Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-11-2015 om 21:28
Pfff ik word er een beetje moe van.
Er even van uitgaande dat de gemiddelde burger deze info tot zich neemt vanuit de media (krant of journaal) en niet de hele rapporten van hen uitdiept. En ja wat moet je er nu mee.....
Veel is niets nieuws (zoals veel groente en fruit bijv., dat weet iedereen wel, alsook dat je voor volkoren varianten moet kiezen wbt brood en pasta's e.d., en natuurlijk zeer matig met suiker). Maar verder vind ik het zeer vaag en zeker voor de burger die eenvoudig geinformeerd wil worden en dat (als hij wil) als leidraad neemt.
Bijv. het advies zeer matig te zijn met rood vlees. Daar begint het al: vele burgers denken dan aan rundvlees, maar weten niet dat varken e.d. ook onder rood vlees valt. Wees dan wat duidelijker zou ik zeggen. Anders sla je de plank juist volledig mis.
Zoveel mogelijk olíen en vloeibare vetten gebruiken: Ook dat is veel te summier om het zo de media in te gooien. Over rookpunten wordt niet gerept en toch wel essentieel zou ik zeggen.
Verrassend vond ik die 3 koppen thee per dag. Logischerwijs zou dat dan zonder suiker moeten zijn, maar realiseert iedereen zich dat? Maar belangrijker: gaat het over zwarte of groene thee?
Al met al vond ik het eigenlijk een totaal non bericht en vooral
Eerlijk gezegd vond ik dit weer typisch een foute, onzorgvuldige actie.
Jullie?
15-11-2015 om 16:10
bieb
Jij had het over een kroket met het vinkje dus ik geloof je, dan moet je nu niet aan mij vragen waarom die kroket het vinkje heeft. Daar moet ik dan echt meer informatie voor hebben.
15-11-2015 om 16:11
bieb
Lees eerst eens meer op deze site en stel dan je vragen: http://www.hetvinkje.nl/nieuws/actueel/nieuwe-productcriteria-het-vinkje-1/
17-11-2015 om 16:24
Jamie
Ik heb de links gelezen. Beter, en ik ben benieuwd.
En hoop (maar dat betwijfel ik) of mensen het verschil inzien van een groen en blauw vinkje. Blijft verwarrend.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.