Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

fladderbeestje

fladderbeestje

20-04-2009 om 08:28

Niks kunnen/mogen eten, toch uit eten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-04-2009 om 14:17

Sim

Kijk uit want je bent behoorlijk obsessief bezig met je gewicht en zo begon het bij mij ook. Overmatig sporten om overmatig snoepen te compenseren is niet de juiste weg en vaak het begin van een "echte" eetstoornis. Probeer uit te zoeken waar je suikerverslaving vandaan komt en doe daar wat aan. Extra chroomsupplementen nemen kan helpen. Verder denk ik ook wel dat je weet dat als je zwanger bent je natuurlijk op je gewicht moet letten (alles eten wat los en vast zit is niet de bedoeling) maar koste wat kost proberen niet te veel aan te komen is ook niet de bedoeling. Laat die controle een beetje varen. Als je normaal eet tijdens de zwangerschap kom je gewoon zoveel aan als nodig is voor je kindje, of het nu 15 of 25 kilo is. Ik kwam 27 kilo aan toen ik zwanger was en ik at normaal. Later bleek dat ik extreem veel vruchtwater had wat mijn kindje kennelijk nodig had door een of ander medisch probleem. Het extra gewicht is er ook allemaal weer bijna vanzelf afgegaan na de zwangerschap. Probeer iets te doen aan die behoefte om extreme controle te hebben over je gewicht voordat het uit de hand loopt.

sim

sim

29-04-2009 om 07:36

Elisa

Dank voor je reactie! Ik realiseer me zelf ook heel goed dat ik moet leren de controle los te laten.. Op momenten dat ik meer rust in mijn lijf heb lukt dat ook. Zoals nu heb ik al een week veel minder snoepbehoefte, wel door even streng te zijn en dat scheelt zo veel. Mijn lichaam wordt langzaam aan rustiger. Gevolg voor mij is dat de weegschaal ook veel minder van belang is omdat ik vertrouwen krijg in mezelf en mijn lichaam.
Heb me wel voorgenomen om er met de verloskundige over te praten.

Overigens knap dat je alle kilo's weer kwijt raakte! Als je nog tips hebt!! (maar misschien is dat iets voor een nieuw draadje natuurlijk...)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-04-2009 om 21:38

Sim

Goed zo Maar wees ook niet te streng voor jezelf. Probeer die balans te vinden! En tja, die kilo's kwijtraken ging heel makkelijk door mijn "dieet" regels van gewoon alles eten maar dan met mate en meer verspreid over de dag. Het zal vast ook wel gescheeld hebben dat ik een post-natale depressie kreeg maar ondanks antidepressiva ben ik de overtollige kilo's toch binnen 6 maanden kwijtgeraakt. Veel wandelen met kind en niet meer alcohol drinken helpt natuurlijk ook

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.