Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nooit koorts bij ziek zijn

Ik heb vrijwel nooit koorts als ik ziek ben. Net zoals nu, blijk ik longontsteking te hebben, heb ook alle symptomen, behalve koorts, niet eens lichte verhoging. Ook als ik griep heb en me echt doodziek voel, kom ik in het ergste geval niet verder dan 37.8 C. Wel heb ik dan koorts symptomen zoals warm koud hebben, rillen en transpireren Ook als kind had ik nooit koorts.
Wie heeft dit ook? En hoe komt dat? Iets mis met mijn afweersysteem of just het tegendeel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

27-04-2010 om 09:59

Vriendin

Ik heb een vriendin die dit ook heeft. Ze heeft een iets lagere basistemperatuur (rond 36,5 geloof ik, dus niet 37), en 37,5 graden is bij haar al serieuze koorts, ze voelt zich dan echt flink ziek. Hoger dan 38 komt het vrijwel nooit. Bespreek het eens met je HA en laat het in je dossier zetten, dan kan hij jouw symptomen voortaan beter inschatten.
Maria

Bastet

Bastet

27-04-2010 om 11:33

Zowel mijn moeder als ik hebben zelden koorts,en met 37.8 zijn we hondsberoerd.Dus ik had ook ooit een longontsteking zonder koorts,ik merkte het aan kortademigheid.
Beterschap!
Bastet

Sharon*

Sharon*

27-04-2010 om 19:50 Topicstarter

Okee

Ben dus niet de enige, dacht ik ook al Goed idee Maria, ik zal mijn arts een aantekening laten maken. Want ik word niet altijd serieus genomen als ik ziek ben (bij de HAP dit keer dus wel) omdat 1 van de eerste vragen van een arts vaak is: heb je koorts. Kreeg een keer geen ab-kuur voor een voorhoofdsholteontsteking omdat ik geen koorts had. Gelukkig bleek ik ook een blaasontsteking te hebben, kreeg alsnog die kuur en was heel snel weer beter.

Trouwens zo moeder zo dochter: mijn dochtertje van 3 blijkt ook longontsteking te hebben, gelukkig een milde vorm, was er snel bij.

vlinder72

vlinder72

28-04-2010 om 08:46

Hier ook

Ik heb normaal een lichaamstemperatuur van rond de 36 - 36,5 graden. Vooral na bevallingen is dat grappig van de kraamhulpen wisten echt niet wat ze moesten doen. Behalve een lage lichaamstemperatuur heb ik ook een lage polsslag. Uiteindelijke oplossing. Niet meer temperaturen en ik moest het maar gewoon aangeven als ik mij niet lekker voelde. Verder, als ik mij ziek voel en de huisarts vraagt heb je koorts dan zeg ik gewoon ja. Hij vraagt toch nooit hoe hoog. Tenminste bij mij niet. Nu ben ik gelukkig zelden ziek en inderdaad koorts heb ik echt nooit (tenminste niet volgens de officiële richtlijnen).

100%mama

100%mama

30-04-2010 om 12:52

Nee

heb dus ook zelden koort en als het dan al koorts te noemen is vind ik het meer verhoging. Hoger als 38 kom ik niet terwijl zoon daarin tegen heel snel hele hoge koorts heeft. Is hij vreselijk moe dan heeft hij al koorts tegen de 38 aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.