Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

17-11-2009 om 22:40

Nieuwe voorwaarden ziektekostenverzekering 2010

Ja de nieuwe voorwaarden van Fortis zijn binnen en nee we zijn niet blij! Er wordt fors geschrapt in medicijnen, alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, psychologische hulp en orthodontie!

Hoe is het bij de andere maatschappijen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

18-11-2009 om 09:50

Kreeg

gisteren de nieuwe polis binnen.....zucht.....ga ook maar even verder kijken hoor, het is bar & boos ondanks dat we collectief zijn!

Hier positief

De nieuwe polis viel gisteren in de bus en ik moet zeggen dat ik (na alle enge verhalen vooraf) opgelucht was. Polis is slechts weinig verhoogd en de zaken waarin ik geïnteresseerd ben (tandheelkunde en brilzaken) zijn alleen maar in mijn voordeel veranderd.
Algehele opluchting dus.
n@nny (ook collectieve verzekering)

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 11:22

Welke maatschappijen?

Dames, als iedereen er even bijzet om welke maatschappij het gaat dan maken we het voor elkaar misschien wat makkelijker in onze speurtocht naar een nieuwe verzekering. Hier overigens nog geen bericht ontvangen.

Petr@

Petr@

18-11-2009 om 14:27

Zilveren kruis

Voor ons is vooral van belang fysio, bril en lenzen en daarin geen wijzigingen.
Wij betalen nu elke maand € 260,95 en dat wordt € 271,50 (4 sterren polis, sportpakket, collectief). Via de sportpas krijgen we maandelijks € 22,85 terug gestort.

Ik hoor nu net op de site van ZK dat het eigen risico verhoogd wordt naar € 165,00.

Hier

wij hebben van cz en die gaat niet echt veel omhoog.
en de inhoud veranderd ook niet of nauwelijks.
wij betalen nu 232,00 twee volwassenen kids gratis
en das basis met aanvullende tandartsverzekering.

en het gaat in totaal 13 euro omhoog of\o

Mamvantwee

Mamvantwee

18-11-2009 om 16:01

Iza

Bij IZA zijn er nauwelijks wijzigingen in de polisvoorwaarden. Minimale verhoging, en we betalen nu 245 voor twee volwassenen en twee kinderen, met aanvullende verzekering (middelste van de drie mogelijke) waarin ook tandartskosten worden vergoed. valt me erg mee.

Overigens is in dit bedrag wel de collectiviteitskorting verwerkt. Dat maakt het vergelijken van de verschillende verzekeringen wel moeilijker.

groet, Mamvantwee

Petra-

Petra-

18-11-2009 om 16:36

Fortis torenhoge premie

Per maand € 381,= voor twee volwassenen, kinderen gratis meeverzekerd.

MAar goed, de dekking wordt dus steeds beroerder en ik ben bang dat we met een dochter met reuma nergens worden geaccepteerd voor de aanvullende verzekering.Zoals vorig jaar bij de ONVZ, wel acceptatie maar m.u.v. de reuma..???

Nasha 1st

Nasha 1st

18-11-2009 om 17:25

Menzis

wordt ongeveer 9 euro duurder, maar....zoals ik al verwachtte, de beugel is nog maar tot een maximum bedrag en blijkt 2000 euro te zijn....en de ortho zegt, als je uitgaat van alles MOET gedaan, ben je ongeveer 2700 euro kwijt....ik denk dus aan een duurdere tandartsverzekering of kijken helemaal over te stappen, maar ja....

Petra-

Petra-

18-11-2009 om 17:55

Iemand ervaring met cz?

Wij overwegen om toch tegaan overstappen...

evy

evy

19-11-2009 om 08:36

Iak

wij gaan van 265 naar 270 collectief in de luxere variant i.v.b. met brillen en steunzolen (ja we worden duidelijk een jaartje ouder)
Dat is voor 2 volwassenen waarvan 1 een tandartsverzekering heeft en 2 kinderen.
Dit is een collectieve verzekering
Groet Evy

Beugel (nasha)

Probeer met de ortho te overleggen later in het jaar te beginnen (zeg in juli ofzo). De kosten worden per jáár vergoed en de ortho moet wel heel bont maken als hij die 2000 euro overschrijd in een half jaar tijd en dan in het nieuwe jaar kan je weer opnieuw beginnen met die 2000 aan geld (is ene jaar 1350 en andere jaar ook). Wel altijd kans dat de verz. weer veranderd.
groeten albana

Uitzonderingen...(petra)

Volgens mij móet een verzekering je accepteren...in januari. Tenminste minimaal voor de basisverzekering (en daar vallen w.s. de meeste behandelingen onder). Ik heb zelf ook een chronische ziekte en werd in het verleden wel altijd voor levensverzekeringen e.d. op een duurder percentage gezet. Maar overstappen qua ziektekosten is sinds de invoering van dit nieuwe systeem nooit een probleem geweest. De meeste ziektekosten qua zulke aandoeningen vallen namelijk in de basisverzekering...en als ze die dan toch al moeten betalen willen ze je ook wel een duurdere verzekering slijten.
zoek het maar eens goed na of dit wel mag.
groeten albana

Bianca W

Bianca W

19-11-2009 om 14:01

Nasha /albana

Het is dat jij het zegt Nasha, ik had de polisvoorwaarden nog niet eens doorgelezen. Ik ben niet blij met een max. van 2000 euro per verzekeringsduur! Dus niet per jaar, albana. Ben net vorig jaar overgestapt omdat menzis onbeperkt vergoeding heeft voor een beugel. Moet toch maar weer eens uitkijken naar een andere verzekering.

Puck2

Puck2

19-11-2009 om 16:11

Albana + vragen over goede tandartsverzekering

Wat jij zegt klopt niet. Voor orthodontie wordt 1 bedrag gerekend voor de gehele verzekeringsduur. Dus ongeacht het jaar.
Wij kregen vandaag ook de nieuwe voorwaarden en idd MEnzis heeft de beugel er flink minder in laten vergoeden. Net nu wij sinds een maand met oudste het beugeltraject in zijn gegaan. Wat eerst onbeperkt vergoed werd (tandverzorgd 3) heeft nu een maximum van 2000 euro. Balen, want juist vanwege die uitgebreide dekking voor orthodontie zijn wij voor deze verzekering gegaan.
Dat wordt dus op zoek naar een nieuwe verzekering. Iemand een goede suggestie. Onze belangrijkste voorwaarden zijn:
geen extra risico, orthodontie volledig vergoed, fysiotherapie ruim vergoed en medicijnen (na aftrek verplicht eigen risico) 100% vergoed.
En kon je ook je basis- en aanvullende verzekering bij maatschappij A hebben en je tandartsverzekering bij maatschappij B? Hoe zat dat ook al weer

Nasha 1st

Nasha 1st

19-11-2009 om 22:05

Psies

die 2000 euro is het totaal, voor alles, dus niet per jaar, daarom baal ik ook zo....paar jaar geleden bewust voor deze verzekering gekozen omdat de fysio volledig vergoed werd en de beugel...

Bianca ik lees mee, jouw wensen lijken sterk op de mijne!!

Nasha 1st

Nasha 1st

19-11-2009 om 22:57

En toch

is het gek....dit vind ik op de site van Menzis:

http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Vergoedingen/ZoekenOpVergoeding1/TandheelkundigeVergoedingenOverzicht/OrthodontieDoorOrthodontist/OrthodontieDoorOrthodontistTot22Jaar.htm

En daar staan dan de verrichtingen met daarachter 100% vergoed....ksnap er ff niks meer van....en de TV4 die er staat, vergoed dan maar 80% maar wel een maximum van 1500 per jaar.....

zucht....ik dacht dat ik er van af was...

Puck2

Puck2

20-11-2009 om 15:55

Nasha

Ik heb het ook even opgezocht en als ik het adres dat jij geeft ingeef dan zegt hij dat de pagina niet meer bestaat. Zou het misschien nog de oude voorwaarden zijn geweest? Nu kan ik alleen vinden dat er staat LET OP, vanaf 1 januari bla bla vinden wij beugels te duur en betaalt u lekker zelf maar mee terwijl wij de premie toch echt niet lager gaan maken. Hou je mij op de hoogte van jouw zoektocht voor een alternatief. Als we dezelfde wensen hebben dan kunnen we elkaar misschien van dienst zijn.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-11-2009 om 22:49

Hij doet het wel hoor....

maar het is inderdaad zoals ik dacht....de kosten worden wel 100% vergoed, maar tot een bedrag van 2000 euro....lang niet genoeg dus....die 2000 euro is voor de gehele verzekeringsduur, dus niet per jaar. Daarnaast is de vergoeding voor medicijnen (wat dit jaar nog tot 300 werd vergoed, voor medicijnen die niet vanuit de basisverzkering worden vergoed) volgend jaar nog maar 200 euro.....Het zal dus echt zoeken worden...

(ik heb mijn vragen aan Menzis voorgelegd en kreeg dus bovenstaande als antwoord)

Puck2

Puck2

21-11-2009 om 14:44

Ohra?

Inderdaad Nasha, zal zoeken worden, zo op het eerste gezicht zijn er weinig verzekeringen die aan mijn eisen voldoen. Delta Lloyd wel, maar dan betaal je slechts 90,- p.p.p.m. voor het aanvullend bakket. Doink!
Heeft er iemand ervaring met Ohra? Dat is zo ongeveer de enige betaalbare die orthodontie nog tot 2500 vergoedt? Hoe is bijv. de afhandeling van declaraties en hoe goed zijn ze te bereiken met vragen.
En weet iemand hoe het zit als je besluit om ieder jaar naar een andere verzekering over te stappen. Krijg ik dan bij iedere verzekeraar weer het gehele bedrag voor orthodontie vergoed? Dus jaar 1 bij verzekeraar A declareer ik 1600 euro en bij de verzekeraar het jaar erop declareer ik 1000 euro. Werkt dat zo?

Nasha 1st

Nasha 1st

21-11-2009 om 14:51

Inderdaad

sommige vergoeden veel, maar vragen daar ook de hoofdprijs voor.....

Ik vind het weer een onmogelijke zoektocht....ik wacht nog even op Balans, kijken waar zij mee komen ivm vergoeding voor de medicatie...

Flora B

Flora B

21-11-2009 om 21:22

Dit jaar?

Mijn dochter krijgt volgende week de slotjesbeugel, ze heeft al een blokbeugel gehad in april, maar dit gebeurt allemaal in 2009, in 2010 zal het alleen de controles zijn, beginnen ze dan in 2010 opnieuw te tellen.... zal maandag menzis eens bellen. (ze hebben toch weer een hele hoop nieuwe tijdelijke krachten voor het callcenter aangetrokken).

Puck2

Puck2

21-11-2009 om 22:21

Helaas flora

Er staat al jaren in de polisvoorwaarden dat het bedrag éénmalig is voor de gehele verzekeringsduur. Dus volgend jaar beginnen ze niet opnieuw te tellen maar gaan ze gewoon verder met waar je gebleven was, tenzij je tandverzorgd 4 hebt, die rekenen wel per jaar. Maar tandverzorgd 1 t/m 3 dus per verzekerde voor de gehele verzekeringsduur.

Yta Chalne

Yta Chalne

22-11-2009 om 09:32

Ohra

Met Ohra louter prima ervaringen hier. Ik heb het duurste pakket, kinderen gratis meeverzekerd, ik haal het er makkelijk uit. Beugelkosten worden keurig vergoed, nooit een probleem gehad. Bij vragen staan ze echt klaar, hulp bij zoeken van ander ziekenhuis bij enorme wachtlijsten is standaard bijvoorbeeld. Ik ben heel tevreden.

Flora B

Flora B

22-11-2009 om 15:17

Maar puck..

Dan is het dus heel verstandig om volgend jaar over te stappen naar een andere verzekering, de dekking hoeft dan niet zo hoog te zijn,ivm alleen de nacontrole van de beugel.
Ik zal maandag menzis bellen en het hier laten weten.

Jakiro

Jakiro

22-11-2009 om 20:38

Hier ook ohra

En ook uitermate tevreden.
Ik heb basispakket (verwacht de aankomende jaren geen bijzondere gevallen) en kinderen zijn met man meeverzekerd in het duurste pakket (hij heeft overgewicht en een slecht, onderhoudsgevoelig gebit en heeft het dus nodig).
De orthodontiekosten van dochter zijn volledig vergoed en ook de Concerta worden volledig vergoed. Die € 105,00 pm extra hebben we er allang uit (€ 2500 kronen, € 2000 orthodontie en de concerta iedere maand)
Declaraties gaan uitstekend, binnen 1 week op de rekening, maar zelfs de apotheek declareert de Concerta rechtstreeks bij de Ohra zonder problemen. (net zoals tandarts en orthodontist)
Jakiro

Nasha 1st

Nasha 1st

22-11-2009 om 21:47

En komend jaar?

Is het dan nog zo Jakiro? Ik bedoel, tot ik mijn nieuwe voorwaarden kreeg had ik ook geen klachten...

Puck2

Puck2

23-11-2009 om 10:06

Nasha

Volgens mij voor komend jaar bij Ohra ook als je het duurste pakket kiest. Dat is duurder dan een vergelijkbaar pakket bij Menzis, maar die tandartsverzekering hoef je bij Ohra alleen voor volwassenen af te sluiten. Orthodontie zit bij Ohra in de aanvullende ziektekostenverzekering (en niet in de tandartsverzekering zoals bij MEnzis). Ik heb het van het weekend een beetje uitgezocht en voor een vergelijkbaar pakket incl. 750 euro per volwassene tandartsvergoeding kom ik met de collectiviteitskorting (8%)omdat ik als donor geregistreerd sta op een vergelijkbaar bedrag als MEnzis (met extraverzorgd en tandverzorgd 3)

Radar vanavond

Radar besteedt vanavond aandacht aan de verschillende verzekeringen en/of het de moeite is om over te stappen.

Nasha 1st

Nasha 1st

23-11-2009 om 19:23

zal eens gaan kijken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.