Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anne K.

Anne K.

21-02-2009 om 21:59

Noodkroon breekt, wanneer naar tandarts?

Hallo,

Afgelopen week zijn er 3 kiezen afgeslepen omdat er kronen op komen. Daar is 1 noodkroon overheen geplaatst. En net stop ik een toastje in mijn mond en ja hoor, een heel stuk losse kroon in mijn mond. Wanneer moet je daarmee naar de tandarts? Daarvoor hoef je toch geen weekendtanddarts te bellen lijkt mij? Het is moeilijk om pijngevoel als maatstaf te nemen, voor iets anders slik ik al maximaal diclofenac, tramadol en paracetamol, ik voel erg weinig . (Dat was wel weer erg handig bij het afslijpen: er was amper verdoving nodig!)

Wie weet raad?

Anne K.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou even bellen

naar de noodtandarts of het kwaad kan aan de afgeslepen tanden.

of met iets vast plakken....maar tja kukident of zo zul je ook wel niet in huis hebben...

Tirza G.

Tirza G.

21-02-2009 om 23:30

Weekend

Nee hoor, daar hoef je de weekendarts niet voor te bellen. Vastplakken met kauwgom en maandag even bellen. Die ploppen ze er zo weer op.

Tirza

Lys Lionne

Lys Lionne

21-02-2009 om 23:36

Pijn

Veel pijn zul je ook niet meer kunnen hebben in die kiezen, want voor het plaatsen van kronen worden eerst de zenuwen uit de kies verwijderd heb ik mij onlangs door mijn tandarts laten vertellen. Ik heb overigens 2½ week geleden 2 kiezen laten voorbereiden op kronen en heb hier metalen kronen als nood voor gekregen. Echt geen gezicht, maar erger is nog die constante 'zilversmaak' in je mond, yech!! Ben zo blij dat ik woensdag m'n echte kronen krijg... en dat terwijl ik als de dood ben voor de tandarts! Overigens zei mijn tandarts, dat áls er een metalen kroon af zou gaan, dat ik dan best het weekend kon overbruggen, maar daarna wel moest komen. Als je twijfeld, gewoon morgen even de weekend-tandarts bellen om te overleggen.

Jade

Jade

22-02-2009 om 11:58

Lys,

onze tandarts doet dat niet hoor, de zenuw verwijderen. Daar is ook geen noodzaak voor, het is puur het afslijpen van een kies.

Tirza G.

Tirza G.

22-02-2009 om 13:17

Inderdaad

Hoeft zeker niet perse, de zenuw verwijderen.

Tirza

Anne K.

Anne K.

22-02-2009 om 17:51

Vanochtend toch maar even gebeld...

en hij wilde me toch even zien. Het was echt heel raar afgebroken, hij dacht in 1e instantie zelfs dat er een stuk kies was afgebroken. Nu is er een noodoplossing opgeplaatst (iets wat vrij zacht blijft, mag echt niet kauwen met die kant). En dinsdag direct door naar mijn eigen tandarts.

Gelukkig opgelost!

Anne K.

Monique D*

Monique D*

23-02-2009 om 00:56

Vraagje over "zilversmaak" na metalen kroon

Is het niet zo dat je niet wat van dat metaal van die kronen naar binnen krijgt, als je die zilversmaak proeft? Dat lijkt mij heel ongezond (net zoals kwik van die amalgaamvullingen, die je juist niet proeft).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.