wel elk uur even gebeld.
Wat Fio ook al zei, het hangt natuurlijk van het kind af, maar ik wilde je toch even mijn eigen positieve ervaring laten weten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.