Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nog geen 5 jaar en al tand eruit

zoals de titel al zegt: bij mijn dochter is onlangs het wisselen begonnen, althans, ondertandje 1 is eruit en die ernaast zit los. Ik lees echter overal dat er eerst nieuwe kiezen doorkomen en dat de ondertanden pas bij 5-6-7 jaar gaan wisselen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Haar melkgebit was overig ook vrij snel compleet en verliep ook niet "volgens schema"(volgens mij wijken kinderen standaard van schema's af, hahaha!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-08-2011 om 14:13

Dat kan

Mijn oudste was net 4 toen ze begon met wisselen. Op haar 11e heeft ze haar laatste kies gewisseld, en nu heeft ze op een achterste kies na haar complete gebit (m.u.v. de verstandskiezen). Jongste van 6,5 heeft pas twee ondertandjes gewisseld, dus zij is eerder aan de late kant. Volgens mij heeft ze ook nog niet alle kiezen die rond de kleuterleeftijd horen te komen.

ayla

ayla

02-08-2011 om 10:21

Ja hoor

oudste was net 5 toen de eerste tand eruit viel, daarna ging het in een snel trein vaart. met net 6 had ze 8 tanden gewisseld en alle kiezen. Ze had op een bepaaldt ogenblik 6 losse tanden, natuurlijk wil in verschillende stadia van loszitten.
Nu is het even rustig op tanden gebied.

ayla

ayla

02-08-2011 om 10:23

Trouwens

die eerste losse tand, dat heeft wel drie kwart jaar geduurd voordat die eruit was, ze was dus 4,5 toen die loszat, de nieuwe kwam er al achter door. Toen die eerste eenmaal eruit lag, was de tweede binnen een week er ook uit.

100%mama

100%mama

02-08-2011 om 14:26

Ja hoor

hier met 4 de 1e wissel, nu is zoon 7 en heeft de hele voorkant in de wissel gehad en de 4 1e kiezen. Hij kreeg met 6 weken de 1e tanden, maar op zich hoeft dat niet te betekenen dat ze dan ook vroeg gaan wisselen.

Chris35

Chris35

02-08-2011 om 21:08 Topicstarter

Die schema's ook

Haha, kloppen dus voor geen meter. Gemiddeld genomen is vier jasr dus aan de vroege kant, maar ja, dochterlief is retetrots en wiebelt nu enthousiast aan losse tand nummer twee...
Ze wordt gewoon te snel groot voor mijn eigen gevoel; over een paar weken alweer naar groep 2. Ik heb meer moeite met al die ontwikkelingen dan zij, geloof ik

Puck

Puck

03-08-2011 om 08:59

Schema's klopten hier ook niet

Die schema's klopten hier ook van geen kanten. Beide kinderen waren 4 maanden bij de eerste tandjes en gingen pas wisselen toen ze een jaar of 8 waren. Oudste was uitgewisseld toen hij bijna 12 was en had toen ook al al zijn grote kiezen (muv verstandskiezen). Jongste wisselt helemaal in een sneltreinvaart, die is nu 9 en moet alleen nog 4 hoektanden en 1 wiebelkies wisselen en is dan al uitgewisseld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.