Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lys Lionne

Lys Lionne

31-03-2009 om 21:51

Nog een ortho-vraag.

Vanmorgen weer bij de orthodontist geweest met de kinderen. Jongste krijgt over 3 weken een activator, oudste over 6 weken slotjes. De orthodontist had het echter ook schroefjes die ztz door de kaakchirurg geplaatst zouden worden. Hij vertelde wel een verhaal over het hoe en waarom hiervan (gebeurd onder plaatselijke verdoving, stelde niks voor, maakt buitenbeugel overbodig etc. etc.) maar ik heb alleen niet helemaal begrepen waar het nu echt voor diende. Dat kan ik natuurlijk de volgende keer weer vragen, maar ik weet niet of ik dan mee ga of mijn man. En ik ben nú dus eigenlijk nieuwsgierig

Wie kan me dus meer vertellen over kleine schroefjes die in de kaak worden geplaatst?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

01-04-2009 om 18:21

100% mama?

Ik dacht dat 100%mama bij een tandarts/orthodontist werkte, misschien dat jij mij verder kan helpen?

Lys Lionne

Lys Lionne

01-04-2009 om 19:01

Fijn!

Fijn dat je dat wilt doen 100%mama!

Doeii,
Lys

Lys Lionne

Lys Lionne

02-04-2009 om 20:22

Och....

Och 100%mama, wat een verdrietig bericht!!! Kan me indenken dat je je hoofd even vol had met andere dingen.

Lys Lionne

Lys Lionne

05-04-2009 om 12:04

Dan wacht ik nog even af.

Een niet echt gebruikelijke behandeling dus? Oké, ik wacht nieuwsgierig af wat jouw baas ervan zegt. Het klinkt wel logisch wat die buitenboordbeugel doet. De ortho had er namelijk over dat ze een mooi en rustig profiel heeft en dat daar dus niets aan gewijzigd diende te worden. Dus niet zoals bij mijn zoon, waar de onderkaak een stuk naar voren moet worden gebracht.

Lys Lionne

Lys Lionne

06-04-2009 om 20:37

Bedankt

Het was even worstelen met de tekst, maar ik geloof dat ik het wel snap nu. Het zou bij dochter gaan om de zogenoemde botankers/botschroeven. Het klinkt best heftig eigenlijk en ik snap deze keus (nog) niet helemaal,ook omdat dochter Von Willebrand (slechte bloedstolling) heeft en er dus eigenlijk zo min mogelijk ingrepen wenselijk zijn. We zullen het er tzt nog maar eens goed over hebben met de ortho en dan laten we het je hier weten oké. Tot zover in ieder geval bedankt voor de informatie!

Kari1

Kari1

09-04-2009 om 19:22

Lys

Nog even een nabrander: zou je dit, behalve met de ortho, dan ook niet willen bespreken met haar hematoloog?
Kari

Lys Lionne

Lys Lionne

09-04-2009 om 22:10

Tuurlijk kari1

Dat gaan we ook zeker doen Kari, maar eerst wil ik natuurlijk weten wat dan de voor-en nadelen van die schroeven zijn. Mogelijk kiezen we dus voor een heel andere behandeling. Daar speelt natuurlijk de Von Willebrand ook rol in, dus tzt wordt ook de hematoloog om advies gevraagd. Ik weet nu namelijk ook nog niet hoe groot zo'n ingreep is en welke voorzorgsmaatregelen er dan nodig zijn qua stolling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.